Wat doen/laten jullie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Laris, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik eet en leef sowieso altijd al gezond, dus dat is niet specifiek voor het zwanger worden. Na de eisprong eet ik geen rood/rauw vlees meer. Verder rook ik niet en drink ik heel beperkt alcohol, en ook nooit na de eisprong. Ik ben 26 kilo afgevallen o.a. om de kans op bevruchting te vergroten, en ik sport lekker veel voor een gezond en sterk gestel, maar ook dat deed ik altijd al. En uiteraad gebruik ik gravitamon.

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik slik etos zwanger worden en tarwekiemolie tabletten, ik draag een maansteen en veder vanaf mijn ei drink ik minder alcohol en eet ik geen rauw vlees, wel meer vitamine en ik ben gestopt met roken...

Alle meiden, succes met zwanger worden!

Liefs Inger

3. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ik eet sowieso al geen vlees en heb ik nooit gerookt en drink geen alcohol. Verder slik ik Gravitamon. Ik beweeg veel en probeer stress zoveel mogelijk te vermijden, al is dat niet eenvoudig... :rolleyes:
    Verder eet ik nu meer fruit en eet ik geen voorverpakte vis meer of producten waarbij ik twijfel aan de gaarheid van eieren e.d..

Allemaal veel succes met zwanger worden!
    Dat jullie wondertje zich snel mag aankondigen!

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik slik ook mama&baby. Inderdaad hoop ik ook voor iedereen dat het snel raak is!

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoihoi

eigenlijk let ik der ok wel op wat ik eet of drink eigenlijk onbewust hoor
    ook met rauw vlees bijv met gourmetten normaal keek ik niet zo maar nu wel

en ja kwa klussen word me parner soms een beetje gek van mij hoor echt erg maarja kan der niks aan doen
    hebben jullie dat ook?dat je ,meer zin hebt bedoel ik (sorry voor deze detail vraag) :)

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Haha, ook héél herkenbaar :)

7. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    ok
    gelukkig maar dan he ik dacht al dat ik te oversext was hihih
    maar valt dan gelukkig weer mee

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik ben echt te erg bezig geweest de afgelopen 4 rondes: geen alcohol, geen rauw vlees, maar doe ik zoiezo nooit, geen kaasjes (ook al las ik laatst dat dat eigenlijk niet eens altijd geld), geen softijs, geen koffie/thee, draag een maansteen, voldoende slaap proberen te krijgen, bezig met tempen en ovutesten, niet teveel zout eten en maar 1 blikje red bull per dag....

Ik heb voor mezelf besloten dat het nu genoeg is geweest, ik wordt iedere keer gewoon zwaar teleurgesteld als het weeeer niet is gelukt. Dus ik ga deze ronde wel foliumzuur slikken en geen alcohol drinken maar voor de rest ga ik me niet meer aanpassen. Als ik dan een posi test mag hebben, zal ik dat natuurlijk wel weer veranderen!

9. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik ben er in het begin dus ook héél erg mee bezig geweest, was behoorlijk streng voor mezelf. Maar nu laat ik dat wel iets meer varen. Ik drink nog steeds koffie met mate (niet meer dan 2 bakjes per dag) en laat filet americain staan. Behalve als ik :evil: ben....dan sta ik mezelf deze 'zonde' ff toe :D
    Sport twee keer per week en zorg dat ik voldoende groente ed binnen krijg.

Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige fanaat ben hahaha

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    ik slikte etos zwanger worden en tempte. Verder dronk ik al bijna nooit alcohol. alleen op een feestje ofzo. heb ook nooit gerookt. Verder at ik alles tot mijn positieve test (2 dagen voor NOD)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig ben ik niet de enige die fanatiek is :) Wordt ook steeds fanatieker en alleen als ik ongesteld ben drink ik een lekker wijntje met een toastje filet americain. Ik heb er alles voor over om een gezonde zwangerschap te mogen hebben. Ach ik vind het absoluut geen opoffering zolang ik weet waar ik het voor doe. Gezond leven lijkt me sowieso niet iets wat kwaad kan (ik neem aan dat er nog geen onderzoek is gepubliceerd, waaruit blijkt dat gezond leven niet goed is ;))

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Toen ik net met de pil gestopt was lette ik er heel erg op, naast het gebruikelijke foliumzuur dronk ik geen wijntje meer (drink niet veel eigenlijk), liet koffie staan en at ik ook geen filet american meer.
    Was toen al aardig wat rondes verder en op een gegeven moment had ik zoiets van ja dag ik ga niet nu al alles aanpassen wie weet duurd het nog een jaar en dan heb ik al die tijd niet eens genoten van een wijntje enz en ook niet zwanger.
    Toen ging de knop om en had besloten pas op te letten als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn (heb ook gehoord dat je kindje tot 4 wkn nog geen bloedcontact met de moeder heeft)
    Ben toen wel etospillen gaan slikken en toen was het ineens raak!
    Dus meiden doe wat je gevoel je ingeeft maar zolang je nog niet weet dat je zwanger bent kun je gerust nog wat drinken of filte americain eten je moet het daarna lang genoeg laten staan :D

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Snoopy, vanaf dat je kindje is ingenesteld, is er bloedcontact. Dit is dus voor 4 weken...

All: ik ben in augustus gestopt met de pil en direct Omnibionta pronatal beginnen nemen. In het begin van het jaar zijn we er echt voor beginnen gaan en sindsdien drink ik geen alcohol meer, ik ben 8kg vermagerd door gezonder te gaan leven (ben ook van plan dit vol te houden om goede gewoonten aan kindje door te geven), we zijn op preconceptionele sessie geweest en sindsdien drink ik geen dranken meer met cafeïne of theïne in en m'n vriend ook niet (als de man teveel koffie, .... drinkt, kan dit ook een verhoogd risico op mk geven blijkbaar).
    Sinds ik mijn levensstijl wat heb aangepast, ben ik niet meer ziek geworden terwijl ik daarvoor verschillende keren per jaar ziek werd.
    Ik ben ook al 9 jaar vegetariër dus eet geen rood vlees etc...ben nu nog wel strikter op vervangproducten aan het letten.

Voor mij was het vanzelfsprekend dat ik al wat in mijn macht lag zou doen om een m'n kindje alle kansen te bieden op een goede start! En die start begint naar mijn mening niet vanaf dat je een positieve test hebt maar al daarvoor...

Ben me ervan bewust dat dit voor anderen extreem kan overkomen, begrijp dit ook maar dit is waar ik me goed bij voel... :)

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Heel vaak wordt er inderdaad gezegd dat je pas na vier weken bloedcontact met je kindje hebt maar juist de eerste paar weken zijn zo belangrijk. Dat zijn de weken waarin alle belangrijke zaken worden gevormd!

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ohw sorry hoor dat wist ik niet, ging ervan uit omdat heel veel meiden op het forum dat hier zeggen.
    En het is geen aanval ofzo iedereen moet dat gewoon voor zich weten en doen waar je je goed bij voelt!
    Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!

16. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoi

ik zeg altijd je moet doen waar je je goed bij voelt
    en als je je hier goed bij voelt moet je dat doen

ik ben in april gestopt met de pil en gelijk begonnen met foliumzuur en extra vitemine

ik drink geen cola en let op wat ik eet

ik vind dat je zodra je denkt aan zwanger worden je gezond en bewust moet leven
    is het niet voor jezelf dan voor je kindje

ik vind het heel knap van je en ben het echt met je eens

en aan je banner te zien ben je zwanger ? of zeg ik nu iets wat niet goed is

17. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik doe alles wat ik normaal ook doe, laat de filet niet staan bijvoorbeeld.

Ik heb begrepen dat je baby pas na 6 weken met jouw mee-eet, dus voor die tijd maakt het niets uit wat je eet. Pas bij een positieve test ga ik me aanpassen.

Wat als t nog een jaar duurt? Moet je je een jaar lang aanpassen?

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ik slik trouw elke dag natuurlijk foliumzuur!
    Verder een vitamine tablet, tarwekiemolie en daarnaast zorg ik er voor dat ook mijn vriend foliumzuur slikt!

Verder drink ik bijna geen alcohol, af en toe een wijntje, en dan ook alleen voor mij eisprong!
    Roken doen we niet, dus dat is makkelijk!

19. hier hetzelfde.. ben ook al jaren vegetarisch. Af en toe drink ik koffie, met veel melk, dus zit er maar weinig koffie in.. Theeïne krijg ik ook niet binnen. Ik dronk al geen alcohol en was al gestopt met roken.
    Ik wil alles al doen voor mijn kindje.. als is ie er nog niet en duurt het misschien nog even, ik doe alles voor hem/haar :)
    Voor mijn man is het helaas wel moeilijk maar hij doet het met mate.
    En ik begrijp ook zeer zeker de mensen die alles nog nemen. Het is ieder haar eigen keuze.

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,269
    4,508
    113
    Tja aangezien ik geen alcohol, koffie en thee lust is het dus voor mij heel makkelijk om te zeggen dat ik in ieder geval die dingen laat :)

Roken doe ik al 9 jaar niet meer

Ik neem elke dag netjes mijn vitamine pil (waarin ook foliumzuur zit) in

Ben nu verkouden en heb wel voor een neusspray gekozen die je ook mag gebruiken als je zwanger bent, ook al is het nog maar net na mijn eisprong je kunt nooit weten ;)

En voor de rest, heel belangrijk, we vrijen wanneer we er zin in hebben en dus niet 'op de klok" omdat dit bij ons erg 'lustdodend' werkte (toen we bezig waren voor Kylian).

Groetjes Anita

Share This Page