Wat doen met as van overleden vader?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mickys, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Hier het zelfde. Mijn vader is afgelopen januari overleden. Weet zelf ook nog niet wat ik wil met zijn as. Ben zelf niet iemand die een beeld met zijn as ergens in huis neer wil zetten. Denk zelf aan een sieraad weet alleen nog niet wat.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb niet alles gelezen hoor ts dus misschien al genoemd; verwerken in een schilderij/tekst/foto op canvas in wel/geen lijst.

Succes met een keuze maken!

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik heb zelf een ring ontworpen en daar de as van mijn vader in laten doen. Ook heb ik een beeldje in huis waar is in zit. Iedereen die bij mij binnenkomt zou niet denken dat dit een urn is omdat het eigenlijk een beeldje is. Maar dat was bij mij ook de bedoeling.
    In een tattoo is ook mooi maar voor ons mocht dat niet aangezien mijn vader kanker had en bestraald is en ze geen 100% garantie konden geven dat er nog wat in zat.
    Ik weet hoe moeilijk het is, maar bedenk wat jij of je vader mooi zou vinden. Zo heb ik het bekeken.
    Succes

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Er bestaan ook 'knuffelstenen'. Dit zijn gladde stenen die passen in je handpalm. Er kan tevens as in verwerkt worden en als je wil soms ook een kleine inscriptie (naam bijv.). Google maar eens op knuffelstenen dan zie je wat ik bedoel.

Een ander idee is een tattoo met het as gemaakt, vind dat een mooie gedachte.

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    *proest* en bedankt, nu zit er thee op mijn laptop..

Ik vind een tattoo met as een heel mooi idee

6. Mom2Bvannummer3

Mom2Bvannummer3 Actief lid

22 aug 2013
    106
    0
    0
    Amstelveen
    Mijn schoonmoeder en mijn zwager hebben allebei dezelfde tattoo laten zetten met daarin as van mijn overleden schoonvader, ontzettend mooi geworden ! Mijn vriend gaat begin volgend jaar een tattoo laten zetten met daarin de as van zijn vader, hij is alleen nog aan het nadenken wat voor tattoo er bij zijn eigen tattoo past.

Deel Deze Pagina