Slaapzak hoe gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sam1986, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik ben nog helemaal niet thuis in slaapzakken en dergelijke, maar onze kleine meid van 8 weken begint zich nu uit haar dekentjes te wurmen. Nu slaapt ze in haar wiegje met de kleding van die dag, dus broekje, truitje en sokken met een katoenen laken en een deken (enkel, dus niet dubbel gevouwen). Hier doet ze het prima onder.

Maar eigenlijk wil ik de slaapzak gaan introduceren, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik dacht zelf om het truitje aan te houden en het broekje uit te doen en haar nog wel vast te leggen met haar laken en dekentje. Of zal dit te warm zijn? In haar kamertje is het s'nachts rond de 19 graden, overdag rond de 22 graden.

Ik hoop dat jullie ervaren moeders mijn vraag kunnen beantwoorden. Alvast bedankt.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij ons heeft ze rompertje en shirtje aan en dan de slaapzak. Dus geen broek of sokken. Als het echt warm was, dan kreeg ze alleen nog een lakentje over. Nu het wat frisser wordt, doe ik ook het dekentje mee over.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier alleen een romper met slaapzak. Nu nog steeds, warm zat. In de winter had ik er wel een lakentje overheen en had hij een pyjama aan.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    waarschijnlijk heeft een lakentje erover heen niet heel veel zin als ze zich loswurmt. Dat doet ze dan denk ik ook.
    Ik zou met dit weer met zo'n kleintje gewoon iets met lange mouwen aandoen en dan in de slaapzak. Wel opletten dat het een klein slaapzakje is (die heb je bij de HEMA) en ik heb in het begin de armsgaten een stukje dichtgenaaid zodat ze er niet in kon verdwijnen. Weet niet hoe groot je kindje is?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Armen verdwijnen niet zo snel in de armsgaten hoor. Mijn zoontje heeft al maanden een slaapzak in maat 90 en hij is nu denk ik zo'n 75cm lang. Hij heeft het nog nooit voor elkaar gekregen. En ik heb ook een wurmer ;)

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    nee, nu ook niet meer, maar als ze zo klein zijn dan zijn die slaapzakken vaak erg groot en dan vooral de armsgaten. Mijn dochter lag met een week of 6 al in een slaapzak en die was toen echt heel groot (ook al was het de kleinste van de Hema, maat 56 ofzo...). Die armsgaten moesten toen echt nog wel een stukje dichtgenaaid worden.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt sinds hij een maand oud is ook in een slaapzak en ik heb dit probleem nooit gehad :) Maar had geen hema slaapzak, misschien ligt het daaraan ;)

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb nooit echt hele kleine slaapzakjes kunnen vinden, althans niet kleiner dan die van de hema... volgens mij de kleinste die er zijn. En daar waren de armsgaten echt nog wel wijd van... maar misschien had jij veel kleinere ergens vandaan ;)

Deel Deze Pagina