Aanstaande donderdag wil ik een dagje uit met mijn oudste dochters van 6 en (bijna) 5. De jongste 2 zitten die dag op de opvang. Er is natuurlijk heel veel gesloten. Wie heeft er tips? Ik woon zelf in de buurt van Zwolle, maar ik vind het niet erg om er een stukje voor te moeten rijden. Ik zal zelf al te denken aan Volendam, maar is dat leuk voor mijn dochters en wat kun je daar allemaal doen?
De speeltuin van camping de Jagerstee in Epe. Met terras waar je kan zitten. Het schijnt geweldig te zijn. Ik weet nog niet wanneer ik ga, maar mijn moeder zegt dat het geweldig mooi is daar.
Echt? Ik ben daar geweest, maar kan me niet meer herinneren dat het heel spectaculair is..? We hebben daar overnacht met familie en het was super gezellig, maar ik denk niet dat ik er apart voor zou rijden.
Bij restaurant het Uilenbos in Lunteren hebben ze een nieuwe speeltuin (zelf nog niet geweest). Als je na 12u komt kan je ook nog wat drinken op het terras. Wel van te voren reserveren, anders is het vaak te druk om wat te drinken in de vakanties.
Bezoekerscentrum holterberg. Leuke routes voor kinderen. Ik denk dst het centrum zelf open is. Dan kan je boekje met opdrachtjes meenemen. En naderhand een bakkie doen op het terras naast de natuurspeelplaats. Of als het terras toch dicht is wat meenemen en op een bankje nuttigen.
Het speelbos bij het bezoekerscentrum Holterberg. Aan de ene kant van de weg zit het speelbos, aan de andere kant een speeltuin. Er zijn diverse to-go locaties voor koffie en ijs. En iets verderop zit Woodys, het pannenkoekenrestaurant met speeltuin. Wandelen en spelen bij de Ossenstal in Epe.
Volendam stelt op zich niet zoveel voor, het is vooral 'de dijk' wat toeristisch is, de binnenstad lijkt me verder niet boeiend voor een 4 en 6 jarige... En de dijk is vooral gezellig om een terrasje te pakken. Je kan wel met een boot naar Marken, dat is dan misschien wel weer leuk, hoewel ik denk dat de boottocht dan het meest leuke van je dag is... Dagje naar het strand nog een optie? Wij waren het weekend in Egmond, zit een strand tent met leuke speelhuisjes op het terras...