wat doen met huil baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danikrogt, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, denk dat de meeste adviezen al gegeven zijn..
    Hier waren het de eerste 3 weken puur krampjes.. Infacol werd het hier alleen maar erger van.. Daarna Cinebaby gekocht en werkt hier wel erg goed..

L. huilde ook standaard tussen 17.00 en 21.00.. Puur het verwerken van de prikkels van overdag.. We hebben hem lekker bij ons gehouden, rond gelopen enzo en nu gaat hij na de fles lekker slapen of ligt hij vrolijk te zijn in de box.. Ik zou als ik jou was wel even een afspraak maken bij je eigen HA.. hij kent jou/jullie natuurlijk beter dan de HAP.. Als jij denkt dat er iets niet goed zit gewoon bellen.. Moedergevoel is vaak het juiste gevoel..

Elk geval heel veel succes!

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wij hebben het 2 keer meegemaakt.
    Ik krijg alleen echt een tenenkrommend gevoel bij het woord 'huilbaby' :)
    Kon er ook echt niet tegen als iemand dat zei over mijn kindjes, want dat waren ze niet!
    Een huilbaby huilt bijna de hele dag door en niet alleen een paar uurtjes per dag...hoe vermoeiend het ook voor papa en mama is ;)

Onze zoon huilde van een uur of 17.00/18.00u tot 23.00u meestal aan een stuk door. We zijn hem gaan inbakeren en dat heeft heel goed geholpen.
    Onze dochter huilde wel bijna de hele dag. Begon na een voeding en was vlak voor de volgende voeding stil, maar zodra ze weer een voeding kreeg begon het weer van voor af aan.
    Bij de ka zijn we erachter gekomen dat ze reflux had en met medicijnen plus indikken van voeding werd het langzaamaan steeds beter.

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ja ik reageerde ook wel een beetje vurig, ook ik zegh sorry!

ik weet er alles van, over het huilen, onze kleine huilde zaterdag ook echt heel de dag, echt super vermoeiend, maar de volgende dag was het weer een stuk minder, wij zitten met het probleem, dat onze kleine pas op andere voeding moest nutrilon forte, nu heeft hij dus het probleem dat hij moeilijk van zijn ontlasting af komt, het is zo hard als steen, nu geef ik hem vanaf zaterdag 20 cc meer water bij zijn voeding in de hoop dat het beter gaat, maar tot die tijd moeten we afwachten, en huild onze kleine echt verschrikkelijk na zijn fles, omdat dan zijn darmpjes gan kneden en als er dan harde ontlasting in zit doet dat ontzettend pijn, ik ben ook nog steeds bezig mijn kleine te leren kennen, en vind het soms ook nog steeds moeilijk om te achter halen waarom dat hij huild, en over infacol, daar ben ik ook weer mee gestopt, de eerste dag ging het goed, maar daarna had ik ook het idee dat hij er meer last van had, dus zaterdag avond rooibos thee gegeven, en dat hielp uitstekend, soms is het best frustrerend als je kleine huild, en niet weet waarom, want je wilt hem zo graag troosten, maar ben er achter dat, dat niet altijd mogelijk is, ook al doe je, je uiterste best, het beste is dan ook om rustig te blijven, je kleine vast te houden dicht tegen je aan te houden, en niet te veel toeters en bellen, en niet met de kleine gaan uit proberen wat helpt want daar worden ze alleen maar onrustiger van, spreek uit ervaring hihi......

4. veertje

veertje Fanatiek lid

@esther1984, wat vervelend voor je kleintje zeg! Lisa heeft nu ook harde ontlasting, kwam denk ik door de rijstebloem die ze kreeg. Ze schreeuwde het uit als ze moest poepen en af en toe zat er zelfs bloed bij.
    Nu gaat het gelukkig weer goed :D
    Fijn dat rooibosthee goed helpt, is ook niet zo duur..
    Hopelijk helpt de 20cc extra water wat..

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ja echt zielig is dat he, als ze zoveel pijn hebben, vannacht moest onze kleine echt heel erg poepen, maar het lukte maar niet, heb hem op het aankleed kussen gelegd en wat vaseline op zijn poepertje gesmeerd, ik dacht toch even zijn temperatuur op nemen, maar toen ik de thermometer erin deed werd die er weer uit geduwd, daar kwamen de harde keuteltjes, hij moest wel zo veel moeite doen, maar dankzei de thermometer kwam er druk op, en was hij er van verlost, maar hij heeft nu weer niet gepoept, dus denk dat het vannacht weer het zelfde verhaal is :(

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hoe is de bevalling gegaan?

Hier huilde Nils ook ontzettend veel. En dan ook vooral 's avonds. Eerst dachten we ook krampjes. Maar dat was het niet. Ook gaan inbakeren en hoofdeinde omhoog. Het hielp allemaal niks. Uiteindelijk zijn we ook naar een osteopaat gegaan en wat bleek. Hij zat helemaal vast in zijn nek en schouders. Dit komt omdat hij met vacuum is gehaald. Hij is het laatste stukje met zoveel kracht eruit getrokken dat hij daar gewoon last van had. Het deed hem allemaal pijn. Hij was helemaal verkrampt. De dag nadat ik bij de osteopaat was geweest hadden we een heel ander kind. Een stuk vrolijker en huilde alleen nog als er ook echt wat was zodat ik hem ook daadwerkelijk kon troosten.

Hoe gaat het nu inmiddels? En hoe huilt hij? Echt overstuur? Want Nils huilde niet. Die krijste alleen maar. En was echt overstuur.

7. moeke31

moeke31 Niet meer actief

hoi

Wij hebben ook 10 weken met een kleintje gezeten dat erg veel huilde en niet wilde slapen. Alleen in de nacht ging het altijd goed. Nu zijn we onder begeiding begonnen met rust en regelmaat en het gaat al een stuk beter. Ons zoontje is nogal gevoelig voor prikkels en omdat wij altijd de tv aanhadden en hem uit bed haalden als hij huilde kreeg hij die veel te veel.

Nu blijft hij na de fles een uurtje bij ons, de tv en radio gaan dan uit. We maken hem heel moe door hem veel op zijn buik te leggen en af en toe alleen in de box te laten spelen. Zodra hij in zijn oogjes gaat wrijven of jengelen dan gaan we naar boven, luier verschonen, puckababy aan en in bedje. Muziekje aan en weg. De eerste paar dagen sliep hij bijna alleen maar en daarna kwam de terugslag. Als hij normaal huilt laten wij hem gewoon huilen. Alleen als het paniekhuilen is dan ga ik na een minuut of 5 ernaartoe. Dan leg ik mijn hand op zijn buik en beentjes en maak zachtjes ssss-geluidjes. Als hij blijft huilen, haal ik hem eruit en ga rustig met hem tegen me aan naast het bedje zitten. Ik doe dan verder niks alleen af en toe kalmerend toespreken. Zodra hij gekalmeerd en uitgehijgd is, leg ik hem terug, blijf nog even zitten muziekje weer aan en weg. Vaak huilt hij dan nog even en valt in slaap.

's avonds slaapt hij vrijwel meteen nu dus we hebben de avond al gewonnen. Overdag gaat het ook steeds beter. De ochtend blijft moelijk, dus dan gaan we meestal als hij blijft huilen en het is nog geen tijd voor de fles een uurtje met hem wandelen in de babyborn. Als we dan terugkomen krijgt hij de fles.

Het is even doorzetten en in het begin wordt je er gestressd van, maar het werkt wel. De eerste twee weken moet je ook even geen activiteiten met hem doen buiten de deur. Ook hebben wij het bezoek geminimaliseerd. Het is even kijken wat jouw kleintje aankan qua prikkels.

Succes, hoop dat het snel beter gaat.

Deel Deze Pagina