Hoeveel slaapt jullie baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal29, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb zelf soms het idee dat onze kleine meid vrij weinig slaapt als ik dit vergelijk met baby´s in onze omgeving. Of deze kindjes slapen vrij veel haha. Het gaat vooral om de rustuurtjes tussen de middagflessen. We geven haar de fles iedere 3 tot 3,5 uur soms slaapt ze maar 45 min tot een uurtje tussen de flessen door. Is dit weinig=

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ligt eraan... :) Eerder werd een standaard-tijd aangehouden als richtlijn of je kindje voldoende sliep, nu wordt gewoon naar je kindje gekeken.
    Als jouw kindje tevreden, uitgerust en vrolijk is met deze hoeveelheid slaap, is het niet weinig. Is dat niet het geval, dan slaapt je kleintje dus wel (te) weinig.
    Daar zijn wel een aantal dingen aan te doen overigens, :)

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ze maakt op mij zeker geen vervelende indruk. Ze heeft soms wel eens zo´n `niks is goed` uurtje maar over het algemeen genomen hebben we een hele lieve baby.
    Wat bedoel met er is wat aan te doen=

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Onze dochter lijkt ook altijd snel haar slaap weer uit te hebben. Wanneer zij haar fles gehad heeft, duurt het vaak nog zeker een 45/60min. voordat zij in slaap valt. Als ze dan in slaap is, wordt ze vaak ook alweer na een uurtje wakker. Soms ligt ze dan gewoon wakker in haar bedje zonder te huilen. Dan is ze mi dus gewoon uitgeslapen. Maar andere keren is ze zo snel wakker en huilt ze echt. Wanneer ik haar dan even op de arm neem en troost valt ze altijd zo weer in slaap. En vaak slaapt ze dan ook wel weer ca. 30/60min.

Overigens is dit alleen tijdens de dag. 's avonds moet zij gewekt worden voor haar laatste voeding en 's nachts valt ze ook direct na de nachtvoeding weer in slaap.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het is zo dat meisjes het eerste half jaar minder slapen dan jongens en na dat halve jaar gaan jongens minder slapen en meisjes meer en dat blijft dan zo de rest van hun leven (uitzonderingen daargelaten).
    dus zijn die andere kindjes toevallig jongetjes? en dan nog, je kunt geen enkel kindje met elkaar vergelijken.
    hier is het iedere dag nog anders, over het algemeen slaapt ze in de middag en nacht goed maar de ochtend en vooravond, aiaiai dat is altijd drama, dus dan blijft ze gewoon uit bed tot ze moe wordt, zolang ik zie dat ze zich er lekker bij voelt doe ik het op die manier, als het morgen weer anders is dan passen we het weer aan ;)

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier is het elke dag weer verschillend. Gemiddeld is hij nu (11 weken), met fles en al zo'n anderhalf uur wakker. Moet zeggen dat ik er met mijn dochter meer mee bezig was of ze wel sliep. Milan gaat zogezegd met het ritme mee. Mijn dochtertje is 2,5 en moet toch wel eens ergens heen en dan moet hij toch mee en dan wordt tie ook wel eens wakker, al is het dan nog geen tijd voor de fles. Tot nu moet ik zeggen dat het goed gaat, hij is niet verevelend of zo. En ja, ieder kindje is anders. Mijn dochter sliep heel weinig overdag. dus misschien is het waar dat jongens eerst meer slapen dan meisjes.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

mij dochter is dan nu al 4 maand.
    maar ook vanaf het begin was ze van 11 tot 11 wakker.
    alleen op de arm wou ze soms even slapen.
    tegenwoordig slaapt nikki de hele morgen ze is wakker tussen half 11 en half 1 (word wel wakker voor de flessen)
    en verder overdag slaapt ze denk ik 2x 3 kwartier.
    savonds slaapt ze rond 8 uur een kwartier tot half uur en dan gaat ze om 11 uur op bed.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als je kindje gewoon gezellig wakker is, dus niet jengelig hoe je je niet druk te maken. Dan zal ze het wel niet nodig hebben. Weet niet of je haar wel vaak genoeg in bed legt om even proberen te slapen

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill slaapt maar 4x 3kwartier over de hele dag (en soms na de warme hap ook nog ff) doet ze al zo erg lang. In heb begin probeerde ik haar na 3 kwartier weer in slaap te laten vallen maar dat werkte alleen maar averechts en ik was er de hele dag druk mee bezig. Dus ben op een gegeven moment die korte slaapjes maar gaan accepteren en met haar ritme mee gaan doen. Ze vind het prima zo, het is een super vrolijk kindje.

by the way: 3 kwartier is 1 slaapcyclus van een baby, gemiddeld maken de meeste baby's 2 keer zo'n slaapcyclus (dus 1,5 uur slapen of nog meer..)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Chantal: als je baby weinig slaapt, maar dus niet tevreden is, is er wel wat aan te doen om meer te laten slapen, :) Dat lijkt me in jullie situatie niet nodig, maar de volgende dingen helpen:
    * rust en regelmaat: altijd dezelfde volgorde aanhouden en dezelfde routine bij de dingen aanhouden. Bijvoorbeeld: slapen, eten, spelen, slapen. En bij slapen dan altijd dezelfde volgorde aanhouden, (hier doen we: rolgordijn dicht, slaapzak aan, nog even drinken (doen we hier juist voor het slapen aan), terug naar kamertje, even prutsen aan de lichtknop (zit vlak boven haar bed. "weltrusten lichtknop, weltrusten Thirza") en dan in bed. Nog even een aai over haar bol en haar buik met nog eens weltrusten en dan de deur uit).

* op bed leggen bij vermoeidheidssignalen (als je wacht, gaan ze juist niet meer slapen). Zie www.inbakeren.nl

* inbakeren als je kleintje zichzelf steeds wakker maait

*kamer verduisteren als slapen in het licht niet werkt

Dat soort dingen dus ;)

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    We hebben inderdaad al een vast ritme met haar en ze ligt in een puckababy, maar ik denk dat het gewoon een lekker wakker ding is hihi. Past wel een beetje bij haar beweeglijkheid, het is verder een lekker vrolijk en tevreden kind dus wat willen we nog meer

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    damian slaapt hele dag door. word precies optijd wakker voor zn fles en valt tijdens het drinken in slaap tot aan zn volgende fles
    ook snachts zelfde ritme, papa en mama komen dus wel redelijk aan hun slaap gelukkig :p maar dit kan altijd nog veranderen, hijs tenslotte pas 1week oud :D

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Julian slaapt over het algemeen heel erg veel, soms een dag wat minder..hij word meestal wakker voor de fles en bljft na fles en verschonen vaak nog heel even wakker om te spelen en te lachen.
    Als hij een dag slechter slaapt haalt hij het de volgende dag altijd in.

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs is ongeveer 1,5 uur vanaf fles drinken wakker en de rest slaapt hij. Wel wordt hij nu wakkerder, soms tussendoor een half uur. Het gebeurt weleens dat hij na de fles van 16.00 niet meer slaapt tot aan de volgende fles.
    Maar hij slaapt in ieder geval van 23.00 - 07.00 :D

Deel Deze Pagina