Ze zijn bezig om onze badkamer te plaatsen. Superblij mee, maar ik vraag me wel een ding af... Er was door Brugman gezegd dat ze ongeveer 2 weken nodig zouden hebben, maar het worden er 3. Ok, we hebben een grote badkamer dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar elke dag komen ze rond half 9 aan en ze werken dan tot half 3, met best wel veel pauzes om te roken tussendoor. En dan om half 3 gaan ze weg en zeggen ze dat ze naar de winkel gaan om materiaal voor de volgende dag te halen. Lijkt me toch dat een groot klusbedrijf ook veel materiaal wel op voorraad heeft? Ik begon er echt mijn twijfels bij te krijgen toen ze zeiden dat ze lampjes gingen kopen voor komende maandag, terwijl de aannemer had gezegd dat ze die op voorraad hadden liggen omdat ze die altijd in enorm grote partijen inkopen (waren namelijk spotgoedkoop, dus vandaar dat het ter sprake kwam). Dus mijn vraag: is het normaal dat ze van die korte dagen maken? Ze werken opzich wel hard hoor, maar ik heb niet echt het idee dat ze efficient werken eigenlijk Maar ik wil ze ook niet beledigen door het te vragen, want misschien is dit wel de normale gang van zaken in deze branche...
Nee, dit is niet normaal. En zeker niet dat ze elke dag naar de winkel moeten om spullen te kopen. Hier hebben we recent beneden de wc laten doen en boven de badkamer. Niet heel groot, maar ook niet echt klein. En dit duurde een kleine 2 weken. En ze werkten van 8 tot 17 uur. Soms tot 16 uur of zo, maar dan zeiden ze erbij waarom dat was. Bijv. dat het nu eerst moest drogen en dat ze dan de dag erna weer verder gingen met .... Betaal je een totaalbedrag of per uur? Pauzes vielen hier wel mee. Wel zeker 1 uur middagpauze. En verder af en toe een keer roken buiten. Maar niet echt veel. Spullen hadden ze gewoon elke dag bij zich en als ze iets extra's moesten regelen deden ze dat buiten de tijd dat ze hier werkten.
Komt vreemd op mij over. Wij hebben alles zelf gedaan, dus heb geen ervaring met bedrijven, maar een vriend van ons is stucadoor en die begint (op allerlei soorten bouw, nieuwbouw, renovatie, waar dus ook allerlei 'grote bedrijven' rondlopen) altijd tussen 7 en op zijn allerlaatst 8 uur (inderdaad als hij materiaal moet halen) en gaat dan tot halfvijf, vijf uur door. Vind het dus extreem korte dagen die er bij jullie gemaakt worden.
We betalen een totaalbedrag, dus wat dat betreft mogen ze er zo lang over doen als ze willen... Maar ik vind het wel irritant om nu een week langer in de rommel te zitten. Vanderweek waren ze ook een keer om 12 uur al weg, omdat de vloer moest drogen. Dat kon ik dan wel begrijpen, maar af en toe denk ik wel waarom kan het niet wat sneller gaan?!
Tuurlijk dat snap ik.. Zou ik even onze badkamer als voorbeeld nemen, dan ben jij gelijk tevreden Bij ons moest hij door omstandigheden in de winter gedaan worden, lees -10. De muren hebben er twee maanden over gedaan om droog te worden na het stucen.. De vloer moest drie weken drogen...
Ik heb nu een stuk of 5 monteurs over de vloer gehad en 4 daarvan maken van die korte dagen. Eentje die werkt wel elke keer inderdaad tot 5 uur door, maar die is maar 2 dagen geweest en is meer van de losse projecten. Hij heeft het verlaagde plafond erin gezet en de wasmachine-aansluiting gemaakt in de bijkeuken.... Maar degene die echt over de badkamer gaan die maken van die rare korte dagen
Beetje inefficiënt zo ja. Hier deden ze dan juist de vloer 's middags zodat die de nacht kon drogen. En die ochtend deden ze dan juist andere dingen. Klinkt alsof ze niet goed plannen. Maar misschien hebben ze nu net de komende tijd het niet druk en wil men de werklui toch elke dag aan de gang houden. Ik weet het niet. Een week langer rotzooi is wel echt minder. Maar gelukkig niet onoverkomelijk. En gelukkig heb je een all-in-prijs.
Ja, dat vraag ik me ook een beetje af, eerlijk gezegd.... Het zijn ook Polen, niks mis mee, maar het is ook lastig communiceren. Zoals ik al zei: die ene werkt keihard, twee andere zijn voor het stukadoren geweest dus die deden niks anders, maar die twee die er elke dag zijn, zijn om half 3 en soms zelfs eerder weg.
Nu je hebt zegt... Er lag dus ook opeens een tweede bad in onze container. Ik weet niet, ik wil geen zeikerd of klikspaan zijn en ze moeten die badkamer wel netjes afmaken dus ik wil ook geen kwaad bloed zetten ofzo Maar als je het zo zegt begin ik me dat ook af te vragen...
Nou, ik heb met Brugman gebeld en ze gaven aan dat het inderdaad wel klopt dat ze tot half 3 werken, omdat ze daarna vaak nog een serviceklus hebben. (Geen idee wat dat is, maargoed... als brugman het zegt dan klopt het wel, lijkt me )
Vind 3 weken ook wel erg lang door. Wij hebben pas een nieuwe keuken, wc en badkamer in 10 werk dagen gekregen....
Tja is natuurlijk afhankelijk of je de leidingen opnieuw onder stucwerk gaat doen want als je dat doet kan het echt niet in tien dagen hoor
Hier hebben ze alle leidingen vervangen. Keuken is wel weer op zelfde plek terug gekomen. Heb nieuwe riolering gekregen. Zelfs de hele meterkast is vervangen en een dak raam in de 10 werkdagen.