Hoi dames, Ik heb een fantastisch leuk meisje van 13 weken. Maar ben op zoek naar tips voor de nacht. Ze heeft nog nooit echt doorgeslapen en nou hoeft dat ook niet perse van mij. Maar honger heeft ze niet in de nacht ik heb het idee dat het gewenning is. Ze drinkt nu sinds een week gemiddeld 850ml per dag over 5 voedingen om de 4 uur. Slapen overdag doet ze in fases van 45 min. Dus echt zelf in slaap komen daarna gebeurt alleen af en toe. Nu is ze in de nacht echt klaarwakker rond 3-4 en ben ik minimaal een uur bezig haar terug in slaap te krijgen als ik haar niet wieg. Vervolgens vind ze dat het om half 6 dan ook weer ochtend is dus eigenlijk zijn we vanaf 3.30 al een soort van wakker. Dit lijkt me voor haar en eerlijk gezegd ook voor mij niet zo gezond. Ook draaid ze sinds een paar dagen der hoofs als een wilde heen en weer waardoor als ze wegvalt ze zichzelf weer wakker maakt. Ik neem haar in de ochtend bij mij in bed en dan moet ik haar om 8 wakker maken voor haar fles dus ze eet dan van 23-8 niet en wordt ook niet mega hongerig wakker Ze heeft dinsdag prikjes gehad en sinds dien is slapen overdag ook eerder feest dan slapen. En vervolgens oververmoeid zijn en echt niet meer in slaap komen Overdag slaapt ze op der zij met behulp van een zijslaper en in de nacht ligt ze in een puckababy vanwege der armpjes. Ik hoop dat jullie tips hebben hoe ik haar in de nacht weer in slaap kan krijgen zonder dat we onszelf uitputten en zonder dat ik haar hoef te wiegen. Help! (Het is een lekker onsamenhangend verhaal hoop dat jullie eruit komen)
Vervelend voor je. Echt tips heb ik niet maar het eerste waar ik aan denk als ik je verhaal lees is, heb je wel een duidelijk verschil tussen overdag slapen en 's nachts slapen? Hier slaapt ze overdag beneden in de kamer, of boven. Maar dan altijd met gordijnen open, en gewoon in het daglicht. 'S avonds na de laatste fles om 22.00 uur gaat ze in de slaapzak, gordijnen dicht, licht uit. Dan slaapt ze tot 05.00, drinkt ze een fles en leg ik haar terug. En dan slaapt ze weer tot 10.00. Daarna doet ze haar slaapjes overdag weer in het licht zeg maar. Geen idee of je dat al doet, anders zou het misschien nog wel eens kunnen werken..
Ja goeie tip. Maar overdag sliep ze top! Wel kort maar altijd in der eigenbedje in daglicht dus daar is ze aan gewend. Ik leg haar na haar avond voeding rond 8 in haar slaapzakje en maak haar nu nog wakker voor een 5 late voeding rond 23-00. Dus heb wel het idee dat ze nacht dag goed snapt het is gewoon steeds rond de tijd dat ze eerst een voeding kreeg. Ze kan namelijk heel goed van 2000-3/4 slapen maar omdat ze nu grotere flessen krijgt en om de 4 heeft cb aangeraden der toch nog een late voeding te geven en zo de voeding van de nacht naar de avond op te schuiven
En als je haar laat slapen en dan een nachtvoeding geeft ipv late fles? Slaapt ze dan wel weer makkelijk in? Wij zijn vrij snel gestopt met de fles van 23.00 omdat onze dochter er heel erg onrustig van werd snachts.
Precies dit zijn wij ook gaan doen. De laatste fles 's avonds werd toen rond 21.00 omdat we merkte dat hij daarna in z'n diepe slaap viel. En in het begin kwam hij rond 3.00/4.00, maar al snel sliep hij door tot 5.00. Dan kreeg hij een fles en sliep vervolgens nog door tot 9.00.
Vanacht hebben we der laten slapen maar toen kwam ze dus om half 2. Ze had overdag nu ook maar 4 flessen gehad omdat ze om de 4 uur krijgt. We dachten misschien komt ze nu zelf wel rond 12 maar dat was valse hoop haha ze sliep daarna wel aardig snel in maar was vervolgens half 5 weer wakker en toen ik haar bij me ik bed sliep ze door dus honger was dat niet. Ze had om half 2 ook 160 gedronken. Als ze die nachtvoeding echt nog nodig zou hebben zou ik der lekker blijven voeden maar heb echt het idee dat het geen honger is
Mijn zoontje is bijna 11 weken en wat wij ontdekt hebben is dat wakker maken laat op de avond niet werkt. Als hij bijvoorbeeld om 20.30 zijn laatste fles krijgt slaapt hij tot 3.00 uur, als ik hem wakker maak om 23.00 komt ie zelfs eerder dan 3.00 uur. Hij wil de avond bij ons zijn, bedje lukt nog niet maar zo rond 19.00 krijgt hij een fles. Vervolgens huiluurtjes en valt hij bij ons op de arm tegen 20.30 in slaap (dan begint hij aan z'n diepe slaap)...normaliter zouden we hem wakker gemaakt hebben om 23.00 uur, gisteravond om 20.45 slapend weggelegd en hij werd wakker om 5.00 uur! Ik zelf was om 3.00 en 4.00 wakker van 'doet ie het nog wel' haha...maar weer een bevestiging dat wakker maken niet werkt hier. Dat betekent wel een nachtvoeding, maar die hebben we al 11 weken dus zijn we aan gewend en is ook normaal voor deze leeftijd.
Een baby van 3 maanden die wakker wordt 's nachts en niet rustig wordt, heeft een nachtvoeding nodig. Dat is geen gewenning, dat is heel normaal babygedrag. Daarbij vind ik 4 flessen op een dag (?) heel erg weinig voor een baby van die leeftijd. Drinkt ze alles wel op? Moet je vaak 'rekken' om er 4 uur tussen te krijgen? Misschien is ze meer gebaat bij die kleinere flessen. Ik begrijp dat ophogen nooit zo, als je kind niet laat zien dat het daar behoefte aan heeft, ga je toch niet meer geven? Verder zou ik NIET wakker maken, je verstoort dan haar slaapcyclus. Als ze dan zelf komt om 2 uur of een andere tijd, is dat zo.
Mijn zoontje is opgenomen geweest toen hij 2 maanden was, omdat hij veel huilde en weinig sliep. In het ziekenhuis hebben ze hem geobserveerd en een ritme aangebracht. Ingebakerd en een doekje over zijn gezicht omdat hij anders teveel afgeleid was, en ingebakerd omdat hij heel erg met zijn armen maaide. Ik wil er binnenkort wel vanaf, want hij ligt nu nog met zijn armen in de slaapzak en niet door de mouwen en met een doekje over zijn gezicht, maar voor toen heeft het geholpen.
Normaal kreeg ze om de drie uur maar houd het echt goed vol om de vier uur en drinkt dan veel grotere flessen minimaal 160. Het nadeel van niet wakker maken is dan alleen dat ze "overdag" van 800-0000 maar 4 flessen drinkt. Vandaar dat ik haar dus wakker maak. Want ik vind 4 ook echt te weinig. Maar heb het idee dat het dus met een nachtvoeding niet echt te doen is om de 4 uur te voeden omdat haar diepe slaap dan maar duurt van 2000-400 als ze dat al haalt want gister kwam ze dus om half 2. Ik ben er ewoon even van in de war! Want merk dat ze om de 4 wel prettig vind maar er omheen bouwen met voedingen en "niet" slapen overdag en dan in de nacht ook steeds zo onrustig Vind ik best heel lastig
Maar 4 voedingen overdag en 1 in de nacht dan heb je toch 5 voedingen per 24 uur? Dat is toch prima. Een diep3 slaap van 20.00 tot 4.00...ik teken ervoor! Dat is al heel goed op deze leeftijd! Mijn zoontje kwam vannacht om 5.00, dat is dan de 1e fles en er komen er 4 bij overdag
Mijn zoontje is nu ook 13 weken hij sliep wel altijd door en sinds hij zn tweede.prikje heeft gehad wordt hij nu snachts om.de 2/3 uur wakker. Ik word ook helemaal gek dit is nu al.5 dagen.zo en ik ben ook ziek dus dat is helemaal lastig. Hoop dat t snel weer beter wordt. Misschien heeft t te maken met die prikjes