Bungalowtent vacansoleil

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sidmick, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Normaal gesproken gaan wij altijd in een mobil home in de zomervakantie.
    Nu hebben we tot op heden niets geboekt omdat we einde jaar gaan verhuizen.
    Echter willen we toch graag 2 weekjes naar spanje.
    Ik heb nu een camping op het oog waar vacansoleil een bungalowtent beschikbaar heeft.
    Klinkt voor ons vrij primitief en ik twijfel dan ook enorm.
    Buiten het feit dat je geen sanitair of uberhaupt water hebt lijkt het me ook bloedheet in zo een tent.(staan op zonnige plekken)
    Iemand ervaring hiermee?
    En wat neem je anders/ extra mee in zo een tent tov een mobile home?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met een bungalowtent van vacansoleil, maar wel met een bungalowtent in het algemeen.

En ja, als ze in de volle zon staan wordt het echt bloedjeheet in een tent. Wij letten daar dus altijd op bij het uitzoeken van een camping.

Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee om naar een sanitairgebouw te gaan voor het toilet en de douche, mits het goed schoon is.

Wat ik aan een bungalowtent echt rete-irritant vind is dat je allemaal rotzooi mee de tent inloopt. Ik heb echt haat aan zand en andere rotzooitjes en frutsels op de vloer en ik bleef vegen in de bungalowtent die we gehuurd hadden.

De laatste 2 jaren hebben we een ingerichte safaritent gehuurd en dat beviel een stuk beter, vooral qua rotzooi op de vloer.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wij vinden een bungalow tent huren juist grote luxe, want alles staat al klaar voor je;)

Als ze midden in de zon staan wordt het snel warm, maar dat zal in een mobilehome toch ook wel zijn?? Ik weet het niet, want wij vinden zo'n mobilehome niks.

Ik kan zo niet echt iets bedenken wat je anders mee zou nemen?? Misschien qua beddengoed, een tent is kouder s nachts maar ligt helemaal aan het gebied waar je zit.
    Water gaat gewoon via een jerrycan zoals je met een eigen tent of vouwwagen doet. Wij nemen die zelf mee. En anders lopen we naar het sanitairgebouw. Wij kiezen met de kinderen campingplaatsen uit dat ze niet te ver van het sanitair afzitten. Zodat ze snel kunnen plassen, maar ook even vlug handen kunnen wassen oid.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik weet niet wat je uit wil geven maar kijk anders eens op de site van allcamps
    Die verhuren tenten, luxe tenten en mobilhomes voor veel verschillende touroperators.

Misschien vind je nog iets betaalbaars

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    In een mobil home heb je airco en een overdekte veranda.
    Tja wellicht zijn wij verwend maar zo een bungalowtent is wat ons betreft een beetje afzien.
    Een jerrycan is een goede tip

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Liefst rond de max. 2000 euro maar of dat haalbaar is????
    Ik zal eens kijken

7. tuc

tuc Niet meer actief

Als je iets afzien vindt zou ik het zeker niet doen, vakantie moet leuk zijn toch?

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Het alternatief is geen vakantie, dat is nog meer afzien.
    We willen perse op een grote camping waar veel te doen is en je kunt lopen naar een stad. Deze zijn veelal vol.
    Nu hebben we een leuke camping gevonden in spanje maar alleen nog tenten beschikbaar.
    Geen idee hoe we dat zullen beleven, vooraf lijkt het me afzien en dan met name de warmte en de herrie qua slapen (in de ochtend vroeg wakker) vandaar dat ik ervaringen vraag

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Welke datum wil je gaan dan zal ik eens meezoeken als je dat leuk vindt

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    In het weekend van 30 juli,14 dagen. Liefst costa brava of Gardameer. Zuid Frankrijk zou ook nog kunnen

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Er zijn idd van die bungalowtenten die behoorlijk armoedig zijn, maar er zitten ook pareltjes tussen hoor! Je vakantieweken zijn drnk ik wel echt de allerpopulairste!

Het enige wat je extra mee kunt nemen is een goede ventilator. Dat kan weleens net het verschil tussen lekker warm en te heet zijn.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind de tenten van vacansoleil echt prima. Maar goed, ik word ook altijd een beetje benauwd van een stacaravan. Zo hokkerig en krap. Douchen in zo'n ding is echt een crime.
    Een ventilator is inderdaad een goede tip. En stoelkussens. Meestal hebben ze van die plastic standenstoelen en die zijn best hard als je er 2 weken op moet zitten:D
    Welke camping hebben jullie op het oog?

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Valldaro in playa d’aro.
    We overwegen ook nog een capfun camping. Deze hebben goed betaalbare luxe mobiel homes maar we zijn beide geen Frankrijk fan :)
    Frankrijk zou wel 2x een overnachting schelen dus vandaar dat we het overwegen.
    Luxe problemen met zo een verhuizing in het vooruit zicht

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Een bungalowtent zou mijn keuze ook niet zijn. Geen wc en geen airco.

De camping die jij noemt heeft via allcamps nog een mobilhome vrij maar kost wel 2300 euro

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Daar zijn wij ook wel eens geweest. Tenten stonden toendertijd wel echt in de zon.
    Wij zijn eigenlijk ook niet zo'n frankrijk-gangers. Maar de keren dat we er zijn geweest waren eigenlijk best wel leuk:D

Whysteria vindt dit leuk.
  16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wat is jullie issue met Frankrijk TS? Er is best veel verschil tussen regio's...

17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij gaan naar Italië Lido di spina in de eerste week van de bouwvak dus echt hoogseizoen en toch is het nog te betalen. We gaan in een mobile home ik wilde perseej een airco en eigen sanitair etc.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij zijn echt toeristen op vakantie dus houden heel erg van flaneren langs de boulevard, strandtentjes, winkeltjes en dat liefst direct lopend vanaf de camping.
    Naar mijn idee is Frankrijk meer natuur en sportief.
    We zijn wel regelmatig in het zuiden geweest en dat waren ook prima vakanties hoor.
    Maar op eoa manier trekt Spanje ons meer en klinkt dat wat meer zon zeker, iets wat wij ook belangrijk vinden.
    Bovendien vind ik het dagelijks leven in Frankrijk flink duur

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    We hebben gister besloten toch maar zuid Frankrijk te gaan.
    Gewoon in een mobil home op een capfun camping.
    Is voor dit jaar even de beste optie

Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina