borstvoeding redelijk koud geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tara84, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hoi!

Als ik afgekolfde melk uit de koelkast geef dan verwarm ik deze tien seconden in de magnetron, even zwenken en dan nog tien seconden. De echte kou is er dan af. Mijn zoontje drinkt dit prima en heeft geen last van zijn buikje.

Nu heeft mijn schoonmoeder dus moeite om hem zo'n flesje te geven want dit vindt ze niet warm genoeg... Zij gaven vroeger altijd een lekker warm flesje (ze heeft nooit bv gegeven).

Ik heb nu aangegeven dat ik het toch zo wil, want ik wil niet dat er belangrijke stoffen verloren gaan.

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, haha. Maar vind het toch lastig dat mijn schoonmoeder het dus anders ziet... Gewoon bij mijn standpunt blijven toch?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het is jouw kindje dus ik wel bij je standpunt blijven.
    Ik doe m zelf altijd even onder de kraam dus L drinkt t ook koud maar niet ijskoud. Vind ik handig voor als je een keer onderweg bent of snel een fles nodig hebt :)

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Bv hoort natuurlijk niet warmer dan lichaamstemp te zijn. Dat is nogal onnatuurlijk..

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, precies... Pfff, het zijn zulke lieve mensen en ik ben zo blij dat ze op komen passen. Maar vind zo'n dingetjes toch wel lastig.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heb je ook uitgelegd waarom je het zo wil? Dat teveel verwarmen niet goed is voor bv omdat dan de voedingsstoffen verloren gaan? Ze zullen daar vast begrip voor (moeten) hebben...

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dat heb ik gedaan. Had een mailtje gestuurd met nog wat extra info voor het oppassen. Kreeg dus net via de mail terug dat ze er toch wel moeite mee had... Heb het nog een keer uitgelegd met info van borstvoeding.com erbij. Dus ben benieuwd wat ik nu terugkrijg. Anders zal ik het nog eens telefonisch uitleggen.

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Vind t eigenlijk een beetje vreemd dat je schoonmoeder er moeite mee heeft...
    Als je kindje het lekker op drinkt dan is er toch geen probleem.
    Snap niet waar ze zo'n punt van maakt

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vooral omdat ze geen ervaring heeft met borstvoeding...

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Lekker bij je standpunt blijven, hier drinken ze het alle 3 recht uit de koelkast, is geen enkel probleem, krijgen ze niks van behalve een volle maag. Dit doen we zo omdat m'n oudste dus opgewarmde bv weigerde (ze drinkt nog steeds geen warme dranken) bij haar broertjes meteen maar koud aangeboden en die maakten er ook geen probleem van, scheelt het thuisfront ook nog es een hoop gedoe als ik aan het werk ben.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste dronk het op kamertemperatuur. Jongste alleen goed warm, zelfs iets aan de warme kant.
    Als ik melk kolf moet ik het al opwarmen voor haar.
    Ik zou het gewoon zo blijven geven zoals je doet als hij het prima vindt.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ze maakt er op zich ook geen groot punt van, maar ze mailde dus wel dat ze er moeite mee had. Ik denk dat ze het gewoon zielig vindt, maar dat is dus een gevoel van haar en niet gebaseerd op informatie of op reacties van mijn zoontje ofzo. Ik zal het er nog eens over hebben, want ik vind dit dus wel belangrijk genoeg om op mijn strepen te staan. Er zullen echt wel dingen zijn die zij anders zullen doen tijdens het oppassen en dat vind ik echt geen probleem, maar het gaat hier wel om gezonde voeding en dat vind ik erg belangrijk.
    Verder is het trouwens een schat van een mens, om het nog even te benadrukken:)

Deel Deze Pagina