Wat een cultuurverschi tussen België en Nederlandl Ik vind het leuk om de verhalen te lezen van jullie. Thuis bevallen terwijl de (schoon)familie en kindjes er ook gewoon rondlopen. Vind ikzelf toch gedurfd. Maar ik ben dan ook gewoon dat een bevalling in het ziekenhuis gebeurt en klaar. Liefst met zo min mogelijk familie en zoveel mogelijk dokters. Haha. Maar wat ik wel een beetje raar vind, is dat ik lees dat er veel van jullie peuters nog nooit bij iemand zijn gaan logeren. Of lees ik dat mis? Ik laat mijn zoontje (22maanden) zeker niet zomaar bij iedereen slapen, zelfs niet spelen zonder mijn toezicht maar bij de grootouders van beide kanten blijft hij wel regelmatig slapen. Regelmatig als in: 1x per 3weken (?) Mijn ervaring is dat hij daar altijd makkelijker slaapt dan thuis, hij slaapt daar langer en hij wordt nooit wakker in de nacht. Terwijl thuis wel. Ik zou jouw kleintje dus ook gewoon laten logeren bij de oma als je moet bevallen. Je weet nooit hoe het gaat lopen en dan moet je je tenminste daar al geen zorgen meer om maken. Maar in mijn geval is dat sowieso zo omdat ik in het ziekenhuis zal bevallen van mijn tweede. Heel veel succes in ieder geval!
Hier lag ik vanmorgen vroeg over te piekeren. Wij hebben een dochter van 3(tegen de tijd vd geboorte ruim 3,5, mei 17'). Maar ook ik lig me suf te bedenken hoe en wat. Ik wil in het zh bevallen, gewoon om praktische redenen. Mocht het thuis gebeuren, vind ik het ook niet erg(ze zeggen dat een 2e sneller gaat). Onze dochter is om eigenlijk dezelfde redenen nooit uit logeren geweest. Daarbij; het was ook nooit nodig. En nog een probleem; er is geen fatsoenlijke logeerplek voor onze peuterdochter bij beide opa's en oma's. Ik zou haar sowieso eerder naar mijn eigen ouders brengen dan mijn schoonouders. Ik denk dat als het snachts gebeurt en ik naar het zh ga, we mijn ouders bellen en dat zij onze auto meenemen(autostoel wil er niet makkelijk in en uit), en wij met onze andere auto naar het zh gaan. Mocht het zo snel gaan allemaal, vraag ik de buren of ze in de tijd dat mijn ouders onderweg naar hier zijn ze onze dochter in de gaten willen houden. Mocht alles overdag gaan gebeuren, dan zou ze evt. naar diezelfde buren kunnen tot 1 vd opa's en oma's op kan komen passen. Ik ben een controle freak, en aangezien je dit dus niet in de hand hebt, kan ik me er nu al helemaal gek over maken.
Ik heb hier ook een hele tijd over nagedacht en mee geworsteld. Meer omdat ik wil dat het voor dochter allemaal goed geregeld wordt en ze er geen hinder van ondervind. Dochter wordt in april 4. Als er niets gebeurd word ik volgende week ingeleid, ze gaat de middag ervoor naar mijn ouders. Daar slaapt ze altijd goed (ze gaat dus weleens logeren) op de dag van inleiding brengt mijn moeder haar gewoon naar het kdv. Afhankelijk van of en hoelaat wij die dag terugkomen uit het ziekenhuis haalt mijn moeder haar ook weer op bij het kdv of papa doet dat (mits we alweer thuis zijn). Als ik een nacht moet blijven in het ziekenhuis slaapt ze dus een extra nacht bij mijn ouders. Wanneer ik komende week spontaan bevallen en het gebeurd 's nachts dan komen mijn schoonouders bij ons thuis. Dochter kan dan lekker doorslapen in haar eigen bed en schoonouders gaan op de bank of slaan een nachtje over...geen idee hoelaat ze hier moeten zijn. Als het overdag begint dan is dochter waarschijnlijk op het kdv, ik zal eerst mijn ouders bellen of ze haar kunnen halen en anders schoonouders. Mijn ouders werken onregelmatig dus kans is groot dat schoonouders bij gaan springen. Ik heb voor dochter ook alvast een logeertas klaargemaakt.