kleuter 'fout' vriendje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juliette77, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn zoon van 5 heeft sinds kort een nieuw vriendje. Dit jongetje is ouder, groter en behoorlijk brutaal. Ook als hij bij ons thuis komt spelen. Ik merk dat zoonlief het gedrag van zijn vriend imiteert, en dus ook brutaal is tegen mij. Hij gedraagt zich net zoals z'n stoere vriend en wil blijkbaar indruk op hem maken. Hoe leg ik mijn zoon uit dat hij zichzelf moet blijven?

Hopelijk heeft iemand ervaring en tips!

Alvast dank

2. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Hoi Juliette77,
    Een kind van 5 jaar staat nog heel erg open voor allerlei invloeden: goede, minder goede en slechte. Jij bent zijn gids om een weg hierin te vinden waarbij duidelijk is voor hem wat de geldende normen en waarden zijn.
    Wanneer je zoon gedrag vertoont wat in jouw ogen niet acceptabel is dan moet je hem dat ook gewoon vertellen: sowieso in jouw huis gelden jouw (spel)regels, ook voor het vriendje. Consequent blijven hierin! En eventueel de frequentie van de speelafspraken met het nieuwe vriendje -tijdelijk- verlagen. Succes!!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij een kind van vijf denk ik dat je als ouder nog wel een beetje kunt sturen wat betreft vriendjes. Op school is het misschien lastiger, dat zou je eens met de leerkracht kunnen overleggen. Maar het is neem ik aan nog niet zo dat hij in zijn eentje buiten rondzwerft en daar zijn vriendjes treft. Ik zou dus in ieder geval het contact tussen de jongens wat gaan beperken. En inderdaad: als hij zich gedraagt op een manier die jij niet prettig vindt, moet je hem daarop aanspreken.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Je zou idd kunnen kijken of ze bij jouw thuis zich beter gedragen. en zo niet dan zou dat voor mij einde speelafspraakjes zijn. Klaar dan. Ze zijn zo beinvloedbaar.

Deel Deze Pagina