hoe krijg ik het voormekaar om staartjes te maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NathalieH, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik wil zo graag bij onze dochter speldjes, strikjes of haarband in doen maar dat is een drama. Zodra ik met mijn hand naar haar hoofd ga, gaat ze al krijsen en slaan. Heel soms lukt het me om een speld er snel in te zetten, maar die trekt ze dan binnen notime eruit.
    Ik heb ook al geprobeerd om haar er eerst zelf mee te laten spelen en ook de speldjes in mijn eigen haar te laten doen. Ook heb ik het bij haar pop al gedaan, maar niets van dit alles helpt. En ik wil het zo graag. Iemand dus tips?

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Vanaf hier weinig tips.
    Hier nog zo eentje, de oudste dus.
    Wil geen staartjes of strikjes.
    Sinds paar maanden wil ze dan wel een speldje in.

Geduld denk ik.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier laat ik haar meestal even naar de tv kijken ofzo op schoot als ik haar haar doen.
    Geen speldjes of staartjes is geen optie hier dan hangt alles in haar gezicht en heeft ze er last van.

4. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik leid haar ook vaak af met iets van speelgoed. Dat helpt ook tegen het uittrekken gelukkig, ze is zich er dan niet bewust van ofzo. Ook heb ik geprobeerd om haar er vanaf het begin aan te laten wennen, niet in doen is geen optie, het gebeurt gewoon. Het gaat nu hartstikke goed gelukkig!
    Succes!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier lukte het eindelijk vanaf 1,5 jaar ;) beetje onder 'dwang' --> eerst staartjes in, anders kunnen we niet naar buiten. Maar toen was ze 1,5 :p dus inmiddels bijdehand genoeg om het te snappen. En langzaamaan ging het toen beter.

dus tja.. verder niet echt tips, hier werden ze ook gelijk uitgetrokken...

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier heb ik gelukkig dat probleem "nog niet"ze blijft heel erg fijn zitten, we had ik het probleem dat ze de laatste tijd dus alles er meteen binnen 2 seconden weer uit trekt.
    Omdat ze best veel haar heeft hangt haar pony zo in de ogen en vond ik het zonde om te knippen.

Nu heb ik van die elastiekjes gehaald in de haarwinkel (zijn wegwerp) ze lijken op een soort beugel elastiekjes alleen dan leuke kleurtjes en zijn ze elastischer, die krijgt ze er met geen mogelijkheid uit, deze tip heb ik dus wel voor de meisjes die alles er uit trekken.

verder afleid technieken.....

7. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik de kleine meid heb aangekleed en ze nog op het aankleedkussen zit dan borstel en kam ik altijd haar haar.
    Als ik een staart in doe dan gebruik ik het een en laat ik haar met het ander meekammen.
    Zo zit zij de achterkant van haar haar te kammen en kan ik rustig bovenop een staartje in doen. Ze "helpt" mij dan een soort mee en vindt dat machtig mooi!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier was het een kwestie van streng zijn. NEE! Het heeft een paar weken geduurd, maar elke dag even een uurtje proberen, er bovenop zitten en steeds 'nee' als ze ze er uit wilde halen, of (als ik snel genoeg was) haar handje weghalen. In het begin erg frustrerend, maar dan haalde ik ze er bijvoorbeeld zelf na 5 minuten uit als ze er niet aan zat, dan had ik het iig gedaan en niet zij zelf. Steeds ging het iets beter en nu laat ze ze eigenlijk bijna altijd in. Af en toe komt ze nog met een elastiekje aan lopen, maar dan laat ze ze er ook weer in doen en dan laat ze ze weer even in.

W.b. niet willen in doen, misschien voor de tv? Eerste keer een dun elastiekje met een klein, los staartje? Of een licht knipje wat ze bijna niet voelt?

9. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier deed ik het netzo met mijn dochter... en ik liet haar ook wel met het bakje stiekjes en speldjes spelen en als ze me een stiekje gaf deed ik het in haar haren... en dan naar de spiegel en haar laten kijken hoe mooi ze is!!!
    toen ze 2 was kon ze echt wel een uur zitten als ik iets speciaals deed met haar haren!

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel zielig wat je doet. Als het niet nodig is hoef je haar toch niet te belasten met iets omdat jij het zo leuk vindt... :( Lijkt me dat je gewoon moet wachten tot het voor haar okee is, geeft toch niet?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    onze dochter heeft vanaf 4 maanden al speldjes en strikjes in haar haar.
    Ze is er aan gewend en het hoort bij haar, dus ze haalt ze er niet uit.
    We komen nu alleen in een andere fase....zij wil andere speldjes in dan die mama bij haar outfit vind passen :D

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Alle staartjes aanwijzen en ooohh wat mooi zeggen!
    Een olifant, beer, konijn, paard etc. hebben allemaal een mooie staart en mama misschien ook wel.
    Mijn dochter vind het geweldig om met het koffertje met speldjes te spelen als ik een staartje maak. Soms kijken we daarna even in de spiegel. Ze doet het soms uit en geeft het dan (met een beetje mazzel) aan mij.

Deel Deze Pagina