Kent iemand het volgende boek: Doodgeboren van Jan Bleyen

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Berte, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis

Ik zag bij Bol dat er een nieuw boek uit is: "Doodgeboren, Een Mondelinge Geschiedenis Van Rouw" van Jan Bleyen. Heeft iemand dit gelezen? En zo ja, heb je er dan wat aan gehad?

2. Mijn schoonouders hebben t gisteren besteld. Ik weet dus nog niet wat ze ervan vinden. Wat ik begrepen heb, gaat t meer over vroeger, hoe er toen mee omgegaan werd en dat is echt een wereld van verschil.

Zodra ik hoor hoe ze t vinden, laat ik t wel even weten hier!

3. Trouwens, ik ben zelf ook geinterviewd over onze ervaringen. Samen met nog andere ervaringsverhalen n.a.v. een afwijkende 20 weken echo. Ook komen er deskundigen aan het woord.

Ik ken natuurlijk alleen mn eigen verhaal, maar ik denk/hoop dat t een heel mooi boek wordt! Maart is de verwachtte publicatiedatum!

4. Ik ken het niet, maar even gegoogled en was op tv een recensie bij vpro. Heb je die ook gezien?

Boeken: zo 12 feb 2012, 11:15 - Uitzending Gemist

Volgens mij zijn het verhalen van ouders met een doodgeboren kindjes door de jaren heen. Hoe het was vroeger, hoe het is nu. Als historicus vergelijkt hij hoe mensen er vroeger mee omgingen met hoe het nu gaat.
    Verder geen idee, is denk ik wel interessant, maar koop het zelf niet omdat onze dochter levend is geboren.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #5 Berte, 16 feb 2012
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
    Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik het boek binnenkort ga bestellen.

@Lobi, wat bijzonder dat jullie verhaal er ook in staat,

@babyengel, ik had die uitzending al gezien, maar nog niet bekeken. Ik denk dat ik dat in het weekend ga doen, wanneer ik zo'n aflevering 's avonds kijk, dan slaap ik heel slecht.

Deel Deze Pagina