Als ik bijna 27 weken zwanger ben gaan we met het vliegtuig op stedentrip. Ik heb er onwijs veel zin in en voorzie geen problemen. Echter tegen wie ik het ook vertel, ik wordt voor gek verklaard. Ligt het aan mij of ben ik echt een slechte mama tot be?
Ik vind met 27 weken nog wel gaan. Maar ik zou wel goede voorbereiding doen. Vk papieren mee, goed informeren of er bepaalde vaccinaties nodig zijn en niet mogen. En rekening houden dan veel lopen bij een stedentrip niet bij iedereen goed zal lukken
Wat voor papieren bedoel je? Ik loop bij de gynaecoloog en krijg nooit iets mee. Krijg wel een fit tot fly mee. Vaccinaties zijn niet nodig en ik voel me prima. Werd zo onzeker van al die reacties
Gewoon lekker doen en genieten! Zorg alleen wel voor een goede annuleringsverzekering. Zelf zou ik met 26 weken naar Londen gaan, ware het niet dat ik bij 24 weken vroegtijdige weeën kreeg en dus in het ziekenhuis lag. Maar met een normale zwangerschap moet het prima gaan hoor. Nu kan je nog even lekker samen genieten dus gewoon doen!
welnee, als alles netje volgens het boekje loopt kun je met 27 weken prima weg. Is niet voor niks dat vliegtuigmaatschappijen zeggen dat je vanaf 35-37 weken niet meer mag vliegen. zou me er niet al te druk om maken hoor. Tegenwoordig mag je alleen nog maar stil op de bank zitten en voor je uit staren wanneer je zwanger bent
Ik ben op 27 weken 4 dagen en nachten naar Rome geweest. Op zich geen enkel probleem alleen het vele wandelen heb ik toch wel even onderschat! De vele trappen (ookal zijn het die van de metro) en bezichtigingen waren vaak teveel voor mijn benen en bekken waardoor ik in de namiddag echt een paar uurtjes moest gaan liggen met benen omhoog. En nog maar te zwijgen over mijn tempo van wandelen haha. Maar het was zeker wel te doen hoor! ik kreeg hier ook die commentaren dat ik dan wel al bijna 7 maanden zwanger ben en als ik dat wel zou riskeren. Maar volgens mijn gynaecoloog was het geen probleem hoor. Wel een 'fit to fly' attest meenemen op de luchthaven! Dus als je niet teveel op de planning hebt staan en je heel op het gemakje kan en wil wandelen zou ik het zeker doen hoor!
Tuurlijk gewoon gaan. Ik ging met 40 weken nog dagjes weg. Wat moet je anders? De resterende weken hele dagen binnen blijven. Flauwekul. Gewoon lekker rustig aandoen indien nodig.
Doen en van genieten! Toen ik bijna 37 weken zwanger was van de oudste zijn we nog een midweek weg geweest, wel in NL hoor, maar juist nu, lekker doen! Met 27 weken voel je je vaak nog goed, je hebt de vrijheid! Veel plezier!
Nee joh. Ik zou nu ook nog graag weg willen en als het (lichamelijk) zou kunnen gewoon gedaan. Wel even telefoonnummer van je gyn meenemen en gewoon lekker gaan met die banaan.
Lekker doen, misschien dat je iets rustiger aan moet doen, iets vaker een terrasje pakken. Wij zijn vorig jaar in Zuid-Afrika geweest, ik was 27 weken toen we terugkwamen, dus een stedentripje kan echt wel.
Ik ben met 35 weken nog naar een huisje in the middle of nowhere geweest in Duitsland, waar we (kwamen we daar pas achter) niet eens bereik hadden met onze telefoon. Dan moest je een weggetje uit lopen en daar kon je bellen. Het was heerlijk, heb genoten, totaal niet aan gedacht dat je natuurlijk ook met 35 weken kunt bevallen. Drie weken later lag mijn dochter op mijn buik. Maar dat weekje weg samen, pakten ze niet meer van ons af!
Doen! Ik ga gewoon op vakantie naar Portugal in juni. Later kan niet meer en ik wil toch nog lekker even weg. Wel zorg ik ervoor dat ik weet wat ik moet doen mocht het nodig zijn dat ik naar het ziekenhuis moet. Gewoon goed voorbereiden en lekker genieten.
Zolang jij je goed voelt, gewoon doen! Bij m'n eerste had ik dat ook nog prima gekund met 27 wk, maar zoals ik me nu bij de 2e voel echt niet.. 😅
Ik ken iemand die met 27 weken in Verweggistan volop weeen kreeg en toen nog terug gevlogen is naar Nederland. Uitzonderingen natuurlijk, maar ik zou wel zorgen dat je in ee buurt van je vakantieadres de verloskundige en goede ziekenhuizen in de buurt bij je hebt.
Doen! Ik heb met 28 weken ook nog een stedentrip gedaan! Inderdaad viel het vele wandelen me wel wat tegen maar ik vond het zo lekker om nog even met zn tweetjes weg te zijn