Even mijn Zuiderster gal spuwen. Afgelopen vrijdag hebben wij een leuk bedje gekocht voor Dean (hij krijgt een Planes kamertje voor zijn verjaardag). Een showmodel en echt wel netjes voor de prijs (220 euro). Op wat zwarte vegen en één krasje na helemaal gaaf, dus je zou kunnen zeggen dat het gewoon redelijk was. Nou, het bedje dus gekocht en een aanbetaling gedaan om deze woensdag (vandaag dus) op te halen. Het bedje ging dezelfde dag nog de showroom uit, vertelde de verkoper. Ik laat hier eventjes achterwege hoe belachelijk lang we hebben moeten wachten tot wij geholpen werden en hoewel er maar drie mensen bij de kassa stonden, we alsnog bijna een half uur hebben moeten wachten om te kunnen betalen. Maandag heb ik Zuiderster voor de zekerheid even gebeld om te zeggen dat wij woensdagavond het desbetreffende bedje op zouden komen halen (voordat ze konden denken dat we van de koop af zouden zien). De vrouw aan de telefoon vertelde dat ze zouden zorgen dat het woensdag allemaal klaar zou staan. Prima dus! Alleen nu komen wij vanavond aan, met een geleende bus, om Dean zijn nieuwe bedje op te halen. We waren wat aan de latere kant (kwart over 5 en de winkel sluit om half zes, maar aangezien alles toch al klaar stond. Moest dat geen probleem zijn). Maar wat hoorde we daar? Het bed stond na vijf dagen! nog gewoon in de showroom en moest dus op dat moment nog uit elkaar gehaald worden. En het ergste? Van het mooie, gave bedje wat wij vrijdag gekocht hebben, was niets meer over! Naast de zwarte veeg en het kleine krasje. Zat nu letterlijk elk onderdeel onder de krassen. Eén van de planken miste zelfs gewoon een stukje hout! Mijn lieve man kon nog net een vertrekkende medewerkster onderscheppen en lag haar het probleem voor. Haar antwoord? Z: "Meneer, dit is het bed zoals u het gekocht heeft?" D: "Nee, als dit het bed was, dan had ik het sowieso niet gekocht." Z: "Dat is jullie woord tegen het onze." D: "Ja, als het bed vrijdag uit de showroom was gehaald, zoals afgesproken." Z: "Maar wat verwacht je met 40 procent korting? Dan kan nu verwachten dat je zoiets iets krijgt." D: "Dus met 40 procent korting kan je er vanuit gaan dat Zuiderster zich niet houdt aan de gemaakte afspraken, krijg je een verpauperd product en heb je pech, want dan had je iets zonder korting moeten nemen." Z: "Nee, zo bedoel ik dat niet." D: "Maar zo zegt u dat wel." Z: "Luister. Als je het er niet mee eens bent. Dan komt u morgen terug en dan krijgt u uw geld terug. We gaan nu net naar huis." Andere woorden? Je kan het maar gewoon bekijken en moet voor een dag daarna ook maar gewoon een bus lenen om dat bed terug naar de ZuiderSter te krijgen. En dan nog maar afwachten of het teruggenomen wordt, want het kan natuurlijk ook 'hun woord, tegen het onze' zijn of de beschadigingen niet in de bus zijn ontstaan. Hoe kan ik mezelf hier nu tegen wapenen en zorgen dat ik gewoon lekker mijn geld terugkrijg. Dat hele bed kunnen ze ver in hun achterste douwen wat mij betreft!
Begrijp ik goed dat je dat bed wel mee naar huis genomen hebt? Dat had ik dus al nooit gedaan als ik eerlijk ben, en dat maakt je zaak wel een stuk lastiger.
Omdat ze het bed ter plekke uit elkaar moesten halen, was de winkel zelf dus al gesloten. We moesten dus de dag erna maar met bed en al terugkomen om deze weer te retourneren. Snappen jullie het nog? .
Ik was echt niet vertrokken met dat bed. Nu kunnen ze heel makkelijk zeggen dat het jullie schuld is, want zij hebben er geen zicht op gehad. En gelijk hebben ze. Als je kwaad wil kan je heel dat bed in elkaar trappen bij wijze van en dan zeggen dat het in de winkel al zo was. Het is nu echt jouw woord tegen die van hen. Maar wat een service. Ik zou even kijken wat de voorwaarden zijn bij deze winkel, heel veel winkels geven geen garantie op showmodellen.. Jeetje wat balen meid
Maar dan is het toch hun probleem dat dat bed buiten blijft staan? Dan draaien ze de boel maar weer open. Jullie hebben het bed toch niet in deze staat gekocht? Ik geloof dat ik het niet helemaal meer begrijp
Maar dat is dan toch misleidend van de verkoopster? Die stuurt ons naar huis MET bed. Die al volledig betaald is. Dit omdat ze zelf graag naar huis wilde. Als ik nu dat bed niet kan inleveren, is het HAAR schuld, omdat zij weigerde mij te helpen. Of zie ik dat verkeerd?
Waarom heb je het bed überhaupt uit elkaar laten halen toen je in de showroom zag dat er van het bed weinig meer over was en hij nu erg bekrast was en er zelfs iets miste of begrijp ik het verkeerd?
Oei, ben bang dat dit een lastige zaak word. Ik had het bed echt niet mee genomen en was de zaak niet uitgegaan voordat ik mijn centen terug had! Ik hoop dat je morgen het bed nog kunt retourneren, maar het word nu zeker hun woord tegen dat van jullie wanneer die beschadigingen ontstaan zijn.
Ik denk dat je het bed nooit mee had moeten nemen...Hadden jullie eerst afgerekend of eerst het bed ingeladen?
Lekkere service van ZuiderSter. Bizar ook; 'Dan is het jullie woord tegen het onze'. De ultieme negatieve ervaring. Eigenlijk ben je gewoon keihard opgelicht door ZuiderSter. In de zeik genomen. Besodemieterd. Volgende keer niet meer naar ZuiderSter dus en nu héél hard hopen dat je netjes je geld terugkrijgt! (Niet dat ik bovenstaande tekst niet woord voor woord meen, maar dit is SEO-technisch niet fijn voor ze )
Mijn man is gaan afrekenen in de winkel. Wij waren in de veronderstelling (aangezien je het bed achter moet ophalen) dat het bed al klaar stond beneden. Dit aangezien ze dit vrijdag hadden gezegd. We hoorde achter, toen het bed betaalt was en wel. Dat deze nog boven in de showroom stond. Wij zijn dus niet naar het bed wezen kijken (want wisten niet dat hij daar nog stond) en kregen hem dus zo in onze handen gedrukt.
Ja buiten? Terwijl we het geld niet ter plekke terug konden krijgen of het bed ergens achter konden laten.
Nee, maar logisch ook. Ik vraag me sowieso af wat ze met dat bed hebben gedaan, als er zelfs stukken af zijn.. Het lijkt me vrij sterk dat een gewone bezoeker van een winkel zoiets veroorzaakt..?
Je had de koop ter plekke moeten ontbinden. Het kopen van een showmodel dat je niet direct meeneemt is vaak wel op eigen risico voor verdere beschadiging. Hoe krom dat ook is. Bij het afhalen had je direct moeten aangeven dat dit niet het product is (althans niet in dezelfde staat) als waar je de koopovereenkomst over hebt gesloten. Nu je het bed hebt meegenomen kun je niet aantonen dat je zelf het bed niet verder beschadigd hebt tijdens transport. Heb je een schriftelijke overeenkomst met de gebreken die bij jou bekend waren? Zodat je kan aantonen dat dat de enige aanwezige gebreken waren op het moment van aankoop?