lang slapen en bloedsuikerspiegel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Terra, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Mijn zoontje heeft zijn eerste bv om 09:30, dat vervolgens rond 11:00 slapen, en kan dan zo doorslapen tot een uur of 16:00.
    Ik maakte hem eigenlijk altijd wakker zodat ik niet meer dan 4uurtjes tussen elke voeding heb. maar ik moet hem steeds vaker wakker maken, dus eigenlijk heeft hij gewoon nog zin om te slapen. Hoe doen jullie dat? Ik vind namelijk van 09:30 tot 16:00 wel erg lang om zonder voeding te zitten.Ook voor zijn suikerspiegel. Maar als hij toch die rust nodig heeft.... :(

gr. Terra

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Op zich zou het gewoon moetenl kunnen (Jacob slaapt s nachts van 20 tot 8:30, maar als hij overdag zovee slaapt hoe slaapt hij 's nachts dan?

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ja soms slaapt hij door, soms komt hij 's nachts is voor een voeding. net waar hij zin in heeft :D

maar als ik hem nou laat slapen wat hij wilt, heeft hij aan het einde van de dag misschien 3 voedingen op, terwijl hij er nog minimaal 5 heeft. de kans is dan denk ik groot dat hij 's nachts vaker komt. opzich niet erg.
    maar ik vind de tijd die er overdags tussen zit dan zo groot.

maar mijn vriend vind het ook wel wat zielig om hem steeds wakker te maken.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je hem nu niet steeds wakker gaat maken zal hij de dag en nacht gaan omdraaien.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Geef je bv of fv? Ik zat met 4 maanden op 4x bv per dag zonder late avond voeding. Maar laat toch maximaal 4 uur er tussen overdag, anders kom ik idd ook niet uit tegen de avond. Misschien kun je proberen een ritme in de voedingen te krijgen overdag? Dus dat je hem toch wakker maakt en op ongeveer vaste tijden laat eten?

6. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik geef bv en kv, op een dag 5 voedingen waarvan 2 kv.
    Hij heeft een mooi ritme nu omdat ik hem regelmatig wakker maak;

09:30 bv
    13:30 kv
    17:00 bv
    20:00 kv
    00:00 bv

en eventueel 's nachts nog als hij zin heeft. zijn wel ongeveer tijden, hij word ook wel is uit zichzelf wakker.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Op zich een prima schema hoor. Ik zou hem gewoon voor deze voedingen wakker maken.

sliep die van mij af en toe maa rwat meer overdag....

8. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ok dan blijf ik hem wakker maken. ik heb gewoon een luie donder ;)

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik zou hem ook gewoon wakker maken voor zijn voeding hoor.

Als je hem laat slapen zou het zomaar kunnen dat hij heel langzaam zijn dag en nacht ritme omdraait.

Groetje sAnita

10. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik heb nu al 2 weken zo bijna na elke voeding dat hij moe is en weer naar bed wilt. en dan is hij nog geen uur uit bed! saaierd :p

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik vind echt dat hij enorm veel slaapt hoor, wat zegt het cb hier trouwens van?

12. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    die zeggen er niks van want die zijn niet op de hoogte.
    ben toevallig vandaag geweest, maar vind het niet zo dramatisch om het te melden hoor.

meestal 's avonds is hij wat langer wakker. maar ik maak me geen zorgen. hij zal het nodig hebben.

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het ene kindje slaapt natuurlijk ook veel meer als de ander. Zolang ie het verder maar goed doet.

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ja precies,
    hij groeit goed, heeft genoeg plasluiers, is vrolijk :D wij hebben niets te klagen.

15. Kan het zijn dat hij nog niet het juist dag/nacht ritme heeft?

Hoe het op mij overkomt, is dat hij dus na de voeding in de ochtend qua slapen de nacht in gaat? Want je zegt als je hem laat liggen dat hij goed tot 16:00 kan blijven liggen.dat is bijna 7 uur vanaf zijn voeding gerekend. En je geeft ook aan dat hij snachts welleens komt voor een voeding?

Ik weet het niet hoor, maar dat idee kreeg ik een beetje uit je verhaal.

16. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    klopt bijna wat je zegt.
    als hij bij mij om 09:30 drinkt, gaat hij om 11:00 naar bed, ongeveer dan he, speelt hij nog even in bed, slaapt 11:30. en kan hij zo tot 16:00 slapen. dat is geen nachttijd, dat zijn 4,5uur.

hij zit wel 6,5uur zonder eten.

Deel Deze Pagina