Vannacht bijna niet geslapen, omdat er een rioolspin op mijn kussen was gevallen (vlak lang mijn hoofd!) Na een uur hebben we hem kunnen vangen. Héél de slaapkamer overhoop gehaald, want hij moest en zou natuurlijk dood... Wat kun je doen tegen die beesten? Het was al de vierde in één week tijd. Houden ze van vocht of juist niet? En ik heb eens gehoord van een vierkant kastje dat spinnen weghoud, maar kan er nu niets meer over vinden. HELP!!!!!!!!!!!
Ieeeeee ik zou ook niet meer slapen Heb je een ruimte waar ze vandaan kunnen komen? Bijvoorbeeld een kruipruimte? Volgens mij houden ze van vochtige ruimtes - bij ons zitten ze in de garage en de kruipruimte. Wij willen de gaten (van de buizen) die uit de kruipruimte komen dichtmaken want we verdenken die ervan de spinnen door te laten. Mn man had er gisteren een over zn voet lopen toen hij beneden zat op het toilet, nare beesten!
Ik denk niet dat mijn oplossing gaat werken, namelijk niet meer in de ruimte komen totdat iemand anders hem weg heeft gehaald. Ik hoop dat mensen wel bruikbare tips hebben. Die van het vierkante kastje lijkt me onwaarschijnlijk. Succes!
Je bedoelt toch van die hele grote dikke spinnen? Die wel een paar cm groot zijn en heeeeeeeeeeeeel hard kunnen rennen? Die bedoel ik in ieder geval.
Wat zijn rioolspinnen? Ik heb vorige week 3 van die grote mega zwarte spinnen gehad... IEUW!!! Heb er 2 zelf dood gedaan maar voor de derde (die net boven de deur zat waar ik constant door moest) heb ik mijn vader om 6u45 uit z'n bed gebeld (woont gelukkig in de buurt). Volgens de poetsvrouw op het werk moet ik zo'n potje halen met een steel om ze te vangen en buiten los te laten. Geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt om met mijn handen zo kort in de buurt van die spin te komen! En ik heb dan nog het nadeel dat mijn hond spinnen fijn speelgoed vindt! In plaats van dat ze ze vangt of mij helpt vangen, speeltje mevrouwtje er rustig mee... 8) Volgens mijn moeder is het nu gewoon de tijd van de spinnen. Buiten 's nachts fris en in huis is het lekker warm... Geen idee of het iets met vocht te maken heeft. Wij zitten in een nieuwbouw (maar is volledig droog, dus geen last van vocht) en hebben er nog meer last van...
die dingen rennen ook mijn huis door, gemiddeld 1 per avond!! ben er zo vies van.....ieeeeewwwwwww gisteravond zat er eentje bij de voordeur, die wilde naar binnen... ik weet ook niet waar ze vandaan komen.... volgens mij hebben heel veel mensen er last van maar ik zou niet weten wat je er tegen moet doen
Wij hebben er ook al een paar gehad. Echt vreselijke beesten. Volgens mij is er (helaas) weinig aan te doen. Zodra de dagen beginnen te korten en het wordt 's avonds al weer wat frisser buiten gaan die beesten naar binnen.. Je ziet ze vooral te voorschijn komen 's avonds als het begint te schemeren. Vorige week hebben wij in drie dagen tijd drie van die grote vieze dikke spinnen in huis gehad en nu loop ik al een week rond te kijken in huis en zie ik in mijn verbeelding overal zwarte plekken op de muren verschijnen... Het enige wat ik wel regelmatig hoor als ik het er met mensen over heb is dat als je een kat in huis hebt er minder last van hebt, maar om daar nou een kat voor te nemen...
hahaha moet je niet van die bangerikken zoals mij hebben, die gaan ervoor op de loop. Gelukkig valt het hier nog mee ( 2 a 3 per week) maar woon aan het rand van het bos, dus zal nog wel meer worden, tevens in de schuur wel enorm veel.
Ieuw, op je kussen? Oohh ik krijg er echt de rillingen van! Tja wij hebben er ook last van. Ik dacht dat het een nieuwbouwwijkkwaal was, maar niet dus? Ik zag trouwens laatst bij de Intratuin een spray, spinweg ofzoiets. Zou dat misschien helpen? Overigens hebben wij de laatste paar dagen veel oorwurmen in huis ineens. Echt die vind ik helemaal eng! Ben bang dat er eentje in Elena'oor of mond ofzo kruipt, bleehh!!
Brrrr.... ik heb ook echt een hekel aan die beesten. Toen ik jaaaaaren geleden nog thuis woonde sliep ik altijd op zolder. Mijn ouders waren bij vrienden en ik wilde naar bed gaan. Zag ik er 1 in een hoek zitten!!! En ik weet hoe snel ze zijn! Als je even wegkijkt dan zijn ze weg! Dus ik heb 2 uur (!) naar dat beest gestaard tot ik mn ouders hoorde thuiskomen en toen heb ik naar beneden gebeld. Mn vader vond mij echt een muts dat ik het niet zelf heb gedaan!!
hahaha hebben wij ook, ging laatst naar sde wc op blote voeten ,stap ik er bijna op een beste manier om deze beesten zo min mogelijk last van te hebben is een kat kopen alleen dan wel een die iets meer lef heeft als de baas
Aah, wij hebben er hier ook last van. Sowieso veel spinnen hier in de buurt,wonen aan een sloot en aan het bos.. Getsie. We hebben wel een poes overigens, heb nou niet echt de indruk dat die er wat aan doet, maar misschien waren het anders nog wel meer.
GATVER!!! Ik heb ook even gegoogled.. Mehn, rillingen.. Ik ben echt schijtbenauwd voor spinnen.. Brrrr! Gelukkig hebben wij 2 katten en die gaan er wel achteraan Ben ik even blij! Hier blijven de ramen gesloten dat is een ding wat ik zeker weet!! Brrr...
Ik ben er ook niet gek op... ik weet wel dat ze altijd met zn 2en zijn. Als ik er 1 zie (en dood maak) kun je er donderop zeggen dat ik er binnen een paar dagen nog 1 zie.
kwaaltje van nieuwbouw woningen? joepie... eind december krijgen wij de sleutel... Wij hebben hier wel een spray. Die moet je op alle kozijnen etc sprayen waar spinnen overheen binnen zouden komen en dan komen ze daar dus niet overheen. We hebben niet veel spinnen, maar waar het aan ligt ?
nou het is volgens mij geen kwaaltje van nieuwbouwhuizen hoor ons huis is uit de 60er jaren en wij hebben er ook last van