Hallo, Ik heb vandaag een test gedaan en ben zwanger! Morgen 4 weken... Nou ben ik bij mijn vorige zwangerschap met 41 weken en 3 dagen ingeleid, hele dag aan het ploeteren geweest, weeenstorm , ruggenprik, ontsluiting die niet wilde vorderen, en toen ik eindelijk 10 cm ontlsuiting had, had ik geen pers weeen meer, toen de gyn ging 'voelen' voelde hij dat mijn zoontje een soort van omhoog was geschoten en het dus te gevaarlijk zou worden om op de natuurlijke manier te bevallen, en dat het best eens een groot kind zou kunnen zijn ( klopte ook want mijn zoontje woog 8,5 pond ), dus een keizersnede. Nu is mijn vraag of ik nu een afspraak bij de vk of gyn moet maken en moet ik nog mijn ha bellen? gr lisanne
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap! Je kunt onder controle bij je verloskundige. Die zal de zwangerschap tot 36 weken begeleiden, daarna ga je voor controles en de bevalling naar je gynaecoloog. Vervolgens zal je verloskundige weer de kraamvisites doen. Je hoeft je huisarts niet te bellen. Goede zwangerschap gewenst, en neem je al foliumzuur en vitamine D? Mirjam