Suiker iets te hoog...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hermiek, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Kunnen jullie mij (uit ervaring?) tips geven, zodat ik mijn weekend wat rustiger doorkom? :)

N.a.v. standaardcontrole bloedprikken, kreeg ik een belletje van de VK dat mijn suiker net op het randje was: 7.2
    Nou moet ik a.s. maandag naar het ziekenhuis, 3x prikken. Voor half 10 nuchter, dan wat eten en weer prikken en 's middags om 15u weer prikken...
    Voor mijn gevoel is 7.2 niet zo heel hoog, had voor het prikken 2 boterhammen gegeten, en dan mag je bloedsuiker iets hoger zijn toch?
    Maar voordat ik me al zorgen ga maken over zwangerschapsdiabetes, was ik benieuwd of jullie dit al eens mee hebben gemaakt en hoe het toen verliep!

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier houden ze nuchter iets van 5 aan, en na het eten max 7.

Dus dan zou je inderdaad op het randje zitten.
    Maargoed het is een moment opname geweest, wie weet is het straks met prikken gewoon wel goed.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn bloedsuiker was ook verhoogd bij die meting. En bij die 3 prikken werd het nog raarder. Echt uitschieters naar beneden en boven, allemaal grensgevallen..

Maar dat kwam omdat mijn eetpatroon raar was (kon niet eten, dus proppen op momenten dat ik het wel kon). Ben naar een dietist geweest om een beter patroon te krijgen. En de meting 2 weken later was ook normaal.

Dus misschien was het bij jou ook gewoon de boterham die het even wat hoog maakte..

4. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    Overijssel
    Ja, zoiets dacht ik ook al. Had 2 boterhammen met chocopasta gegeten ongeveer 15 minuten voordat ik geprikt werd...

5. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Hier exact de zelfde situatie. In de Glucose tolerantie test 5,2 nuchter en 7,3 niet nuchter. De VK zei me dat dit prima waarden zijn als je niet zwanger bent, maar dat ze bij zwangerschappen nu eenmaal strenger zijn en dat de grens van niet-nuchter dan bij 6,1 ligt.

Vanmiddag naar aanleiding van bovenstaande een gesprek met een gyneacoloog in het ziekenhuis om te bespreken of en zo ja wat we hieraan gaan doen. Ben benieuwd. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. De VK verwacht dat ik een doorverwijzing naar een dietiste krijg, maar heb al aangegeven dat ik reeds bij een dietiste loop en juist van haar al een voedingspatroon ivm zwangerschap heb gekregen.

Voel me gelukkig helemaal prima; geen kwaaltjes o.i.d. Even vanmiddag dus maar afwachten.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Had ik twee weken terug ook, ook 7.2.
    Daarna nuchter laten prikken en dat was prima. Kwam dus gewoon door mijn ontbijt

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bij mij was hij 7,6 (ongeveer 1 uur na ontbijt). Toen ook een dagcurve gehad, en daar kwamen prima waardes uit:
    Nuchter: 4,5.
    Twee uur na ontbijt: 5,6.
    Twee uur na de lunch: 6,8.

Soms is het een momentopname, maar het kan geen kwaad om het even zeker te weten!
    Succes.

8. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    Overijssel
    Kijk, ben al wat meer gerustgesteld! Bedankt!

Ik werk in een ziekenhuis, dus ik zal straks mijn suiker eens prikken en morgenvroeg nuchter, dan weet ik zelf al iets meer over de waardes na het eten en nuchter...

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat had ik ook een keer tijdens mijn zw.schap. En ik had toen ook 's ochtends een boterham met hagelslag gegeten. Toen ik dit aan de vk vertelde, was het prima.

Deel Deze Pagina