dochter 14 maand wil niet eten thuis. ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mb90, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ons 14maanden oud dochtertje wil dus niet eten thuis.
    In de creche eet ze blijkbaar heel veel en goed. Maar hier thuis
    krijg ik 's morgens en 's avond er niets in! Ze ziet nog maar het eten en knikt al nee.
    Begin stilaan toch gefrustreerd te raken. Ze is al een lichte, 8kilo, en dan niets willen eten of drinken.

Wat kan ik eraan doen?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Probeer er geen aandacht aan te besteden hoe moeilijk ook. Ze ergens gewoon iets neer te zetten en dan laten gaan. Hier ret ze wel als ik niet kijk....

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier precies hetzelfde! Bij ons eet ze heel goed en thuis krijg ik er alleen makkelijk een flesje melk in.
    Denk dat het een fase is. Tenminste, dat hoop ik

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hier hetzelfde sinds deze week!
    Op het kdv eet hij gewoon zijn boterham, fruit en cracker maar thuis wilt hij gewoon echt geen avondeten. Als ik er eindelijk een hapje in heb gekregen laat hij het gewoon weer uit zijn mond lopen.

Misschien inderdaad een fase, mijn zoontje is ook 14 maanden.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon laat thuis altijd zijn korstjes liggen, wat ik ook probeer. Gisteren was hij bij mijn moeder en heeft hij de hele boterham zonder zeuren opgegeten....?!? Frustrerend he...

Verder is hij heel gevoelig voor de manier waarop de boterham bijvoorbeeld klaargemaakt wordt.
    Als ik hem bijvoorbeeld gewoon een boterham doormidden gesneden geef eet hij het niet. Als ik hem een geroosterde boterham geef in stukjes gesneden eet hij het wel..
    Net als met een appel: kleine stukjes eet hij niet, maar in vieren eet hij het wel.

Misschien eens navragen hoe zij bijv. de boterham snijden en dit thuis ook proberen?

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Is het een uitprobeer-fase? Kijken hoe ver ze kan gaan bij mama? Onze dochter is bijna anderhalf(volgende maand)en heeft ook van die periodes gehad.
    Laatst ook weer, elke keer warm eten wat op lepeltje ligt uit je handen slaan, komen we er achter dat ze graag zelf wil eten. Nu houdt mijn man de lepel vast om te "sturen" en dochterlief heeft het idee dat ze zelfstandig eet. Ze heeft nog nooit zo snel haar bakje leeg, hihi!
    Ze moest van mij ook altijd haar brood tussen de middag in de kinderstoel eten, maar dat ging niet altijd goed, de helft belandde op de grond. Nu mag ze van mij gewoon los lopend haar brood eten, eet ze zo 2 boterhammen en een mandarijn! Ze zit de andere maaltijden wel netjes aan tafel en eet dan goed, dus die ene keer per dag dat ze loslopend eet zie ik door de vingers. Zo'n eeuwige strijd is ook niet vol te houden.

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo zou ik het ook doen. :)

8. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dit doe ik ook. Ik zet haar melk of boterham op het salontafeltje en laat ze doen. Maar niets heeft nut. Deze avond weer niet gegeten....

9. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds 2 weken een moeilijke eter. Meneer weigert ineens al het avondeten. Als hij het al aan ziet komen, gaat zijn mond op slot. Dinsdag heeft hij ineens geten, ik had hem in zijn eetstoel voor de televisie gezet. Bord en drinken voor zijn neus en ben in de keuken gaan staan. En warempel, meneer begon zijn groente te eten. Aardappelen en vlees was nog steeds te veel gevraagd maar alle groente was op.

Televisie staat hier normaal nooit aan overdag, maar was nu wel blij dat het hielp. Als ik zo de vele verhalen van anderen lees, zal het inderdaad een fase zijn. Hopelijk wel een korte fase, ik vind dat niet eten 3x niks.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter doet dit ook sinds een paar weken. Ze weigert warm eten. Soms ook brood. Het houdt niet over wat ze binnen krijgt, maar het zal wel weer overgaan. Al moet ik zeggen dat ik er niet altijd zo relaxed onder ben ;)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Eten jullie thuis ook samen? Op het kdv is het natuurlijk erg gezellig met alle etende kindjes aan tafel.

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Pfffft, wij hebben ook zo'n fase achter de rug! Avondeten ging er goed in, maar boterham weigerde ze pertinent. Ik heb het geprobeerd te negeren, af en toe iets anders aangeboden (cracker, beschuitje, ontbijtkoek, tosti) en vooral maar geaccepteerd dat ze sommige dagen niet lunchte :( Echt lastig, maar na een paar weken ging het opeens weer beter! Komt goed dus ;)

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen aandacht aan besteden. Mijn zoontje doet dit ook.. nou dan eet 'ie maar niet. ;) Als ze honger hebben dan eten ze wel is mij door een oudere wijze dame op het KDV verteld. En zo is het toch ook. Ik geef dan wel gewoon het toetje trouwens.

Deel Deze Pagina