He Wilde eens even vergelijken. Hoeveel geven jullie per dag uit op de camping? (niet de overnachting maar echt om te leven?).
2 stokbroden (voor ochtend en middag) en avondeten (zelf klaargemaakt). Heel soms nog een ijsje. Totaal ongeveer 10 a 15 euro aan eten per dag. Dan om de dag een activiteit. De ene keer een stad bezoeken. Andere keer een betaalde activiteit zoals een kasteel. We gaan dan meestal picknicken dus nemen zelf brood en drinken mee. De ene keer kopen we een ijsje daar. Een andere keer bij een aldi of lidl. Ons budget is niet hoog dus uit eten doen we niet vaak. Boodschappen doen we altijd bij een lidl of aldi. Meestal zit die wel in de buurt
Ligt er wel een beetje aan wat je gaat doen? De hele dag op de camping hangen, een ijsje eten en daarna zelf koken is een goedkopere dag dan wanneer je een excursie gaat doen, en buiten de deur luncht en uit eten gaat. De ene dag ben je waarschijnlijk rond de 15-20 euro kwijt en de andere dag misschien wel 200.
Ik geef zo'n 500/600 euro per week uit op de camping... Wil eigenlijk een budget aanhouden van 1100euro voor 2 weken... Ben benieuwd Maar wij koken niet zelf... Wij gaan of uit eten, of we halen eten...
Ik lees mee,zat het me ook af te vragen vandaag. Wij nemen 2000 euro mee incl tanken(2 weken),maar hoop het met minder te doen aangezien wij een nieuw huis willen kopen.
Wij reserveren z'n 100 per dag.. We zijn met z'n 4tjes. Eten zowel gewoon op de camping als buiten de deur. Wij gaan 14 nachten naar Toscane Vakantie=genieten dus als we er wat overheen gaan is het ook geen probleem
Ik wilde zo'n 1000 euro aanhouden voor 2 weken. We gaan naar Kroatie. Willen gewoon op de camping hangen, om de dag uit eten/eten halen. Andere dag zelf wat koken of bbq'en. Elke dag wel een ijsje. Keertje midgetgolven. Liggen van die speelkussens in de zee waar je voor moet betalen. Denk dat de heren dat wel willen, geen idee wat dat kost. Misschien een uitstapje naar de Krka watervallen.
Geen idee... Sommige dagen 100, andere dan 10? Wij gaan lang weg, dus we proberen wel zuinig te doen om het betaalbaar te houden, maar wij spreken nooit een budget af.
We hebben geen vast budget, maar gemiddeld zijn we ongeveer 2500 a 3000 voor drie weken kwijt. Wij gaan bijna elke dag uit eten en veel terrasjes. Ook eten bij de tent is vaak prijzig, omdat ik dan graag wel een goede wijn en lekker eten wil. Om de dag sowieso een uitstapje dat vaak geld kost. Wij gaan bewust goedkoop met de tent, zodat we daarnaast alles kunnen doen waar we zin in hebben. Het zal vast veel goedkoper kunnen, maar ik vind het heerlijk om drie weken per jaar nergens op te letten.
Eerlijk gezegd heb ik echt geen idee wat we uitgeven en we hebben ook geen budget wat we te besteden hebben. Ook hier doen we vaak een dagje camping en dan weer een dagje (of een dagdeel) op pad. Een dagje camping kost je alleen verse broodjes, avondeten en af en toe een ijsje (20 p.d.?). Een dagje weg naar een stad of bezienswaardigheid kost je daarnaast ook vaak wat entreegeld en 1 of meerdere terrasjes (100 p.d.?, maar dat is ook geheel afhankelijk van wat je doet natuurlijk). Wij doen leuke dingen op vakantie, maar ga niet ineens bakken met geld uitgeven. Vaak koken we zelf, omdat ik dat leuk vind en is vaak wat relaxter dan uit eten.
Dit doen wij ook, met extra 'bezuiniging' (of gemak...) we hebben nu een klein oventje, dus afbakbroodjes. Sowieso goedkoper, maar ook makkelijk, op één camping is nl vrij weinig verkrijgbaar en is op 900m hoogte. Koken doe ik zelf, nou ja, bbq en vis grillen en wij nemen altijd een koelboxje mee op pad. Maar drinken altijd koffie of een biertje op terrasjes en elka dag ijsjes.
Geen dagelijks budget maar wij gaan 24 dagen weg met een budget van 1500 euro met z'n vieren. Dat is incl. camping, benzine, dit jaar de kärnten card en eten en drinken. Daar gaan we dan ook weleens ergens van 'uit eten' als is dat niet echt luxe. Maar dat hoeft ook niet van ons. Ik denk dat we incl. uitstapjes en excl. benzine 500 euro overhouden, dat is een goede 20 euro per dag.
max 1000 euro voor 2 weken denk ik. Eten op de camping. Halen hooguit frietjes en broodjes. Boodschappen bij Lidl of Aldi in de buurt. Verder bezoeken we graag kastelen en kerken etc in de omgeving, maar weinig met hoge entree kosten. Pretparken vinden we over het algemeen veel te druk in de zomervakantie.
Wij hebben geen budget, maar we zullen vaak op de camping zelf eten maken. Ze hebben daar ook table d'hôte voor 19 euro pp geloof ik (3 gangen), kinderen 10 euro ofzo, denk dat we dat misschien 2 keer doen, een keertje Mac en een keer wat halen. Dan hebben we nog 7 dagen over. Wat uitjes betreft, we gaan geen echt dure dingen ondernemen. Paar dagen wandelen, keertje dierentuin, fietsen op een oude treinrails. Denk dat we op 600 euro uitkomen ongeveer. Maar hebben dus geen budget dus 1000 euro is ook prima. Brandstof en tol zit er niet bij trouwens, zal zo'n 250 euro zijn.
Wij gaan 17 dagen naar een camping in de Toscane. Wij denken aan ongeveer 800 a 1000 euro totaal. Zijn met 2 volwassenen en een dreumes van 1,5 jaar. We eten vooral op de camping, maar halen wel iedere ochtend verse broodjes etc voor zowel het ontbijt als lunch. Natuurlijk geven we de ene dag wat meer uit dan de andere dag ivm uitstapjes. Tanken en eventuele tol doen we met de creditcard betalen.
Wij gaan 21 dagen naar Kroatië en hebben geen budget. Halen iedere morgen en middag verse broodjes, 's avonds gaan we uit eten of bbqen. Als we aan het strand liggen halen we vaak wat te drinken, en voordat we terug naar de camper gaan drinken we nog wat bij het strandtentje. Boodschappen doen we bij het campingwinkeltje of bij de lidll. Het zal dus de ene dag 20 zijn en de andere dag 50.
ligt er helemaal aan wat we eten , als ik lees 10 a 15 eur uit te geven op 1 dag dat redden we niet. Stokbrood chroissants moeten ook nog belegd worden mijn kids zijn in de vakantie dol op brie , franse worst en andere kazen op brood. Drinken melk of chocolade melk bij het ontbijt. In de middag borrelen we vaak met een desperado en franse worst snijden we kaasje kinderen babybel of stukjes brie. Als we als avondeten besluiten gamba,s te eten dan kost dat al snel 10 eur een portie met roomsaus en stokbrood. En evt in de avond een wijntje cola met wat erin denk ik dat wij snel wel rond 25 a 30 per dag uitkomen. Wij kamperen in Zuid Frankrijk.
Eerlijk gezegd?? Al sla je me dood. Ik kan het niet bij benadering zeggen. Op vakantie leven wij eigenlijk hetzelfde als thuis, bezuinigen absoluut niet op uitstapjes. Qua eten moet het wel lekker en gezond zijn (met eens een uitzondering) maar dat hoeft geen klauwen met geld te kosten. We kamperen met eigen tent. Gaan wel een paar keer uit eten, maar zeker niet elke dag of om de dag. Maar ik denk dat dit moeilijk te vergelijken is, in Duitsland of Frankrijk ben je vele malen minder kwijt dan in Zwitserland bv.