Wat doen we toch verkeerd?? (Geldvraag..)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ja :D voor 4 personen en soms 5.

Hebben sinds kort hulp van de voedselbank ;)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Om even aan te geveb dat ik echt veel vind, maar ik lees net dat je san niet zuiver jullie eten bedoelt.

Wij doen onze boodschappen bij de ah en zijn incl luiers en fv 320-350 euro per maand kwijt voor 4 personen.

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    jeetje wat haal je dan voor die 10 euro?
    Een pakje vlees voor 1 x ben ik al minimaal 1,50 kwijt

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik zit inderdaad te denken: dan zou ik zeker 3 keer zoveel moeten halen als nu! Ik krijg dat niet eens bij elkaar gekocht....
    Maar ik lees dat Mora er ook andere leuke dingen van doet (kleding en tassen e.d.). Ja, dan zou ik het misschien wel op krijgen. Dat is voor mij de reden dat ik juist nooit geld in mijn portemonnee heb, dan is het veel te aantrekkelijk om uit te geven. Mijn streven blijft gewoon: zo min mogelijk pinnen, en omdat ik met een weekbudget van 70 à 80 euro werk, is dat in mijn hoofd nog wel bij te houden.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij ons sluipt er veel geld in 'tussendoor nog even iets extra's bij de Appie halen'. Wij halen het prima over het totaal - we hebben gewoon hoge spaardoelen omdat we een ontzettend duur jaar hebben gehad- maar ik vind het toch heel fijn om niet meer dan 400 euro per maand aan alle boodschappen kwijt te zijn. Liefst minder. Ik verdien netto ruim 1000 euro meer dan jij (oei, waar dat blijft? :$) - maar ook wij zijn met sparen wel eens te ambitieus en dan moet het aan het einde van de maand toch weer terug naar de betaalrekening.

Geef je tussendoor ook geld uit in de kantine van je werk? Dat is bij mij ook zo'n sluippost (net weer een soepje gehaald, erg fout, want reken het maar eens op dagelijkse basis om).

En bij je vaste lasten, reken je daar ook echt ALLES mee, ook dingen die niet maandelijks zijn, maar bv. per kwartaal - dus waterschap, water, gemeentebelastingen... dat was bij ons ook ietsjes meer dan gedacht omdat je in een keer een boel betaalt.

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Oja, aanvulling: mijn schoonmoeder gaf dat ook als tip: haal per week 150 euro, doe daar boodschappen van, en wat je overhoudt is voor leuke dingen. Zij heeft dus laatst haar potje nageteld, en: iets van 1500 euro... Ze vindt dan dat ze heel goed geld aan het besparen is, maar als je met een onrealistisch budget begint, is het niet zo knap als je wat overhoudt aan het eind van de week....
    (ze is alleen met 1 hond, dus waar heb je dan in vredesnaam 150 euro voor nodig?)
    Ik vind het dan stoerder om eens een weekje iets over te houden op de max. 80 euro die ik in mijn hoofd had!

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee is niet alleen eten hoor.... dan zou het echt teveel zijn en zoveel krijgen we niet op :p
    luiers zitten er ook bij hier nog voor 1 kindje....
    ik geef vaak meer uit aan onzin dingen merk ik wel.... dat mag best wat minder van mezelf!

ik zal eens gaan opletten en opschrijven deze hele maand waar ik geld aan uitgeef en hoeveel.... ben benieuwd wat voor een patroon erin zit.....

mijn man vind dat we best van 100/125 euro per week kunnen doen... ongeacht of we veel meer te besteden hebben.... ik vind dat best lastig.... want hij wil wel graag een vers stokbroodje met roombrie bv.... geen b merk soep maar van unox.... dat is ook best prijzig en als je dan ook nog andere dingen moet kopen voor de week dan red je dat nooit.... ik niet tenmniste....

ik ben denk ik zo'n impulsieve uitgever... :D

8. Que

Que Niet meer actief

1 of 2 x vlees en soms potjes groente. Is bij de aldi makkelijk te doen.

Ja en dan 1x in de 3 weken ben ik nog luiers kwijt van 11,49. Dat heb ik er dan niet bijgerekend.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar die luiers op die leeftijd is ook geen enorme uitgave. Hier nog een pamperdrager en mijn dochter draagt nog een pamper s'nachts. 30 euro pm max en dan iets van 10 euro voor doekjes max?

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze oudste is al zindelijk.... dus geen luiers mee nodig!!!
    onze jongste begint net met uit zichzelf steeds plassen en poepen op de wc..... ik denk dat we eens in de 2 weken een pak nodig zijn ongeveer... kan best langer zijn hoor omdat ze vaak overdag zelf alles uitdoet en daarna geen luier om wil... dan doet ze een onderbroekje aan.... :p

de billendoekjes gebruik ik ook voor na het poepen op de wc.... en voor de handjes als ze vies zijn na het eten of snaaien :p dus die gebruiken we hier dagelijks meerdere keren..... haal vaak zo'n doos bij de kruitvat van pampers.... voor 16 euro... of 12? weet het niet meer precies.... :p

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    billendoekjes-bespaar-tip: huggies-doekjes van de action! 99 cent per pak! Daar kan geen zwitsal-aanbieding tegenop!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ts, ik zou eens per week geld opnemen en gewoon je eraan houden. Dus niet bijpinnen.
    Wij vinden het zonde om 100en euro's aan boodschappen uit te geven, terwijl veel in de kast staat en in de koelkast ligt weg te rotten. Wij houden hier een budget van 50 euro per week aan, niet omdat het moet, maar omdat we liever meer sparen of ons geld aan andere dingen uitgeven. Dat gaat makkelijk. We hebben ook lekkere hapjes s avonds en genoeg in de voorraadkasten. Hier zitten dan wel alleen de levensmiddelen bij. Geen kleding, drogisterij e.d.

En heel handig is een excelsheet aanmaken met je inkomsten en uitgaven. Wij hebben eerst onder elkaar de vaste lasten gezet:
    - gemeentebel.
    - zorg verz.
    - benzine
    - boodschappengeld
    - gwl
    - internet/telefonie
    - mobiele tel.
    en ga zo maar door.

Dan een kolom met de inkomsten: salaris man, maandelijkse belas. teruggaaf van de hypotheek, zorgtoeslag, krijg ik alleen.

Dan zie je wat er nog over is tussen die kolommen, dat kun je onderverdelen in sparen en bv een bedrag voor alle andere uitgaven zoals kleding/drogisterij e.d.

Zo heb je een goed overzicht van wat er binnenkomt en uitgaat en zie je dat je veel meer geld hebt dan je denkt.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Daar gebruik ik kraanwater voor en een handdoek ;) scheelt ook een heleboel!!

En wat iemand anders al schreef, niet meer op je werk eten maar eten meenemen....mijn man at eerst altijd in de kantine, lekker makkelijk dat wel maar dat is echt niet goedkoop...nu eet hij alleen nog daar als hij avonddienst heeft en bij de andere diensten neemt hij brood mee van huis....scheelt ook weer.

Ik ben nog wel op zoek naar goed en goedkoop wasmiddel, was nu met Euroshopper of Lidl vloeibaar maar volgens mij zijn die niet echt supergoedkoop....poeder is zeker nog goedkoper? maar zo'n gezeul.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je weet wat ze zeggen, wat er niet aan komt hoeft er ook niet af ;)

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja als je moet besparen zou dat het eerste zijn wat je kan minderen inderdaad...

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :D Heb je mijn woonplaats gezien? Chinees is in dit dorp al hèèl exotisch... ;)

Nee, zonder gekheid, daar zou ik idd eens voor de stad in moeten rijden. Ik kom minstens 2x in de week langs Den Bosch, dus daar moet toch iets van een turkse winkel te vinden zijn?

17. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Wij leven van een netto inkomen van ongeveer 1400 euro, daar gaan de huur, gwl, zorgverzekering, en andere vast lasten vanaf en dan houden we ongeveer 500 euro per maand over. We kopen leuke kleren, vooral voor D, hebben genoeg te eten, beide leuke hobbies waar we geen boterham minder voor eten en we kunnen zelfs sparen...

Trucs met boodschappen doen:
    broodbakmachine kopen en zelf brood bakken. 30 cent voor 1 kilo bloem, 60 cent voor zakjes gist, en je kunt zeker 3 broden bakken. Vult ook beter, je kunt er zelf nog wat rozijnen of kleine stukjes olijf door gooien en je bent je meer bewust avn wat je eet. Wij eten nu 1 brood per dag, vroeger 1 brood per 2 dagen. Bespraing: vroeger 1,50 per 2 dagen, nu zo'n 25 cent per dag
    Zelf sauzen maken. Voor macaroni of spaghetti is een pakje gezeefde tomaten al goed, met wat tijm en oregano, zelf gesneden groenten en goedkope paste. Wat gehakt, spekjes erdoor. Nog een tip: weeg de pasta (en rijst ook) af. Ik deed dat vroeger niet, en gebruikte zo 300-350 gram per keer en dat ging op. Nu 250 en ik voel me er niet hongeriger door.
    Zelf koekjes bakken. Leuk, lekker, goedkoper, en je eet er ook minder van omdat je weet wat voor moeite het heeft gekost ;)
    Minder frisdrank. Wij drinken nu per 2-3 weken een fles karvan cevitam leeg, verder koffie, thee, melk en water. Ik dus vooral thee en heel soms siroop, de rest is van mijn man :D
    Ga wat vroeger naar bed :D Sinds mijn man heel vroeg uit bed moet vanwege zijn werk, eten we na het avondeten nooit meer wat, scheelt heel veel nootjes e.d.
    Nooit met honger naar de winkel, dan ga je alleen impulsaankopen doen (en ja, daar ben ik ook schuldig aan met ons budget ;))
    En een lijstje maken met wat je de komende week eet, met hoe veel van welke ingredienten je gebruikt. Aan het eind van de week nog even proberen 1 of 2 dagen vooruit te kunnen met je restjes scheelt ook wel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bluesky, ik zie dat je hier in de buurt woont :). Wij gaan meestal naar Tiel, daar zitten een aantal Turkse winkels, waaronder 1 heel goed gesorteerde. Zeker de moeite waard om eens langs te gaan.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha.. :D excuses

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nog goedkoper (en lekkerder, vind ik): brood in de oven bakken :)

Deel Deze Pagina