Ik zit met een klein dilemma. Misschien kunnen jullie helpen. Luc drinkt zijn laatste fles ( die voor het naar bed gaan) vaak slecht tot bijna niet. Gister wilde hij ook helemaal niks en aangezien de flessen toch afgebouwt moeten worden ( dacht ik) hebben we dit moment aangegrepen om te stoppen met de laatste fles. Ik vind dit toch wel een beetje gek moet ik zeggen. Heb hem nu maar een fles sap gegeven voor het naar bed gaan maar heb er toch mijn twijfels over of hij wel genoeg krijgt en of we er niet gewoon nog even mee door kunnen gaan. Zijn schema is nu als volgt: rond 08.00 230 cc pap 10.00 fruit 12.00 2 boterhammen 15.00 rozijntjes, stukje peperkoek of rijstewafel 17.30 warm eten en yoghurt tussendoor krijgt hij regelmatig diksap. Wat vinden jullie en wanneer zijn jullie over gegaan naar 1 fles?
Misha wilde met 9 maanden haar avondfles niet meer. Ik gaf haar dan ook een half uurtje voor het naar bed gaan een beetje sap oid.. Kun je een uurtje na de boterham niet een beetje melk aanbieden? Je kindje is bijna een jaar. Vanaf die leeftijd hebben ze genoeg aan 300cc zuivel per dag. Daaronder valt bijvoorbeeld ook; boter, kaas, toetje etc. Dus met de pap van 230 en dan de rest van de zuivel in je menu, kom je al snel rond die 300 uit hoor... Je mag met een jaar ook overgaan op gewone melk. Je kunt daar nu al langzaamaan mee beginnen om te laten wennen. Mss dan tussen de middag wat gewone melk aanbieden?