Wat doen wij verkeerd???

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Het was gewone poep, toen ik hm om half 6 uitliet had hij wel diarree.. maar de poep had ik kunnen weten want hij had vanochtend niets gedaan..

Ja heb 2 mannetje :) En nee soms kan het niet anders..

T lullig van de bench is dat de ene er wel in zit en de ander niet (die is geen bench gewend en vind t ook niks.. En juist de drukte van t stel moet dan in de bench..

Heb nu ook blauwe stippen van een stift die die op een of andere manier gepakt heeft ;) Zo leuk puberende honden :p

En ze hebben beide een bot om zich een beetje bezig te houden overdag maar kennelijk niet geholpen.. Hoop dat het hekje gaat helpen zodat ze niet in de keuken wat doen (de hal is echt hun plaats en daar doen ze niks) Maarja vind dit nou niet echt leuk... De chi plast bijv ook bij andere in huis (bij n vriendin van me, bij mn ouders dan weer niet..) Hou heel veel van ze en vind ze superlief en ben blij als ik weer naar mn hondjes kan gaan, maar dat binnenplassen pff zit me toch wel echt dwars..

2. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

26 feb 2008
    6.927
    0
    36
    Vrouw
    vlakbij groningen
    Hoi TS

Mijn schoonouders hebben ongeveer een hond van de leeftijd van jullie hond en als die gaan werken is de hond ook ongeveer zo'n tijd alleen. Dan gaat hij in de bench en dat gaat dan goed! Ze zijn ook wel eens vergeten om de bench goed dicht te doen en dan gaat het fout. Poept, plast en spookt allerlei dingen uit. Verder gaat mijn schoonmoeder ook vaak met hem op cursus en dat schijnt ook goed te werken! Succes in elks geval! kan me voorstellen dat het vervelend is!

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik straf ze ook niet meer.. daar word ik zelf ook alleen maar nerveuzer van en inderdaad we weten niet wie welke plas heeft gedaan.. Heb er ni eens zin in om ze meer te straffen (neus erdoor heen ook al aantal x gedaan helpt dus ook niet..)

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ja cursus zat ik ook aan te denken, maarja we hebben er 2 en het kost best veel geld (heb veel voor mn hondjes over, maar t geld voor een cursus hebben we niet..) misschien bel ik ook gewoon de dierenarts op om te kijken of zij nog adviezen heeft

5. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Nah één van mijn beestjes is ook net 15 maanden, doet ook niks in huis, en krijgt hij de kans ook niet voor.
    Ik zou het negeren als het in huis gebeurd en heel overdreven belonen als ze het buiten doen.
    En niet gewend in een bench te zitten kan je ook aanleren he ;)
    Of er verschil zit tussen reu of teef, geen idee heb ze van beide, en er gebeurd niks in huis!

Liefs,
    Savannah

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb twee russells en je moet niet vergeten dat die kleine hondjes geen grote blaasjes hebben. Ik werk ook drie dagen in de week een hele dag maar ga altijd in mijn pauze naar huis om ze uit te laten en dat werkt prima.

Verder heb ik een touw in de bijkeuken liggen zodat ze kunnen gaan touwtrekken als ze even willen spelen.

Het voer is ook heel belangrijk, goedkope voer moeten honden vaker van poepen, ik geef ze nu royal canin op aanbevelen van de DA en dat gaat goed.

Ik vind dat helemaal voor de kleine hondjes 6 uur toch te lang is. Hooguit 4 uur en dan moeten ze er echt weer even uit.

Succes ermee;)

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook een hond, die zit als we weg zijn in de bench.
    Juist dan gebeurd er niks, t is een grote bench dus heeft de ruimte om te staan en te rekken enzo. Wat te spelen erin.
    Ook weleens uit de bench te laten als ik wegga en plast ze dus wel in huis.

8. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

26 feb 2008
    6.927
    0
    36
    Vrouw
    vlakbij groningen

Dat is minder, misschien heeft 1 van de dames hier op het forum een cursus gedaan en kan je wat tips geven?

9. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Haha Wen, toch een uitkomst he die dingen ;)
    Ik was er ook altijd op tegen, maar dankzij GT toch aan begonnen en zou niet meer zonder kunnen.
    Hier gaan ze letterlijk feesten als er niemand is haha.
    En kleine hondjes, tsja, ik weet het niet, die heb ik dan weer niet :)

Liefs,
    Savannah

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Dat moeten ze zeker wel kunnen. Ik vind 6 uren zeker niet te lang. ( langer niet)

Waarschijnlijk zullen ze nadat ze het een week hebben gedaan zullen ze wel weten dat 2 uur niet meer komt. Gewoon wennen denk ik.

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wat wil je ze leren op cursus? op commando poepen?
    Inprinciepe moeten ze het wel vol kunnen houden. Maar goed dit was weer de eerste dag in een poos dus misschien moeten ze wennen?
    Anders de ruimte kleiner maken waar ze zitten. Honden hebben namelijk een hekel om in hun eigen uitwerpselen te zitten.

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik geef al royal canin, nooit veranderd van voer chihuahua's zijn kieskeurig he ;)

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee niet op commando poepen haha was t maar zo makkelijk :p al kun je het wel aanleren op commando poepen!! :p Maar meer om de verhouding tussen hond en baas te hebben.. Die is er wel al hoor, maar kennelijk gaat er toch nog iets fout (vandaar het plassen in huis als dominantie)

14. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Opzich hebben wij geen vaste tijden.. het is zo om en nabij.. t kan ook weleens voorkomen dat het 11 uur 's ochtends is en dan om 4 uur en om 7 uur en rond 11/12 uur weer.. Dus dat het nooit hetzelfde is zijn ze wel gewend

Ik hoop dat het gewoon wennen is! Want die boomer zit dus wel zo nu en dan alleen en heeft een x een 3 dagen in de week alleen gezeten maar toen in de bench en dan gaat t perfect..

Ach ik koop morgen een hekje voor de keuken zodat de ruimte al minder is, en zal ook de slaapkamer maar dicht doen.. Dan kunnen ze alleen in de hal (is een grote hal plek zat om te rennen spelen etc) Hopen dat het helpt! Zal het donderdag dan wel weer merken :) Maar ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig en telkens als t goed gaat en het ons ineens opvalt dan is het de dag daarna weer meteen mis.. btje moedeloos word ik ervan en vind t ook ni echt fris..

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Maare kleine hondjes hebben kleine blaasjes. Maar ook kleine beetjes dorst. Zou mooi zijn als ze blaasformaat xxs hebben maar drinken als een deense dog.
    Enne royal canin prima voer hoor. Maar vergeet niet dat de meeste dierenartsen gesponsord worden door royal canin en ze het daarom altijd adviseren!!

Maar iig suc-6 en ik hoop dat het gewoon gewenning is.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    1 uitlaatronde? Hoevaak laat je ze uit dan. Mn moeder laat de hond vaker uit dan 1x per 8 uur.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Het zijn beide kleine hondjes je zou nog kunnen zien dat je ze kattenbak zindelijk maakt, dat hoor/zie je vooral bij chihuahua"s wel meer die zijn blijkbaar erg moeilijk zindelijk te krijgen (er zijn natuurlijk hondjes waarbij het prima gaat)
    Zoals al meer geschreven ruimte kleiner maken doen ze ook minder snel wat en ik vind 6 uur niet uitlaten prima te doen voor een hond.
    Kijk voor een cursus eens bij een kynologenvereniging die zijn vaak veel voordeliger met cursussen als particulierebedrijven. De kynoclub waar ik eerder trainde werd je jaar lid voor 10 euro en dan koste cursus variabel tussen 15-25 euro afhankelijk van wat je volgde en de duur van de cursus maar dus te overzien.

18. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    wij hebben een labrador en is bijna 4 jaar maar als wij werken komt smiddags mn schoonmoeder ff de hond uitlaten. maar het gebeud ook wel is dat het niet kan om wat voor rede dan ook en als wij dan thuis komen van het werk na 9 uur weg geweest te zijn heef ze niks in huis gedaan en ze heeft ook geen haast om eruit te gaan als we thuis komen. ze kan het echt heel lang op houden als het moet. natuurljk verschild dit per hond

19. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Heb hiervoor ook al een bericht gepost met dat er gelezen moet worden! Heb volgens mij al 3x gezegd dat ze 4x per dag uit gaan!

Voor de rest thnx voor de reacties dames! Ga er zeker wat mee doen

20. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Kattenbak zindelijk zou kunnen, moeten eens kijken hoe onze chi daarop reageert, maar weet wel dat onze boomer dat niet kan, zo en zo zijn zijn plasjes al een stuk meer dan van een chi en zodra je hem oppakt dan stopt hij met plassen dus op iets zetten heeft dan geen nut. En tegenwoordig doen ze t natuurlijk pas als wij er niet zijn of het niet zien ;) Dus is heel moeilijk om ze dan zo zindelijk te maken, en ben bang dat het dan ook weer verwarrend word want wil ze wel gewoon ook nog uitlaten

Deel Deze Pagina