Wat doen wij verkeerd???

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    lastig zeg!!

hier gebeurd he helaas ook alleen bij ons is het gekomen na haar operatie( baarmoederontsteking dus alles weggehaald)
    onze hond laat het dus gewoon lopen en ligt dus idd in der eigen plas te slapen, wel medicijnen gekregen,maar tot nu toe werkt het nog niet helemaal..

( en ik heb vloerbeddekking in me huis en dat is niet echt smakelijk)

verder heb ik niet echt tips,
    misschien kan je iets van een kattenluik maken zodat ze naar buiten kunnen ( nu moeten ze dat ook leren denk ik dat ze ook weer naar binnen kunnen enz)
    en evt toch aanleren om in de bench te zetten

succes

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    mijn advies is het volgende: wanneer je niet thuis bent, doe ze in een bench waar je dan bijv. een krant in legt. honden gaan niet in hun eigen plas en poep zitten. je huis schoonmaken met een product dat enzymen afbreekt, bijv. dettol. zolang ze ruiken dat er geplast is, doen ze het weer.

Ik dacht dat ik las dat je ene hond ook dominant is. Als hij/zij dat ook tegen jou is, dan is het handiger dat je je opstelt als de alfateef van de roedel. misschien denkt die hond de leiding over het "huishouden" te moeten nemen omdat jij bijv. niet dominant genoeg bent, of niet genoeg de leiding neemt.

Wanneer je thuiskomt en je ziet dat ze geplast hebben, kun je ze bijv. even door de knieën gaan en wijzen naar een plasje/poepje en dan even negeren. onze hond in deze situatie weet dan gelijk dat je niet blij bent.

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    dit alles telt uiteraard niet wanneer de honden ziek zijn of zo.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    even topic verder gelezen...

wat iemand ook zei hier, wanneer het goed gaat, goed belonen en prijzen met woorden.

Wij zijn met onze hond naar Martin Gaus geweest. kost wat, maar je hebt ook wat.
    Als je het te duur vindt is het misschien een optie om met de dominantste te gaan. Honden corrigeren elkaar ook namelijk.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hebben bij Martin Gaus ook geleerd hoe een hond denkt. toen die van ons "stout" was, isoleerden we hem een paar minuutjes van de roedel. op een gegeven moment was dat niet meer nodig.

*sorry voor mijn vele posts, ik ben film aan het kijken, en denk intussen hierover verder :p*

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Jeeeeeeeeeeeeeej! Goed nieuws, gisteren een traphekje gehaald en die bij de keuken neergezet zodat ze daar niet heen konden en ze hebben niks gedaan binnen vandaag! Ben zo trots op mijn lieve hondjes en hoop dat ze het vol kunnen houden!

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Idd wat iemand hier ook zei; zorgen dat ze het niet meer kunnen ruiken, dus desnoods poetsen met bleek. Waarschijnlijk heb je het vandaag ook zo gehad; ze zaten op een andere plek, dus roken geen poep/plas...
    + kan ook zijn dat ze er gewoon aan moesten wennen... en dat ze zich nu gewoon weer gaan instellen op jouw ritme.

Je kan natuurlijk ook proberen om de tijden tussen het uitlaten te verlengen... dus als er nu bijvoorbeeld 3 uur tussen zit, 3,5uur tussenlaten enzo verder.
    Het zijn natuurlijk nog jonge honden, en die blaas moet getrained worden.

Je zal zien dat het wel beter gaat naarmate ze ouder worden.
    Onze honden zitten een hele nacht in de keuken. (ja, soms meer dan 10 uur, en nooit een plas of drol gevonden.)

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Mijne ene hond is ''al'' 2 en de ander is nu 10 mnden.. Maar goed het heeft idd goed geholpen dat ze daar nu ni meer komen.. thank god! En heb bleek in huis dus maak t dan zo en zo daar ff mee schoon.. maar jeeeeeeeeeeeeej wat ben ik blij :D (Ze mogen nu zo en zo ni meer in de keuken komen)
    Ohja heb ook gisteren na de laatste uitlaatbeurt het water weggehaald dus mn hondje van 10 mnden drinkt nu minder waardoor hij vannacht ook niet binnen heeft geplast!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Heb verder niet veel verstand van honden... Maaar als ik dit zo lees dan is het toch niet vreemd dat een hond zijn behoefte doet na zo lang alleen te zijn?
    Je houd toch zelf je plas of ontlasting ook geen 6 uren in?
    Tsja misschien zie ik het wat te zwart wit, maar schoonouders hebben ook een hond en als ze een dag weg zijn dan zorgen ze er altijd voor dat iemand zowieso de hond halverwege de dag uitlaat en evt. rond 19.00 weer.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Bleek is niet aan te raden hoor... kunnen ze juist meer van gaan plassen. Dettol is een beter idee;)

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Nou, wij poetsen onze bijkeuken (waar de honden dus zitten) om de 2 dagen met bleek (en water he :) ) omdat ze vaak vuile poten hebben etc, ze gaan er echt niet van plassen :D

12. giraf

giraf Niet meer actief

kattenluikje in je keukendeur maken, dan kunnen ze in ieder geval altijd naar buiten. (als je een tuin hebt dan)

13. nou dit vind ik nogal kort door de bocht hoor :$
    mijn hond gaat maar twee keer per dag uit, en kan als het moet 24 uur zijn behoefte ophouden
    Hij zal nooit niks in huis of op de plaats doen..
    Het is ook maar net waar ze op getraind zijn
    maar om nou gelijk zo uit te vallen...nee dat vind ik niet kunnen

14. Ik las hier ergens een kattenluikje, dat is helemaal geen gek idee
    als ze er maar door passen ;)

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is maar net wat de hond gewend is...

Onze pup is nu bijna 11 maanden en is volledig zindelijk.
    Sochtends om half 8 laat ik hem voor het laatst uit en om half 5 kom ik weer thuis en wordtie uitgelaten door een lange wandeling in het park.
    Gaat prima en op de dagen dat we thuis zijn verwennen we hem lekker door lange wandelingen en aandacht.
    Ook als we thuis komen krijgt hij alle aandacht van de wereld.
    Ik ben straks 19 weken thuis en kan hem dus super verwennen haha.
    Hij is het gewend om langer alleen te zijn, ook in de weekenden moeten we wel eens weg en daar mag dan geen hond naar toe dus dan moet hij het wel leren om alleen te zijn.
    En echt alleen is hij niet, hij heeft zn 2 maatjes de katten bij zich hihi.

Hij is trouwens niet heel de week alleen thuis, manlief heeft wisseldiensten, dus soms paar dagen achter elkaar vrij of nachtdienst en dan is hij overdag gewoon thuis.

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn moeder heeft ook een kattenluikje en de 2 bullen passen er prima doorheen ;-P

17. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    tja word moeilijk maar hard aanpakken dat zowieso en ze kunnen echt wel 8 uur alleen zijn zonder binnen te doen, maar dit is om aandacht te trekken en idd word dan gewoon straffen als je thuis komt met de neus erdoor halen en foei zeggen of wat je zegt als ze iets niet mogen ;)

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Sorry, maar ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat je je hond niet alleen mag laten hoor! Onze Border Collie (en de velen daarvoor) moet overdag ook alleen blijven hoor!!!
    Mogen dan enkel thuisblijf-mensen een hond hebben? Dat is absurd!
    Het lijkt wel op verlatingsangst of gewoon wraak (had de Boxer van mijn tante ook) dan maakt het niet uit hoelang je weg bent! Die boxer plaste al na enkele minuten en sloopte dan ook nog eens de stoelen!
    Wat doen jullie anders als jullie een avondje weg moeten? Wij moeten straks naar een trouwfeest, dan kan je de hond toch niet meenemen of telkens naar je ouders brengen???

Onze honden zitten wel als ze pup zijn in een bench (zo een binnenhok) en dat maken ze niet vuil omdat ze het als hun huisje zien!
    Misschien is dat een optie? Is hier altijd gelukt en met de pup van mij zus die nu 'in training' is ook...

Veel succes en hopelijk vind je ene oplossing!

PS ik heb niet teruggelezen, dus sorry als ik misschien in herhaling val!!!
    Daarbuiten genoeg speeltjes en een oude trui van jezelf zodat ze je geur ruiken, dat stelt ook gerust!

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Nee dat helpt achteraf niet....ze kunnen dat niet met elkaar rijmen. Als ik mijn hond bij zijn plasje haal omdat hij het ergens heeft gedaan waar het niet mag, dan wordt hij ook heel onderdanig. Maar dat komt alleen omdat hij aanvoelt dat mijn gedrag anders is en ik niet blij ben. Waarom zal hij niet begrijpen, hij doet het ook gewoon weer.

Onze hond doet dit bij ons in een hele grote ruimte die ik gebruik om mijn was op te ruimen. Vroeger was dat een garage, maar nu zijn de deuren dicht gemaakt. Waarschijnlijk ruikt hij daar iets en eenmaal over die grens heen, blijft hij het doen. Hij mag er nu gewoon niet meer komen. 1 avond heeft hij het binnen een keer gedaan. Ik denk om verschillende redenen. Wij hadden die avond voor het eerst in gevoerd dat hij niet meer uit zichzelf zomaar bij ons op de bank mocht en naast de bank moest blijven liggen. Dus niet meer dat rondlopen wat hij deed. Hij neigt naar zeer speels gedrag en savond geeft dat onrust. Omdat er dus een kindje op komst is, wilde we dit anders. Toen heeft hij op het moment dat wij hem als beloning omdat hij het goed deed naar de keuken liet lopen om daar zijn bak brokken te eten, geplast. Het kan ook nog zijn dat hij dat gedaan heeft omdat ik die middag een keer de kat de hele middag binnen heb gehad. En die laat ook geur achter waar hij weer over wil domineren.

Wij zijn er gelukkig met een nieuwe zinlijkheidstraining en consequent ons richtlijn vol houden, weer vanaf. Leuk is het niet! Je denkt dan echt ff dat je gefaald hebt. Ik zou denk ik bij grote regelmaat wel een deskundig iemand hierover inlichten. Die kunnen dat meestal zo achterhalen waar het door komt en wat je eraan kan doen.

Succes!

20. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    dit helpt zeker wel als je je hond ze neus door plas haalt en foei of net wat je altijd zegt een training schiet op dit moment niet op als ze overdags je huis vol plassen en je kunt ook waar ze geplast hebben peper neergooien ;) als ze dit ruiken doen ze het niet meer op die plek en dan hopen dat ze het nergens anders doen :D

Deel Deze Pagina