Ik zit voor mijn gevoel met een flink dilemma... Vanaf halfweg januari ga ik 3 dagen werken (hiervoor werkte ik 2 dagen). We hebben dan alleen erg wisselende oppas. Namelijk: - Maandag: Mama - Dinsdag: Mama - Woensdag: KDV of gastopvang (weet nog niet) - Donderdag: Schoonmoeder bij ons thuis oppassen - Vrijdag: Gaat hij naar mijn ouders Dat betekend dus 3 verschillende oppasgezichten per week. Zowel mijn ouders als mijn schoonmoeder kunnen (of willen) niet meer oppassen. Maar ze vinden deze ene dag wel HEEEEEEL leuk en bovendien is het voor ons natuurlijk financieel aantrekkelijk. Bovendien kunnen we het niet maken om voor de ene of andere oma/opa het oppassen niet meer mogelijk te maken. Dan zou het dus 3 dagen kdv of gastouder worden (wat voor ons financieel erg lastig gaat worden...) Wie heeft het ook op deze manier opgelost?? En ging dit goed?? Ik ben zo bang dat hij zich aan teveel mensen moet "hechten" en dat dit niet goed voor m is. Ik hoor graag jullie mening/ervaring.... Thanx!
je moet het gewoon gaan doen, proberen. Kijk maar hoe het jullie kindje bevalt, en hoe het jullie zelf gaat bevallen. Je kan het altijd nog later veranderen. Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt, maar dat moet je niet doen. Grote kans dat het gewoon goed gaat. Opa en oma kent hij straks goed genoeg, die horen straks een beetje bij thuis. En vergeet niet dat op een kdv er ook verschillende mensen werken en je kind dus nog meer gezichten gaat zien. Komt goed! Succes straks weer met werken!
Ik zou het gewoon doen.. helemaal doordat je schoonmoeder 1 dag bij jullie thuis is dus dan is jullie kindje wel in de vertrouwde omgeving.. Wij hebben als oppas: Thuis met papa of mama Bij oma thuis het KDV Hier gaat het prima!
Het is een uitgelezen kans voor beide oma's (opa's) om een hechte band te ontwikkelen met jullie spruit, en vice versa. Vergis je ook niet: 3 dagen kdv klinkt heel stabiel, maar betekent vaak ook 3 gezichten. Niet dat ik daar iets op tegen heb (mijn kinderen gaan 4 dagen per week naar het kdv en ik ben daar zeer tevreden mee), maar als je daarover in zit, is dat wel iets om rekening mee te houden.
Ik zou het gewoon doen. wat Bri zegt, op een KDV is het ook niet zo stabiel hoor. hier hebben ze zoveel mogelijk dezelfde leidsters maar ook vaak een invaller. hier zit kleine dame 2 halve dagen op dezelfde groep en 1 op een andere. de rest van de dagen is ze bij mij of bij m'n ouders. dus ook veel verschillende mensen. helemaal niet erg, kunnen ze wennen aan andere mensen. zetten ze het i.i.g. niet op een gillen als er eens een andere leidster of zo is
het is heel persoonlijk denk ik. Ik zou het zelf niet doen, precies om de aantal gezichten. Ik zou dus of 1 opa en oma meer op laten passen en anders niet. Ik snap dat ze het heel leuk vinden, maar je kindje en jullie keuze staat voorop. Op het kdv zijn wel verschillende gezichten, maar voor een kindje horen die wel in dezelfde setting zal ik maar zeggen. Ze hebben niet zoveel moeite met die verschillende mensen, na een tijdje kennen ze ze allemaal. Oma thuis is wel anders, je kindje is in zijn eigen omgeving, maar weet heel goed dat oma daar niet "hoort".
ik zou het persoonlijk niet doen, niet alleen ivm de verschillende gezichten maar ook omdat je dan met name bij de opa's en oma's erg afhankelijk wordt als die een keer ziek zijn of op vakantie willen of een keer niet kunnen, zeker met 3 verschillende adressen blijf je dan goochelen om alles geregeld te krijgen. ik zou dan kiezen voor 2 dagen kdv en 1 dag opa en oma en dan om en om. mocht de ene dan een keer ziek zijn of wat dan ook dan kan de ander vast wel een keer extra. maar goed, het is maar net waar je je het beste bij voelt en vooral ook hoe je kindje op de situatie reageert.
Dank jullie wel voor de reacties!!! Op zich is de reden dat 1 van de oppasadressen van opa of oma wegvalt gelukkig geen probleem. Beide hebben aangegeven dat voor elkaar op te kunnen vangen. (als dat dus af en toe is). Ik dacht idd dat er meestal wel dezelfde leidster op een groep zat (maar nu ik er wat dieper over nadenk, werken die natuurlijk ook vaak deel-tijd..beetje blond ) Ik vind het lastig...misschien toch de optie tot gastouder tot een jaar of anderhalf oud ofzo... ik ben van mening dat dat misschien meer rust geeft dan het KDV. Al wil ik hem als hij wat ouder is iig op het KDV doen i.v.m leren omgaan met andere kinderen enzo.
Bij ons is oma/opa eigen en vind ik persoonlijk geen vreemd gezicht. Dus nu ik het zie is het 3 dagen thuis en maar 2 naar de oppas. Dat zou ik zo juist heel goed vinden. Ik zou het zo proberen.
Lijkt mij prima geregeld. Zeker omdat opa's en oma's familieleden zijn en die ziet je kindje wrs. nog vaker dan die ene keer per week oppassen. Hier is het 2 dagen kdv, 1 dag papa, 1 dag mama, 1 dag opa en oma en zo los ook nog vaker de andere opa en oma. De kids vinden het prima.