Mijn mannetje is nu bijna 8 weken en de 5 kilo gepasseerd. Hij drinkt nu 6 x 150/5 helemaal leeg. Ook in de nacht... Ik kreeg het advies van Nutrilon om als hij de 5 kilo is gepasseerd om dan een voeding eraf te halen en hem 5 x 150/5 aan te bieden. Hoe ga ik dit doen? Hij vraagt echt om de 4 uur om een voeding. 's nachts wil het nog wel een voorkomen dat er 5 uur tussen zit, maar meer niet. Is dit te jong om de laatste fles al op te hogen naar 180/6? En dan in de nacht 120/4? Zoiets?
Komt je kindje al eerder voor een voeding dan? Wij gingen pas naar 180/6 toen de nachtfles verviel. Daarvoor was het 6x 150/5. Ik zou pas ophogen als je kindje eerder voor een fles komt.
En wanneer laat je de nachtfles dan vervallen? Hij komt soms een half uur of kwartier eerder. Meestal kan ik het wel een beetje rekken met een speentje en soms geven we hem iets eerder. Geef je nu 180/6 5x op een dag?
Ik had precies hetzelfde probleem! Alleen was mijn ventje iets ouder toen het ter sprake kwam! Sinds een aantal dagen slaapt Lucas hier door. Wat deed ik eerder: overdag 4x150/5 om 23 uur 1x180/6 nacht 120/4 Hij is weken lang tussen 4 en 5 gekomen en ineens sliep hij door tot 7! Ik neem wel altijd voor de zekerheid spulletjes mee naar boven voor een nachtvoeding en ik pas mijn dag daar op aan. Slaapt hij door krijgt hij 5x180/6. Slaapt hij niet door en komt hij 's nachts, dan houd ik bovenstaand schema aan. Lucas weegt nu 7 kilo en is hier nog tevreden mee. Het blijft een beetje vogelen, maar niet ieder kindje is hetzelfde, dus ze kunnen je dat advies wel geven, hier werkte het ook nog niet toen hij zo jong was! Succes!
ow en zolang je kindje 's nachts wakker wordt voor een voeding zou ik deze gewoon geven! Het zijn richtlijnen die ze bij nutricia geven maar ieder kindje is anders. En 15 min kunnen rekken schiet ook niet op. Hier zijn de voedingstijden vaak overdag zo dat er maar 3,5 uur tussen zit. Ligt een beetje aan zijn eerste fles. Maar de fles van 19 en 23 uur hebben we 'vast' staan in tijden. De rest niet , dat is afhankelijk van hemzelf.
Ik zit ook een beetje te rommelen. Mijn dochter is deze week 3 maanden oud en ze dronk sinds een aantal weken 6 x 150/5 inclusief 1 fles in de nacht, meestal rond 3/4 uur. Sinds een aantal dagen slaapt ze door maar ze is eigenlijk vanaf 21.00 al niet meer wakker te krijgen voor een fles. Dus nu al 2 dagen gebeurd dat ze 5 x 150/5 kreeg in plaats van 6, maar ze slaapt daar dus wel op door. Krijgt ze dan niet te weinig binnen? Gisteren trouwens de laatste fles om 20.30 opgehoogd naar 180/6, dat ging er in 1x in en toen heeft ze tot 7.30 vanochtend geslapen.
Heerlijk!! Ik wou dat het bij mij zover was. Maar het komt dus vanzelf...Goed om te weten. Hij krijgt bij mij ook rond 3 uur nog een fles. Maar ik maak hem ook nog wakker om 10.00 voor de laatste fles. Je kan derest van de flessen ook gaan ophogen. Ze mogen 1 liter dus als ze het opdrinkt prima. En zo niet ook goed. Ik geef mijn mannetje ook de laatste fles 180/6 en die drinkt hij ook met gemak op.
Hier ging mijn knul naar 5 flessen bij een week of 7 dacht ik. Mee begonnen toen hij meestal doorsliep en gelijk opgehoogd. Als je meer in 1 fles geeft,moet hij langer doorkunnen.. Maar ik zit zo te lezen, krijgt mijn mannetje zo weinig te eten of die van jullie wat "veel"? Ik dacht dat ik al en flinke knul had.. Mijn zoon is nu 3 maanden en krijgt 5x 150/5=170 ml. Gaat in de loop vd week omhoog omdat hij nu 6 kilo weegt.. Geen verwijt oid hoor, elk kindje is anders! Maar vroeg het me af..
Tjsa, ik weet het niet! Nu mijn dochter begint door te slapen, krijgt ze dus ook 5 x 150 omdat ze voor de laatste fles niet meer wakker te porren is. Omdat ze op deze hoeveelheid doorslaapt, vraag ik me inderdaad zelf ook af of ze dan daarvoor met 6 x 150 eigenlijk niet teveel binnenkreeg (moet hier wel bij zeggen dat ze al die flessen bijna nooit helemaal opdronk, bleef altijd wel 30 ml over). Mijn dochter is zeker niet dik trouwens, wel een lekker buikje Donderdag naar consultatiebureau dus dan kan ik wat meer zeggen over haar gewicht, zou het nu niet weten (4600 bij controle toen ze 2 maanden was).
Ze mogen een liter per dag. Of 30 scheppen voeding...Hij drinkt ze bij mij wel helemaal volledig leeg. Daarom kan ik ook nog niet over op 5 flessen, want hij heeft het echt nodig. Hij komt ook gewoon snachts na precies 5 uur als hij in de laatse fles 180 heeft gehad. S'nachts geef ik hem nu 120/4 en dan komt hij weer na 3 uur. minder zit er dus nog echt niet in bij mij...Volgende week ook naar het cb kijken wat zij zeggen. Hij is namelijk gok ik nu +/- 5,5 kilo. Meisjes zijn vaak wat lichter dan jongetjes...en drinken daardoor ook iets minder. Heb ik vernomen...
Stijn is nu vier maanden, 6 kilo en we zijn deze week overgegaan op 4x210/7...de fles van 23 uur hebben we eraf. Heb voor de nacht wel een klein flesje klaar staan maar is niet nodig, hij slaapt trouwens al heel lang door hoor. Van de 150 naar de 180 ben ik ook begonnen met eerst alleen de laatste fles te verhogen. Heb voor het ophogen/minderen van de flessen wel informatie ingewonnen maar ben echt op Stijn en op m'n eigen gevoel afgegaan, ben niet gaan veranderen omdat ie de 5 kilo gepasseerd was bijvoorbeeld...