Ik zie soms fotos van kindjes die een maand jonger zijn dan onze en al op hun buik liggend hun hoofd of zelfs dit mey bovenlijfje omhoog houden. Onze krijgt liggend op zijn buikje zijn hoofd niet omhoog ook ligt hij niet graag zo,is dit normaal? Ik weet dat ieder kind zijn eigen tempo heeft hoor maar vraag het me gewoon af... Hij kan met zitten en optillen wel zijn hoofdje zelf mooi stil optillen en zo een poos houden...Hij rolt ook nog niet echt op zijn zij oid op speelkleed of in de box, oefen het wel maar hij doet het niet uit zijn eigen nog...
esmee rolde om toen ze een maand of 5 was.. eerder kon ze dat nog niet.. wij gingen dat met haar oefenen in een deken.. en vlot daarna had ze het door.. misschien eens proberen...? en waarschijnlijk vindt hij het nog prachtig ook nu zit ze al bijna alleen.. en rollen doet ze ook, ze kan alleen nog niet terug rollen.. op haar buik liggen vindt ze echt helemaal niet leuk, maar we doen het wel elke dag eventjes, zolang ik haar bezig houd en bij haar blijf als ze op haar buik ligt vindt ze het wel best.. haha.. komt vanzelf wel hoor.. de 1 is vlot en de ander weer wat langzamer.. zou me er niet zo druk om maken meid..
Op de buik liggen vond Fae ook verschrikkelijk, momenteel houd ze het zo'n 5 minuutjes vol. Advies is zo'n beetje om meerdere malen per dag, gewoon je kindje op de buik te leggen eventjes. Dan kan gewoon kort hoor. Toen ze 3 maanden was, waren we al blij met een minuut.. maar in de loop van die maand ging het ineens beter. En nu dus zo'n 5 minuten, maar dan is ze het echt zat! Rollen is hier ook zeker nog geen optie hoor. Ze hangt af en toe wel een beetje naar haar zij, maar verder ook nog niet. Zie het hier nog niet gebeuren voor de 5 maanden... Maar wie weet . Ze is verder heel helder, alert en nieuwsgierig, ze neemt alles in zich op en dan denk ik maar; je kan je aandacht en energie niet overal aan schenken, het komt vanzelf.
Ieder kind is anders. Cliché, maar zo is het nou eenmaal. Die van mij rolde van rug naar buik vanaf 2 maanden. Nou, ik had liever gewild dat hij ermee had gewacht want rustig in zijn box liggen was er niet meer bij. Ik moest hem steeds weer terugdraaien omdat hij heel boos werd als hij op zijn buik belandde. Maar zijn hoofdje goed recht houden kon hij pas vanaf een maand of 3,5. Daarvoor moest ik het steeds ondersteunen. Ik legde hem heel veel op zijn buik en hij dat vond hij ook niet leuk, maar gewoon doen. Binnen een week was zijn nekje heel sterk en gebruikte hij zijn schouders om omhoog te komen. Dus hier supersnel met omrollen en iets langzamer met hoofdje recht houden. Je kunt babies echt niet met elkaar vergelijken.
Roan is wat ouder maar die rolt ook nog niet hoor, ja als ik hem een handje geef dan doet hij het wel. Het liefste ligt hij plat op zn rug, en veel aanstalte tot bewegen maakt hij niet, hij is een beetje lui ingesteld haha Hoofd optillen kan hij wel goed, maar ik leg hem ook elke dag een tijdje op zn buik tot hij begint te miepen en dan rol ik hem weer terug.
Zoals al werd aangegeven af en toe even op der buik leggen.. en geen zorgen...alles gaat snel genoeg als je er aan terug denkt...
Ik leg mijn zoontje (ook 3 maanden) elke dag een paar keer op zijn buik. Eerst werd hij echt boos, maar hij gaat het nu ineens toch wel leuk vinden en hij houdt zijn hoofd goed omhoog. Wat wel belangrijk is dat zijn ellebogen goed onder zijn schouders rusten. Met een hand op de billen van je baby drukken werkt ook nog wel eens!
Gewoon blijven oefenen, maak je geen zorgen hoor. Wat soms helpt is zijn armpje iets naar elkaar toe leggen naast zijn hoofdje als hij op zijn buik ligt. net of hij dan op zijn ellebogen kan steunen. Gymse
Mijn dochter rolt nu pas heel af en toe van haar buik naar haar rug. Ze vond het vreselijk om op haar buik te liggen, dus ze heeft ook niet vaak zo gelegen. Ze wilde veel liever zitten en dan hield ze wel heel goed haar hoofd omhoog. Dat is wel anders. Volgens het cb is het liggend namelijk zwaarder. Eigenlijk moet je je kindje veel op de buik leggen juist en dan zou het uit frustratie vanzelf komen. bij ons kwam dat er toch niet van en inmiddels kan ze heel prima haar hoofd omhoog houden. Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken hoor, zeker als het zittend wel gaat. Het komt vanzelf, ieder kindje heeft zijn eigen tempo...
Tip: doe dit niet als papa thuis is Word er simpel van hier. Ik leg Wendy op dr buik. Wendy word gefrustreert en begint te mopperen...te gillen(kom ik er bij zitten en praat tegen dr waar door ze wat rustiger word)...te huilen (en dan pas als ze echt huilt draai ik dr weer terug of pak dr op) Als papa er is krijgt Wendy niet eens de kans om te gillen en dus gefrustreert te worden zodat ze zelf wat aan de situatie doet (= hoofd optillen) Want dan pakt papa haar meteen uit de boks...is zo zielig... Tjah... Maar goed. Wendy kan idd ook haar bol redelijk omhoog houden als ze zit. Maar dat zijn andere spieren dan het optillen als ze ligt. Die moeten we hier nog flink oefenen. Alleen...waneer? Ze slaapt ontzettend veel (meer als mn vorige kinderen) erg tevrede kindje en rustig kindje dus. Best fijn omdat ik zo mn handen vaak vrij heb voor huishouden en andere kinderen. Maar voor dit soort dingen weer onhandig. De tijden dat ze wakker is (zo'n 10 minuten na n voeding) speel ik met dr en voor we goed en wel bezig zijn is madam alweer moe, begint in dr ogen te wrijven en wil slapen... Eigenlijk had ze ook nog op dr buikje gemoeten... Telkens denk ik..naja volgende periode dat ze wakker is. Maar telkens denk ik er pas aan als t weer bijna telaat is...of al telaat is. En dan denk ik weer....ach...boeient. Komt allemaal vanzelf wel hoor. Enige wat er van komt is dat t CB mogelijk gaat zagen de volgende keer dat we er zijn. Dan zaag ik wel n keer terug ofzo. En dat ze trager is met deze actie...erg boeient dus Omrollen doen we hier alleen maar naar onze zij nog. Komt vanzelf wel weer als ze in de gaten krijgt dat ze dr handje bij dr moet houden als ze op dr zij ligt. Ze is gezond en actief (als ze wakker is) dus ooit gaat ze alles vanzelf doen We zijn trouwens momenteel meer met onze handjes bezig. Dingen grijpen enz is veel interesanter als dat gerol en gedoe
Jesse had ook een hekel aan voorover liggen in het begin. Toch schijnt het goed te zijn voor de nek en rugspieren, en op het CB gaven ze me de volgende tip: Rol een handdoek op, en leg die dwars onder de okseltjes en borst van je baby. Dan heeft hij steun en kan z'n hoofdje beter omhoog houden. Elke dag een paar keer een paar minuutjes. Je merkt vanzelf wanneer hij het langer vol kan houden. Succes ermee!
mijn zoontje is 5 weken en is echt super sterk in zijn nekje! hij tilde zijn hoofd al op toen hij nog maar net 3 weken oud was! dat omrollen is ook al eens gebeurd, maar ik denk toch dat dit eerder toevallig was. hij doet niets liever als op zijn buik liggen! Jamie is 24 oktober geboren en deze foto is gemaakt op 6 november. hier was hij dus 2 weken oud!
@Sharon20: Echt goed man! Onze kleine vent is ook supersterk in zijn nek, maar op zijn buik vind hij nog niet altijd even leuk. Maar jullie zoon is volgens mij wel echt heel vlot! Goed hoor!
Die van mij is nu ook bijna 3 maanden en vertikt het om zijn hoofdje op te houden, ook als hij op zijn buik ligt. Hij gaat dan gewoon lekker sabbelen op het kleed... Volgens het CB niks om je zorgen over te maken, ieder kind heeft z'n eigen tempo. De wijkverpleegkundige zei dat het pas ernstig was als hij op z'n 18e nog steeds liep te wiebelen met z'n hoofdje . Gewoon beetje oefenen (spelend). Komt vast wel goed.