hallo meiden, ik zit met een brandende vraag sinds ik een reactie kreeg van iemand in een nod forum mijn LF was vorige ronde 12 ik heb nu al op dag 9 een vroege eisprong gespot D.M.V. FertilityFriend. maar dan zou ik maar een cyclus hebben van 21 dagen. nou las ik dus dat haar verloskundige zij dat een cyclus korter dan 23 dagen te kort is voor een eisprong... maar dat zou betekenen dat je je ei eerder zou moeten hebben dan cyclusdag 9. want dat zou met een normale LF zijn van 14 dagen geloof ik? ik weet het niet heelgoed uit te leggen sorry maar ik had op dag 9 al me eisprong. is dit TE vroeg en zou dit dus geen eisprong zijn? en heeft fertilityfriend onglijk ik maak me namelijk zorgen nu dat ik vruchtbaarheidsproblemen heb of misschien PCOS? ik ben nu dus best bang ik hoop dat jullie me gerustkunnen stellen. of in iedergeval eerlijke antwoorden te sturen ookal is het negatief nieuws voor mij. ikhoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven liefs shy girl
Zou het nog even afwachten, FF geeft een stippelijn dus weet het ook niet zeker. Elke cyclus is anders, volgende keer kun je wel weer een eisprong hebben op dag 20.. PCOS moet je niet aandenken, dan heb je geen of nauwlijks een eisprong.. Veel succes, en als dit wel je eisprong was, nog niet meteen zorgen maken meid, de kans is heel groot dat je in je volgende cyclus gewoon weer een latere eisprong hebt..
Volgens mij heeft een eitje minimaal 8 dagen nodig om te rijpen (google maar eens), daarnaast moet luteale fase minimaal 10 dagen duren (liefst 12-14 dagen). Als je dat bij elkaar optelt, lijkt er geen probleem te zijn... Hopelijk stelt je dat gerust en anders bel even met je ha om het voor te leggen.
oh dankjewel voor de goede hoop meiden dat maakt me toch wat fijner, inderdaad zegt google dat van die 8 dagen! en LF van minder dan 11 dan heb je verminderde vruchtbaarheid ofzo. maar dacht misschien wist haar verloskundige het wel beter (tenslotte heeft ze er voor gestudeerd enzo) echt thnx want stress helpt niet echt hé dankje
ik heb altijd cycli van 18-20 dagen. Toch is het gelukt in ronde 3 al zwanger te worden. Je hebt misschien minder kans om zwanger te worden, maar de kans is niet nul
Je hebt mijn reactie in het nod forum gemist denk ik.. ik heb de reactie van degene waar je nu zo om stresst daar al direct tegengesproken en je uitgelegd dat die verloskundige waarschijnlijk bedoelde dat als je ei op dag 14 hebt en dan een cyclus van onder de 22 hrt niet zo goed is. Dat betekent namelijk dat je een lf van 8 hebt en dat is vrij kort. Je kunt prima een ei op dag 9 hebben. Je tempt ook nog te kort om zeker te weten dat jouw lf 12 is. Overigens is 12 niet te kort. Ik vind trouwens je ff kaartje nog niet overtuigend. En weet je zeker dat je creamy afscheiding gehad hrbt? Dat is vaak wit en wat zalf achtig... zie dat je dat direct na menstruatie hebt ingevuld.
Dit dus. Het kan gewoon. Als je een goede eisprong hebt en een nette lf is er niet veel aan de hand.. sterker nog ne hebt meer kansen op jaarbasis dan een gemiddeld persoon haha