Hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh26, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh26

    pooh26 Actief lid

    15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ik heb echt dagelijks hoofdpijn voortkomend uit mijn nek. het gaat met flagen. M.n. het weekend was het heel erg. Daarnaast had ik ook erg buikpijn van mijn darmen. (daar heb ik al last van sinds het begin van mijn zwangerschap) Toen ik zondag een grote boodschap moest doen, kwam er zo veel, uiteindelijk in de snelle beland... (sorry voor de details) maar de hoofdpijn was in 1x over en de buikpijn ging ook een stuk beter. Nu vandaag weer met flagen hoofdpijn. Ik neem geen paracetamol. Ik had hier ook altijd last van toen ik nog aan de pil was. Wat moet ik doen? heeft iemand anders hier ervaring mee? Moet ik hiervoor naar de huisarts of de verloskundige? is hier iets aan te doen? iemand een idee?
     
  2. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    je mag gewoon paracetamol slikken (6 per dag)
    dit kan geen kwaad...ik heb hier ook veel last van...weet je wat ook goed helpt...veel water drinken - voldoende rust nemen - koud washandje - nekmassage...succes meid ;)
     
  3. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Veel rust en een goeie massage door manlief doen wonderen!
     
  4. pooh26

    pooh26 Actief lid

    15 sep 2006
    176
    0
    0
    denk je dat de hoofdpijn komt omdat ik het te druk heb? het zou kunnen, ik ga gewoon door met de dingen die ik doe, tot ik moe ben. Maar misschien is dat al te ver?
     
  5. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Als de hoofdpijn vanuit je nek komt is dit vaak een spanningshoofdpijn en doen een goeie massage een lekker warm bad of douche en dat soort dingen wonderen. Ik neem zelf liever nooit paracetamol zeker nu niet. Maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk.
     
  6. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik heb ook af en toe last van hoofdpijnen. Ook voor mijn zwangerschap had ik er wel eens last van, zeker rond mijn menstruatie.
    Ook bij komt het of vanuit mn nek, of vanuit mn slapen en dan gaat eht naar mijn nek toe..

    Ik hou het op te veel doen op een dag en/of te weinig water drinken. heb je daar wel eens aan gedacht? Ik zeul tegenwoordig overal een flesje water mee naar toe en vul hem steeds bij om maar genoeg te drinken.
    Mijn vriend is arts en volgens hem kan paracetamol (mits af en toe en niet te vaak/veel) geen kwaad na de 12 weken. Maar ik doe eht zelf ook liever niet hoor... Maar ja, als je te lang wacht dan ben je nog verder van huis...

    Ik had t gister nog en ben nu vandaag daar echt zooo moe van....kost bakken met energie.

    Succes!
    Koud washandje helpt beter dan een paracetamol, maar ik neem dan beide (maar niet meer dan 1)
     
  7. Suus78

    Suus78 Actief lid

    18 apr 2006
    156
    0
    0
    Drink je wel genoeg. Ik had hierin het begin ook last van, maar ben er toen achter gekomen dat ik teweinig vocht binnen kreeg. succes!
     
  8. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier in het begin ook enorm veel hoofdpijn gehad,
    ik ben toen begonnen met alleen maar water drinken en voldoende ook, dit werkte bij mij al snel en goed, voelde het met de dag minder worden.
     
  9. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik lees dit, ik wou net zelf een nieuw onderwerp starten, ik heb hetzelfde, vandaag echt migraine, maar ik durf gewoon niets in te nemen, voel me zo schuldig naar mijn kindje toe :'(
    Het is gewoon niet uit te houden af en toe :|
    Nou had ik gehoord van migraine sticks, een roller die je op je voorhoofd kan doen en op je slapen en in je nek, staat erop dat je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap.. Kwam ik nog niks mee verder, het was zo erg dat mijn collega's mij hebben gemasseerd :|
    Heb ook veel gedroken en m'n slapen gemasseerd ik probeer alles, maar 't helpt niet !

    Paracetamol durf ik echt niet, zijn er nog andere tips ?


    -xxx-
     
  10. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    je moet je lichaam genoeg rust gunnen nu je zwanger bent.
    Ook kan het zijn dat je ogen achteruit zijn gegaan, dat je niet meer helemaall 100% ziet.
    Maar je mag gewoon een pcm slikken hoor.
     
  11. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Rond 14/16 wk ook héééél erg last van gehad, je mag gerust een paracetamolletje nemen hoor! dat raadde mijn dokter me zelfs aan, kon er zo niet mee door blijven lopen
     

Deel Deze Pagina