Koffie vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Teardrop, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn vriend is een koffie drinker en ik hou ook wel van een lekker bakkie af en toe. Nu heeft hij het al een paar keer over een bonenapparaat gehad, dus ik dacht, dat is wel wat voor vl zijn verjaardag eind van de maand. Het liefst 1 die een goede bak koffie én latte macchiato kan maken. Het aanbod is behoorlijk, dus ik dacht ik ga de meiden hier eens vragen wie er 1 heeft of wie er een beetje verstand van heeft.

Dus mijn vraag, wie wil zijn ervaringen met mij delen of wie weet een apparaat die in mijn/ons wensen-straatje past?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij hebben er een van delonghi, en hiervoor
    Hadden we een b merk. Ik moet zeggen de koffie is echt
    Lekkerder dan de senseo oid! Er zit zo'n stangetje aan om melk op te schuimen, maar ik gebruik gewoon zo'n plastic bekertje met een opschuif mechanisme. Klein laagje melk erin, 30 sec in de magnetron en even me dat opschuimdingetje (ik weet niet hoe je dat noemt) opkloppen. Die bekers zijn voor nog geen 5 EUR te koop bij marskramer of Hema ofzo.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben deze: Reviews: Bosch TCA 5401 koffiezetapparaat - beoordelingen & tests - BESLIST.nl

Las ook wat slechte reviews trouwens... Maar die van ons doet het alweer 3 (of 4?) jaar zonder nukken of kuren.
    Nooit stuk geweest of iets dergelijks en wij drinken behoorlijk veel koffie.
    (Gekocht ooit omdat we beiden geen werk hadden en nespresso echt in de papieren liep.. Inmiddels wederom ikzelf een jaar ww achter de rug dus hij heeft aardig moeten werken de afgelopen jaren)

Na aanschaf moet je zelf (met een goede handleiding hoor) de maalgraad en de hoeveelheden instellen maar daarna is koffie gewoon een kwestie van 1 druk op de knop.
    2x op diezelfde knop is 2 kopjes... (Erg handig als je met z'n 2-en koffie wil drinken toch :)
    Draaiknopje om aan te geven of je espresso of juist een lungo of alles daartussen wil.
    Wel handig dat dat traploos is... Want niet al onze espressokopjes zijn even groot. En dus toch geen Haagse bakkies of overgelopen kopjes.

En na een tijdje schakelt hij zichzelf weer uit.
    Pompt nog klein beetje water erdoor zodat hij weer fris is.
    En ong.. 1x per 2-3 maanden moet hij een reinigingsbeurt met tabletjes (gewoon merkloos verkrijgbaar bij bijv saturn) en dat duurt een half uurtje.

4. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Shart, die opschuimers ken ik ja. Dat is idd ook nog wel een goede om aan te schaffen.
    @Saskia, klinkt goed. Idd erg handig om 2 kopjes tegelijk te kunnen zetten.
    Wij hebben vroeger senseo gehad, maar vl krijgt daarvan last (darmen). Gewone koffie gaat prima, vandaar dat ik voor een bonenautomaat ga kijken. En als we dan toch voor zoiets gaan, dan maar meteen goed ;)

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb echt een koffieapparaten tic.
    Heb een gewoon apparaat, nu een senseo quatro, kaar heb ook al de gewone senseo gehad en een bonen apparaat van princes.
    Wil nu eigenlijk (na een half jaar) wel weer een bonenapparaat.
    Die van princes was op zich best goed alleen heel simpel.
    Espresso of gewone koffie, heet water of melk opschuimen.

Wel lekkere koffie, maar dat hangt ook af van de bonen die je gebruikt.

Liefs doris

6. Saskia78

Mja deze was niet enorm duur ook... Want je kunt er echt bizar veel geld aan uitgeven als je zou willen.

En als je echt weinig koffie drinkt is nespresso ook wel wat.
    Drink je meer koffie.. Dan is dat wel een duur grapje :)

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Weet niet wat je budget is. Maar de Gaggia classic is echt super! Zet de lekkeste koffie/espresso die ik ken. Heerlijk met verse bonen van de koffie winkel en die dan wel zelf malen.

8. Saskia78

En wat is dan uw favoriete boontje?

Wij bestellen online graag café dieme of mokambo...
    En op het moment drinken we v&d cappuccino boontjes.
    Smaakt ook prima en kwam toevallig zo uit :)

9. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wil er maximaal 450 aan uitgeven. Dus best een redelijk budget lijkt me.

Je kan ze idd erg duur vinden, maar het moet wel leuk blijven.

Nespresso wordt het niet. We hebben een tijdje een krups gehad, maar dat ging erg in de papieren lopen.

10. Saskia78

Dat vonden wij ook...prima koffie... Maar wel een beetje duur. :)

Die Bosch... Besef ik zojuist.. Heeft mijn moeder in een eenvoudigere versie. En sinds die tijd smaakt de koffie daar ook prima :)

De onze was een showmodel van de mediamarkt en dus 280€
    Normaal zit hij geloof ik rond de 400€?

11. Saskia78

Teardrop: kun je aan de rest van de visite lekkere koffieboontjes vragen als ze niet weten wat te kopen!
    Kunnen jullie daarna meteen lekker uitproberen wat jullie zelf het lekkerst vinden.

12. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat dacht ik dus ook! Ik weet eigenlijk nooit wat te vragen voor verjaardag, dus dan kunnen we lekker smaakjes proberen haha :D

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben erg fan van nespresso, ik vind het een stuk lekkerder dan senseo en je hebt veel verschillende smaken

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had een phillips saeco intelia

Prima ding!

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb de Senseo Sarista, superding in gebruik, alleen de bonen zijn best wel duur maar eerlijk, echt heel lekker.
    Heb nu een funnel gekocht waar alle bonen in kunnen. Heb nu die van Douwe Egberts gekocht maar dat zijn echt vieze bonen. Iemand een idee wat een lekkere, niet bittere koffie is? Bonen dan he?

16. Saskia78

V&d cappuccino boontjes
    Hema bonen (zelfde als van de v&d)
    Café dieme (maar die moet je online bestellen)

En hier in huis ook wel in trek zijn de zakken "nutty Peru" van DE
    En ze verkopen bij ons blikken "australian coffee" en dat smaakte eigenlijk ook gewoon prima.

Blijft natuurlijk ook persoonlijke smaak..

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wij hebben er een van Jura, super ding! Zou alleen persoonlijk volgende keer niet meer voor zo'n dure gaan.... ouders hebben de phillips saeco intelia en als je er dezelfde bonen in doet smaakt het nagenoeg hetzelfde.

We hebben meestal bonen van V&D.

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben paar straten verder een zaak zitten (Theemaas) die echt heeel veel verschillende soorten koffie en thee hebben. De koffie kun je krijgen als boontjes of al laten malen. Zij vragen ook waar je van houd, zurig of juist niet, sterk of niet enz. en laten je dan dingen ruiken en eventueel proeven. Echt heerlijk om daar heen te gaan :)

Boontjes kun je trouwens het beste in de vriezer bewaren, hoeven niet ontdooit te worden en kunnen regelrecht de maler in.

Wij hebben dan een elektrische bonenmaler en dit apparaat:

19. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik denk dat nespresso en bonen qua prijs elkaar niet veel maken, wat ik weer een voordeel vind van nespresso, cup is luchtdicht, smaak blijft vers.
    Een zak bonen open je en moet gauw leeg zijn anders gaat het ten kosten van de smaak, vind ik dan( komt lucht bij).
    Senseo vinden wij helemaal niet te drinken.

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben een senseo sarista, die kan je instellen van sterk naar ( voor mij normale koffie ) slap. Inderdaad dit ding aangeschaft omdat mijn vriend nogal een koffie leut is, en ik eindelijk ook een bakkie senseo kan waarderen:D Deze apparaten zijn wel duur maar ik heb hem van de online veiling ( de block elektro store ) en heb toch 80 euro minder betaald:) Nu versgemalen bonen bij ieder bakkie wat je drinkt, alleen zit er geen melkopschuimer bij, maar je kan zelf een melkopschuimer kopen:)

Deel Deze Pagina