Wat doet een baby in de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnaea, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    2,5 week ik inderdaad wel jong om te spelen in de box, want spelen doen ze nog niet echt.

Mijn dochter lag pas vanaf 2 maand in de box. Nu met 4 maanden begint ze pas echt te spelen. Ze vindt de box heel fijn. Ze kan er zeker wel 20 min in liggen

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou... Die baby's ken ik niet hoor, sorry :p

Probeer te vertrouwen op jouw eigen gevoel... Je moedergevoel heeft het nl nooit fout ;)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is heel normaal hoor, je kindje heeft 9 maanden in jou gewoond!
    En nu is hij ineens op de wereld.. Hij wil gewoon lekker bij je zijn en de makkelijkste manier is om dat te accepteren en aan toe te geven.
    Beetje bij beetje word dat vanzelf makkelijker allemaal :)

En dat huishouden... Dat komt wel weer joh, zolang het geen smerige bende is is het toch goed :)

Hier een zoontje die alleen in de kinderwagen slaapt, dit ivm oudste zoontje die van rn naar school moet.
    Alleen dnachts slaapt hij in zn eigen bed, een deel dan want het andere deel van de nacht ligt hij naast mij...

4. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Denk dat mijn kindje de box pas met 2 a 3 maanden leuk vond. Daarvoor was het altijd lekker knuffelen op de bank. Ze sliep best goed in haar wieg dus sjeesde ik met een doekje door het huis. Alles met de Franse slag hoor. Voor wie moet het super schoon zijn? Als je iedere dag maar een schone onderbroek aan kan trekken dacht ik toen maar haha

5. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Het komt allemaal wel vanzelf. Nu ziet hij ook nog niet zo heel veel. Over een paar weekjes is dat ook weer meer en kan hij ook weer meer dingen. Hier lag onze dochter er wel veel in. maar zij sliep er ook veel in moet ik zeggen, als ze wakker was dan had ik der veel bij me. maar zo erin liggen vond ze soms ook wel heerlijke en soms was ze het na een kwartier ook alweer beu. wat je kan doen met koken is de muziekmobiel aanzetten misschien dat dat helpt.
    Met 1 jaar heb ik de box alweer weggedaan want toen speelde ze er al niet meer in. toen ze eenmaal mee kon zelf zitten en erna kruipen heeft ze op een speelmat steeds gespeeld. ze lag meestal even in de box als we even wat moesten doen of als ik aan het poetsen was.

6. Gember

Gember Niet meer actief

Dit! Hahaha! :p

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Mijn zoontje is nu 10 weken en kan zich nu een tijdje vermaken in de box. Eerder.vond hij t vreselijk, krijsen!! Mag toch ook, kan niks zelf, kom maar lekker bij mama dan hoor!
    Wij leggen nu vaak een boxkleed op de bank naast ons, dan zijn we in de buurt maar kan hij zelf liggen, op schoot vindt hij nu wakker een minder goed idee, ineens wil hij kijken en trappelen.
    Bij ons is de mobile nu hotspot en een knuffel bij m zetten doe hij kan zien en tegen aan kan slaan is ook succes!

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Onze dochter kon er zowel heerlijk in slapen als spelen.
    De box is bij ons blijven staan tot ze 2,5 jaar was, maar dan eerder voor momenten van "even boven de was halen".
    Onze zoon heeft er maar 2,5 maand in geslapen.
    Overdag wel gespeeld tot 4 maand, maar nadien was het ook niks meer. Toen werd de box als speelgoedopslag gebruikt.
    Toen hij bijna 1 werd, hebben we de box weggedaan.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij gebruiken de box als bed overdag. Als ze wakker is gaat de babygym erin en kan ze lekker kijken. Dit houdt ze een minuut of 10-15 vol.
    Als ik dr erin leg om te slapen haal ik eerst alle speeltjes eruit.
    Snap dat gedoe van niet mogen slapen in de box nooit zo. Als ze het gewend zijn maakt het toch niet uit. Mi maak je juist een duidelijker onderscheid tussen dutjes overdag en echt slapen s nachts

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar op een gegeven moment gaan ze vaak wat onrustiger slapen in een box.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat zou kunnen idd, die fase hebben we nog niet bereikt ;)
    Ik laat haar sowieso alleen onder toezicht slapen omdat ze op dr zij of buik ligt.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar daarom is niet alles meteen onzin of vreemd. Baby's worden ouder en behoeften worden anders.

Hier ook buikslapers, maar dan wel in hun bedje.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Tot 3 maanden sliep C vooral veel in de box.
    Aangezien slapen overdag een drama was en ze alleen sliep in de box vonden we dat wel prima.
    Daarna ging ze steeds meer spelen en zijn we gaan proberen der overdag in bed te leggen.
    Nu slaapt ze helemaal niet meer in de box en gaat ze als ze ligt te spelen der hele box door.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als ik het cb en ouders om me heen mag geloven is het echt not done dat ik dr in de box te slapen leg. Vandaar mijn opmerking

Onze dochter is nog geen 8 wk dus vandaar dat ik dr niet zonder toezicht op dr buik wil laten slapen. Meer mijn eigen onzekerheid

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Niks onze uk wou er niet in, hij had verborgen reflux dus het was voor hem niet leuk. Ook toen hij ouder was niet.

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    De eerste twee maanden sliep ons dochtertje overdag altijd in de box. Wel overigens met een matrasje onder het boxkleed. Ik heb ook een mobiel boven de box hangen die vond ze toen echt prachtig. Ondertussen ligt ze er niet zoveel meer in, vind ze weinig aan. Soms zit ze er even in te spelen of als ik naar het toilet ofzo moet dan leg ik haar er even in.
    Ik wissel wel af wat er in de box ligt aan speeltjes zodat er regelmatig iets anders te ontdekken valt, dan vind ze het nog enigszins leuk.

17. Veera

Veera Niet meer actief

Wij hadden de kinderwagen in de woonkamer staan, daar sliep dochter in na elke voeding. Soms bleef ik nog even met haar zitten (viel bijna altijd aan de borst in slaap) De box werd na een maand of 2-3 pas leuk voor haar om rond te kijken

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Grappig.. builigging is goed MITS je kind hier zelf kunt komen.. je kind in buikligging neerleggen zonder dat hij daar zelf kan komen gaat de ontwikkeling wel verder maar valt hij een keer op zijn rug zal die niet snappen dat die naar zijn zij kan draaien vervolgens naar buik en zo kan opstaan. Alles vanaf de rug en zo ontwikkeld het door naar buik tijgeren kruipen en lopen.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar volgens alles wat ik gelezen heb (en dat is veeeel) moet je kind vanaf zo ongeveer de eerste dag elke dag eventjes in buikligging leggen en dat uitbouwen. En ontwikkelt alles zich juist vanuit die buikligging. Een baby ligt natuurlijk nooit 24 op 24 in buikligging :( Dus dat 'niet snappen' begrijp ik niet. Mijn zoon begon juist met rollen van buik naar rug en pas daarna van rug naar buik.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Door verschillende trainingen in ontwikkelingen van kinderen te hebben gevolgt .. van buik naar rug rollen is ook stuk makkelijker door de zwaartekracht van dat zware koppie.

Deel Deze Pagina