Help! We worden gek! Onze zoon heeft het gillen ontdekt toen hij 6 maanden was. In het begin was het grappig. Het voeren moest sneller. Maar het afleren lukte niet. Dus meneer zelf maar laten eten. Met de handen. Zodat wij elkaar weer konden verstaan tijdens het eten. Toen hij 1 jaar werd ontdekte hij dat hij ipv gillen ook DIE! kon schreeuwen. Dat klonk al beter, maar inmiddels gilt hij weer en nu bij alles. Ook met het spelen (Hij kan zich niet zelf vermaken) We hebben al geprobeerd om in zn gezicht te blazen (met 8 maanden blies hij terug), teruggillen: dat gilt hij nog harder. Is er herkenning? Tips ?
Mijn zoontje kan ook behoorlijk gillen ik leid hem gewoon af en dan stopt hij ermee. Hij is natuurlijk wel wat jonger Ik moest wel lachen om je verhaal!! terug gillen
Hier waarschuw ik 1 keer en zeg nee, we gaan niet gillen. Dit zeg ik dan ook heel zachtjes, bijna fluisterend. Daarna negeer ik het gewoon, want hoe meer aandacht je eraan geeft, hoe leuker ze het vinden. Zoontje gaat nu proberen terug te fluisteren, dat is ook wel weer erg schattig.
Ja negeren kan ik ook wel goed, maar hij is nog beter in volhouden. Ik zal eens proberen te fluisteren zou leuk zijn als hij dat ook gaat doen!
Hihi stiekem grappig... en herkenbaar. Ook terug gegild, streng nee zeggen en afleiden.. maar hij lacht me recht in mn gezicht uit (9mnd). Fluisteren maar eens proberen
heeeeel zachtjes praten, fluisteren zeg maar. Dan moet een kindje moeite doen om je te horen en zijn ze veel stiller Hier heeft dat bij 3 kinderen gewerkt
Ducktape plakken . Mijn dochtertje van 3 maanden gilt nu ipv babbelen dus ik lees mee voor in het geval dat haha.
Hier was het gillen na twee weken voorbij. Heb wel meteen gezegd dat t niet mocht als ze echt heel hard schreeuwde (moest wel mn lach inhouden). En ssst gezegd, ook gefluisterd. Misschiendat het geholpen heeft, misschien omdat de nieuwigheid ervanaf was? Na twee weken is t overgegaan op babbelen. Ze is nu 7 maanden.
Hier idd ook afgeleerd door 'shhh' te zeggen en dan heel zachtjes zeggen dat het niet leuk is als hij gilt. Deed hij het daarna nog een keer, dan negeerde ik hem gewoon. En bleef ie echt doorgaan dan herhaalde ik het fluisteren nog een keer. Vooral niet teveel aandacht aan geven, want dat stimuleert het gillen alleen maar. En ik moet zeggen dat hij het nu nog maar zelden doet.