ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn die een extra echo hebben gekregen rond 36 weken? Bij mij werd gezegd dat ik teveel buikvet heb en dat ze daarom voor de zekerheid een extra echo doen.
Had ik ook hoor, ze kon (van de 5 vk was er maar 1 die er last van had) de baby niet goed voelen en ipv dat ze de echo erop zet (was in de praktijk aanwezig) moest ik naar het zh voor een groeiecho. Verzekeringstechnisch mochten zij dat niet doen want dan werd de echo niet vergoed. Groetjes Anita
het kan zijn dat ze niet goed kunnen voelen hoe de baby ligt. als het in een stuit ligt is het toch wel belangrijk om te weten.
ja dat heb ik ook, 3 wk geleden lag meneertje nog in een stuit en afgelopen dinsdag dachten ze te voelen dat ie goed lag en ingedaald maar krijg voor zekerheid maandag een echo..
Heb ook een extra echo gehad i.v.m. mogelijke stuitligging. Gelukkig was dit niet het geval. Kreeg wel weer een foto van de echo dus dat was weer leuk voor mijn plakboek . Silly
ik heb een extra echo gehad om de ligging vast te stellen omdat de beeb nog zoveel ruimte had. duurde ongeveer 1 minuut
Hallo eef25, Ik heb vandaag een extra groeiecho gehad, omdat mijn baarmoeder te groot was voor mijn aantal weken zwangerschap (3 weken voor). Op de echo bleek dat het kind ongeveer 1 week voorlicht op de groei. Maar de VK had me zowiezo al voor een groei/liggings echo gepland rond de 34 weken vanwege mijn overgewicht. Het is voor hun dan lastiger te voelen hoe groot het kind is en hoe het ligt. Nu ben ik sinds ik zwanger ben niet aangekomen, maar 9 kg afgevallen, maar dat maakt niks uit volgens de Vk. Groetjes Simone