28 weken echo, standaard?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Krissa, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag naar aanleiding van mijn laatste bezoek aan de gyn.
    In eerste instantie ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar nu begin ik me er toch wat vraagtekend bij te zetten al zou dat niet moeten. Denk dat het ook voor een deel de hormonen zijn.

Na de laatste controlle, waarbij alles goed was, moest ik een afspraak maken voor een nieuwe controlle, maar ook voor een echo. Volgens de gyn is het normaal om met 28 weken nog een echo te maken. Maar ik dacht dat je na 20 weken geen echo meer zo krijgen, of je moest een medische reden hebben.

Zijn er meer dames die zonder reden die extra echo hebben gehad?
    Of hebben we iets gemist in het gesprek?

Dank jullie.

Krissa

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je bij een vk loopt dan krijg je inderdaad maar 2 echo's mits er een medische reden voor is maar bij een gyn kan dat anders zijn. als je gyn zegt dat het standaard is dan zal dat bij hem/haar inderdaad zo zijn lijkt me ;)

maar je loopt bij een gyn vanwege een medische reden toch? of woon je in Belgie?

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Inderdaad, normaal als je bij een vk onder behandeling bent krijg je 2 evt 3 (ik dus ivm mk in mei '08 met 8 wkn - 12 wkn en 20 wkn) echo's... alleen als er een medische reden voor is krijg je er meer maar ik lees dat je bij een gyn. onder behandeling bent dus denk voor een medische reden? Als er wat mis zou zijn of een verdenking hiervan zou je hiervan toch op de hoogte gebracht worden neem ik aan...?

Liefs Nelleke

4. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik was voordat ik zwanger werd onder behandeling vanwege een zeer onregelmatige cyclus. De zwangerschap was dus ook een grote verrassing, zowel voor ons als de gyn.

Toen ik zwanger was heb ik van het ziekenhuis de keuze gekregen om te blijven of naar een VK te gaan. Wij hebben toen gekozen om in het ziekenhuis te blijven, leek ons makkelijk.

Verder heb ik last van BI en een ant-stof die gelukkig verminderd is, dus echt medische noodzaak is er niet meer bij. maar blijkbaar mag je dan toch nog in een ziekenhuis blijven hier in NL.

We zullen er dus maar vanuit gaan dat het standaard is en genieten van deze extra echo. Bedankt voor jullie reacties.

Krissa

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Dat je bij de vk maar 2/3 echo's krijgt is niet waar... Ik heb er in het begin 3 gehad. Eentje omdat ik nog niet zo ver was als dat ik dacht dat ik was. Eentje de keer erna. De keer erna nog eentje omdat ze het hartje niet hoorde. Toen de 20 weken echo. Nu krijg ik met 30 weken nog een groei-echo en met 36 weken nog een echo om te kijken hoe de baby ligt... dus....
    Ik zou me (zeker omdat je onder behandeling bent bij de gyn) geen zorgen hierover maken!

Groetjes Niki

6. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Niki dat kan maar is wel een uitzondering, er is dan altijd een reden (medische indicatie) waarom je meerdere echo's krijgt... bij jou was de eerste om te kijken hoever je was, 2e termijnecho en derde omdat er geen hartje te horen was.. op de 2e na allemaal bijzondere redenen dus...! Groeiecho is ook medisch (krijgt niet iedereen) en waarschijnlijk vertrouwd de vk de ligging van jou kindje niet dus vandaar nog een echo maarja zo is er bij iedereen een andere reden maar een 28 weken echo is hier niet standaard, dat wou ik maar ff zeggen hehe...

Liefs Nelleke

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier krijg je bij VK standaard al 5 echo's..

2 bij eerste 2 controles.. 20 weken echo, 30 weken echo ( das de groeiecho die ze hier aan iedereen aanbieden sinds kort) en met 36 weken om te kijken of beebje idd goed ligt.

denk dat bij ook gaat om een groeiecho TS...

Deel Deze Pagina