Ik ben benieuwd wat jullie kinderen van ongeveer 3 maanden zoal doen. Qua spelen bijvoorbeeld. Onze zoon van bijna 3 maanden, kan ik even in de box leggen. Dan kijkt hij naar zijn mobiel, maar dat is hij zo beu. Ik wil hem nu wat langer ophouden, maar weet niet waar ik hem mee kan vermaken. Nu eerst na de voeding even bij mama zitten, boertje laten, samen "kletsen", dan in de box spelen en dat duurt ongeveer 30 minuten, totdat hij het echt beu is. Ik wil hem wel 2 uur wakker houden, zodat hij 2 uur kan slapen per keer. Lijkt dan ook nog niet moe te zijn. Gr Karin
2 uur wakker houden, waarom? als hij meer slaapt heeft hij het dus ook nodig lijkt me mijn dochtertje is zelfs nog geen 2 uur wakker per keer hoor..
Jij zegt dat hij de box beu is, is hij niet gewoon al moe?Mijn zoon is 8 weken, en het valt me op dat hij met 3 kwartier incl. voeding alweer moe is en naar bed kan. Ik zet hem nog weleens in zijn wipstoel voor het raam (we hebben lage ramen) dat vind hij erg leuk!
Gewoon uitproberen wat hij/zij leuk vindt en het allemaal wat rekken. Maar als de kleine in slaap valt kun je weinig doen hoor, je zult dan toch moeten wachten totdat de kleine het zelf aangeeft dat ie langer kan opblijven.
grijpen, dingen aanpakken bij aangeven, poging tot draaien, veel huilen haha, rammelen, tegen babygym aanslaan en weten dat er een muziekje komt, brabbelen en lachen en verder heel veel slapen. alicia was max 1 uur wakker en wilde dan alweer naar bed. ze sliep niet op vaste tijden ne als eten dus als ze moe was sliep ze en als ze honger had kreeg ze eten. de box wilde ze niet in en speelde voornamelijk op een kleed op de grond.
Twee uur is wel lang hoor! Mijn kindje is een maand ouder en die blijft echt niet zo lang wakker. Ja. als wij haar niet naar bed brengen, maar daar wordt ze niet vrolijker van . Ze speelt nu nog niet een half uur in de box. max iets van 20 minuten. Samen op het speelkleed met de babygym is nu wel heel leuk. Of op haar buikje oefenen, ook helemaal geweldig. Ik zou je kindje lekker naar bed brengen als ie aangeeft dat ie moe is. Daar functioneren ze toch het beste op.
Sarah speelt zo'n half uur a uurtje in de box zelf, we moeten haar soms wel even laten zien dat we er nog zijn. soms spelen wij met haar of lezen we haar voor. ze vindt het heel leuk om naar onze stemmen te luisteren. alles wat knispert vindt ze ook erg leuk. gewoon een plastic zak of een leeg pakje billendoekjes...
Ik heb eergisteren een knisperzakje bij de Hema gekocht en ons zoontje is er helemaal weg van! Ook vind hij de rammelaar overpakken hardstikke leuk en op z'n buik liggen is ook favoriet.
Ons dochtertje houdt het een uurtje vol en wil dan erg graag slapen. Ik laat haar zelf bepalen wat ze wil, en houdt haar zeker niet langer op; want ze word er echt niet vrolijker van en dan heb ik niet alleen haar, maar ook mezelf te pakken! Groetjes, vonneg P.s. Ze vind leuk: rammelaar, trekpoppetje (deze trilt wanneer je deze uittrekt en loslaat)knispervlinder met hierin een speeldoos; mobiel van Woezel en Pip (inclusief geluid); op de grond liggen op een speelkleed en de omgeving en haarzelf verkennen (en haar broer bekijken )
En tja, 2 uur wakker betekent ook niet automatisch 2 uur slapen... Fae heeft hier nooit langere slaapjes gehad (een uitzondering daar gelaten) dan 3 kwartier. Hoelang ze ook wakker is geweest. Verder sluit ik me aan bij de rest, 2 uur is best lang. Tja fae vind het verder ook erg leuk als je boven de box komt hangen en naar haar toe gaat en weer weg met je gezicht, of met een speeltje ofzo.
Hier ook voeden, samen spelen en dan alleen in de boks. Vind ze erg leuk en zo gauw ze begint te huilen gaat ze naar bed want is ze moe. Vanaf het moment dat ik begin met voeden gaat er een uur overheen en dan gaat ze weer naar bed. Slaapt dan soms zo vier uur. Dus veel slapen is helemaal niet erg, ligt er net aan wat hij/zij nodig heeft.
hey kem snap jou helemaal hoor want heb er hier ook zo een, hij was van de week gewoon maar anderhalf naar bed geweest op hele dag en hijheeft neit veel slaap nodig snap t ook niet maar ja. ik zet hem in wio°pstoel voor babytv(digitaal) en als hij echt lastig begint met jammeren dan toch wiegen en proberen naar bed of in kinderwagen wiegen mar die van ons is heel veel wakker en ik heb ook neit al de tijd van de wereld om constant te spelen bv tijdens koken of zoiets maar succes. e
slapen, eten, poepen en plassen haha dat doen babies van 3 maanden, 2 uur wakker houden vind ik beetje zielig (als het kindje duidelijk het niet volhoud) zodra ze moe worden gewoon lekker naar bedje toe..
2 uur wakker houden is echt te veel voor een baby van 3 maanden. Dat houden ze vaak nog echt niet vol. Mijn baby van 6 maanden kan net 2 uur wakker blijven, maar daarna kun je hem echt opvegen. Toen hij 3 maanden was, lag hij na een uur alweer op bed. Hij sliep dan wel zeker 2,5 uur achter elkaar, dus ik heb wel makkelijk praten Tjah, een baby van 3 maanden kan nog niet zoveel. Zo'n mobiel boven zijn hoofd was hier een favoriet en verder kon hij net grijpen, maar dat houden ze ook niet urenlang vol. Verder lag hij bij mij op schoot en gingen we liedjes zingen, geluidjes maken, gymnastiek doen en daarna was het weer bedtijd. Ze kunnen zich nog maar heel kort consentreren. Dus lekker in bed leggen als hij moe is. Ik zou dat niet forceren. En als hij te vroeg wakker wordt lekker gaan wandelen, de stad in etc. Dat is juist zo handig met babies. Je kunt gewoon lekker de stad in en als het goed is vallen ze lekker in slaap in de wagen.
Dan heb ik helemaal jullie hulp nodig, ik heb een meisje van bijna 4 maandjes en die slaapt overdag bijna niet! Ze slaapt in de nacht van 10.00 tot 9.30 ongeveer... Tussen die tijd heeft ze 4 hazenslaapjes varierend van 30 tot 60 minuten. Zij is dus zeker 3 - 3,5 uur achter elkaar wakker! De box verveeld haar al gauw, dan begint ze te huilen. Lees haar regelmatig voor, zing met haar, zwem met haar, wandelen regelmatig. Uiteraard moet ik ook nog werken (heb kantoor en salon aan huis) maar het schiet niet echt op als ik steeds met haar bezig ben omdat ze zoveel wakker is. Ze is dan ook absoluut niet moe! Als ze moe is heeft ze een kenmerkend huiltje dus ik weet precies wanneer ze moe is. Wat kan ik nog meer doen om haar te vermaken?
ten eerste leuk al die baby's rond de zelfde leeftijd.. ! Esmee wordt aankomende zondag alweer 3 maand ! Maar ik ben het met de meesten eens , 2 uur wakker houden , dat is zielig en moet je vooral niet doen ... het is toch logisch als ze moe begint te worden dat je haar ook moet laten slapen en wakker houden en het humeur zal er zeker niet beter op worden... Esmee heeft geen vaste slaapuurtjes , het schommelt ... maar ze weet wel wat uitslapen is , van 21.00 tot 09.00 slapen , heeeeeerlijk ! laat haar ook wel es lekker slapen in de box.. al vindt ik zelf wel , dat ik soms wat te gemakkelijk ben maar vindt haar nu nog zo klein als ze straks een maand of 6 is , zal ik zeker een wat strakker planning erin gaan maken.. maar op de vraag : in de box vindt ze geweldig , zker als je er vaak even boven hangt en begint te praten en gekke bekken maakt... nijntje rammelaar..de kleedmobiel in de box.. en probeer zo vaak mogelijk met haar te wandelen.. maar echt pakken naar dingen enzo , dat doet ze nog niet .. maar het is vaak , eten .slapen en in de box.. soms heb ik het idee , dat ik haar niet genoeg vermaak..zal als ze straks wat ouder is wel anders zijn..hoop ik..
Onze zoon is nu bijna 4 maanden en die wil overal bij zijn, heeft overdag allemaal hazeslaapjes, met soms een uitzondering, maar die is erg lang en veel wakker, na een tijdje box begint hij te huilen ik zie dat hij dan moe is, maar als ik meneer op bed leg dan huilt hij zolang en zich zo boos, dat ik hem met 30 minuten er weer uit haal of probeer hem te troosten en terug te leggen, maar daar gaat hij meestal niet mee akoord. Als ik ga wandelen dan valr hij wel in slaap, maar zo gauw ik thuis kom, is hij meteen wakker. Ook met autorijden valt hij in slaap, maar zo gauw we stil staan of thuis aankomen gaat hij huilen. Ik kan hem dan niet in bed leggen of in de box, hij wil dan echt bij ons blijven. snacht slaapt hij wel vanaf ongeveer half 10 tot half 7 smorgens, daarna leg ik hem nog wel terug in bed en slaapt hij meestal tot ongeveel 10.00 uur.