Nu Sinterklaas er weer aankomt en we weer meer binnen zitten wil ik wat gezelschapsspellen kopen. We hebben monopoly jr frozen, maar hebben jullie nog wat aanraders? M'n dochter is 5 en wordt in maart 6
Onze jongste wordt ook in maart 6 en is een echt spelletjes kind Wij doen graag: Regenwormen (staat op vanaf 8 jaar maar ze snapt het prima) Pesten (gewoon kaartspel ) Boom boom balloon (alleen te spannend als ze moe is ) Kindertriviant (alleen lastig om het alleen met haar te doen omdat de antwoorden dikgedrukt zijn en ik daardoor dus niet mijn eigen vragen kan lezen. Maar ze vindt het heel leuk ook al zijn veel vragen te moeilijk) Verder nog wat losse spelletjes van de Aldi; engels bingo, iets met zeehonden die ballen naar de boot moeten brengen en pinguins op schotsen
hier worden veel spellen gespeeld door de meiden samen: huisje boompje beestje rompompom kwartet wie is het halli galli jr skibbo jr (monopoly jr ) vier op een rij - schieters elektro jr
Uno junior ( kaartspelletje) Skip bo ( kaartspelletje) Pesten ( kaart spelletje) Peppa Bigspel SpongeBob Yathzee ( echt erg leuk)
Uno (eigenlijk soort pesten) Skipbo (ook een kaart spel) Bunny Hop (echt heel grappig konijnenspel!) Doctor bibber Kwartet (apenheulkwartet is favoriet) Wie is het?
Hier wordt veel gespeeld met - kwartet - peppa big spel (soort memory met peppa die draait) - BBQ (een BBQ waar je etenswaren met een tang afhaalt en ervoor moet zorgen dat de BBQ niet uit elkaar springt)
Wij hebben ook Frozen monopoly....dochters grote favoriet! Daarnaast spelen wij ook vaak de Kolonisten van Catan (gewoon de volwassenen versie) en Uno. De meiden zijn allebei ook geen op coöperatieve spellen, zou je ook eens op kunnen googelen. Niet tégen elkaar maar mét elkaar.
-Stef stuntpiloot, -Monopoly junior, - Wie is het, -Smart Games, -Spellen in de trant van Ezeltje strekje(wij hebben een piratenversie: piraat zit in de ton, omste beurt een zwaard in de ton steken tot dat de piraat eruit springt) -Kwartet, -rekenspel, -pim pam pet, -bingo met of zonder prijsjes.
Ganzenbord Mens erger je niet Caucaracca (kakkerlakkenspel) Smart games Monopoly Jenga Varkentjesrace Kaartspelletjes Wie is het
Uno Wie is het? Halli Galli Junior Monopoly Junior Mens erger je niet Rummikub Junior Wie/wat ben ik? Tiptoi dierenrijk Jenga