Ik had een aantal weken last van een aambei... Deze is zo goed als verdwenen, maar was erg pijnlijk.. Nooit eerder last gehad van een uitwendige.. Maar ben zo bang dat ik hem weer terug krijg tijdens het bevallen.. Of erger, nog meer.. ik voel namelijk wel een druk daar beneden.. Bij mijn laatste bevalling, 8 jaar geleden had ik er na de bevalling even last van een paar dagen.. Maar dus niet tijdens de zwangerschap.. zoals nu.. Vind het zo gênant!! Straks hangt er een dikke tros tijdens de bevalling
Het komt heel veel voor; de verloskundige is echt wel wat gewend hoor! Bij mijn oudste was het na de bevalling echt flink gezwollen, daardoor had ik bij de jongste de koude compressen al klaar liggen voor na de bevalling. Maar bij de jongste helemaal geen last gehad! Tijdens de zwangerschap wel, maar na de bevalling verdwenen ze eigenlijk meteen.
Na de eerste bevalling kreeg ik een aambei, maar deze is nog niet weg. Ben nu op het punt dat ik bijna weer ga bevallen en ben ook wel bang dat ie erger wordt, maar als dat zo is dan ga ik smeren of even langs de HA. En mooi ziet het er vast niet uit nee, maar helaas kun je het niet echt tegengaan.
Ik hoop echt dat het niet heel erg word.. Maarja je kunt er idd niet veel tegen doen vrees ik.. Naderhand gelukkig wel.. ligt ook aan de druk naar beneden nu..