Hallo, Mijn dochter heeft sinds een 1 a 2 maanden waterwratjes onder haar oksels en in haar knieholtes. Waarschijnlijk opgelopen met het zwemmen in zwembadjes afgelopen zomer. Afwachten tot ze vanzelf weg gaan of toch iets aan laten doen?? Ze heeft er geen last van tot nu toe maar lijkt wel iets uit te breiden
hier komen en gaan ze al sinds september ook i.d. vooral onder haar oksels. De huisarts zegt bij mij afwachten. Weghalen geeft vaak littekens en meestal gaan ze vanzelf weg, maar kan 6 tot 9 mnd duren zeiden ze bij mij
Het is een virus dus weghalen heeft geen zin. Rustig afwachten en dat kan heeeeel lang duren. Hier bijna een jaar gehad op haar arm.
Waterwratjes zijn een virus dat van binnenuit moet worden 'opgelost'. Mijn dochter had het heel erg tussen haar benen. Dat heeft een jaar geduurd. Ik heb van alles geprobeerd maar niks hielp. Op een gegeven moment werden ze rood en gingen ze wat ontsteken. Dat is een teken dat ze weg gaan. In dat geval moet je wel oppassen voor besmetting en het wratje goed afdekken. Zolang de wratjes niet open zijn mag je kind gewoon zwemmen. Ik zou afwachten.
Mijn broertje heeft vroeger (25 jaar terug) ook waterwratjes gehad. De tip van de huisarts was toen een rauwe aardappel doormidden snijden en voorzichtig over de wratjes strijken. Mijn broertje had zn hele rug eronder... Na een paar weken was weg... Misschien het proberen waard?
Niets aan doen, weg laten halen heeft geen zin en doet bovendien zeer en je hebt kans op littekens. Houdt er wel rekening mee dat héél lang kan duren. Vooral mijn oudste heeft er heel erg last van gehad, hij zat er helemaal onder (stuk of 80 op zijn benen). Dit heeft wel 1,5 jaar geduurd. Op het laatst zijn we actief gaan smeren met betadine omdat hij er pijn aan had doordat zijn broeken erover schuurden en toen gingen ze wel weg, maar dat waren ze misschien sowieso wel gegaan.
Mijn zoontje heeft ze ook al een aantal maanden. Buik, knieholte, nek en een aantal in gezicht vlakbij zijn oog. Vanwege gezicht naar de ha geweest, maar die wilde ze niet weghalen. Het middel(weghalen) was erger dan de kwaal.
Bij de kruidvat kun je een middel krijgen voor waterwratjes maar is pas vanaf 4 jaar. Mijn dochter had ook waterwratjes zowel kleine als dikke vieze grote. Als ze in bed lag krapte ze die open door de romer heen. Een echte punniker Maakte me er druk over, het zag er vies en onverzorgd uit en zat helemaal onder. Elke keer als ze uit bed kwam zat ze onder het bloed. Hier heeft het probleem zichzelf opgelost ze krabte lang genoeg en heeft ze zelf allemaal weg bekrabt Ze kreeg wel regelmatig betaling opgesmeerd om te ontsmetten
Zo'n middeltjes voor waterwratjes helpen echt helemaal niet. Ik heb er een paar geprobeerd bij alle drie mijn kinderen en het doet werkelijk helemaal niks. Helaas.
Mijn zoontje zat lange tijd helemaal onder, ook bij zijn gezicht. Toen hebben we een week of 2 elke dag de wratjes ingesmeerd met betadine zalf voor het slapen, oud t-shirt aan, en ze waren heel snel opgedroogd/verdwenen. Ook geen littekens.
Dankjewel voor jullie reacties/tips! Ik lees dat het maanden kan duren. Lieten jullie je kids in de zomermaanden dan wel gewoon zwemmen met andere kindjes? Want besmetting via het water gaat volgens mij sneller dacht ik gelezen te hebben..
Tea tree oil helpt hier erg goed tegen! Deze olie droogt de wratjes uit en ze verdwijnen op een gegeven moment zelfs... Hier had ze een plek op de rand van haar luier bij haar billen. Paar avonden olie erop gesmeerd/getipt en het droogde uit en is nu weg. Ps. Ruikt wel apart hoor! Maar ja, als het werkt
Mijn dochter heeft ze een maand of 9 gehad. Op t einde werd t erger, werden er meer meer en ging open/jeuken enzo. Toen heb ik een tijdje betadine zalf gesmeerd. Werd daar wel rood van, alsof ze er niet goed tegen kon, dus heb t maar een paar keer gedaan. Of het daar aan lag, of omdat t gewoon de laatste fase was, weet ik niet, maar daarna is het redelijk snel over gegaan.
in een gewoon zwembad zit volgens mij genoeg chloor. Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat mensen niet kwamen zwemmen vanwege de waterwratjes. Ik besef overigens door dit topic ineens dat ze volgens mij nu allemaal weg zijn bij de oudste. Van de zomer zijn er wel een paar flink ontstoken geweest. Toen hebben we ook een tijdje wat vaker met betadinescrub de plekjes gewassen. Daar gingen ze niet van weg, maar voorkwam verdere ontstekingen en eigen besmetting.
Dat hebben wij ook gedaan bij de dochter van m'n vriend. Trouw 2x per dag gesmeerd en ze waren zo weg.
Hier gingen ze van oudste dochter naar jongste dochter naar zoon. Ook van alles geprobeerd en gesmeerd maar helaas, het mocht niet baten. Dit hele proces heeft bij elkaar 2,5 jaar geduurd. Het is inderdaad een virus, dat van binnenuit opgelost moet worden. En nu zijn alle kids er van verlost...en ik hoop dat het niet meer terug komt!
gewoon wachten... Jeukt het vreselijk? evt wat poeder/ sudocreme. verder gewoon lekker afwachten al is het moeilijk. Ze waren zo weg met het smeren komt niet door het smeren, maar gewoon omdat eht virus weg is vind ik. Maar ik heb gestopt met zwemmen hoor dat ze waterwratten had, zeker toen het ging bloeden/ ontsteken. zat ook nog op haar rugje. dan maar even niet... maar zie geregelt kinderen vol waterwratten langszwemmen. Hier hebben ze het liever niet hoor. Blij dat het weer voorbij is.
ik heb niet verder gelezen dus wellicht heeft iemand het al gezegd, maar als je een week lang in de ochtend en vooral in de avond een kloddertje sudocreme erop smeert zijn ze binnen een week weg. Mijn zoontje had er ook erg last van, maar het helpt bij hem heel goed!