Hoi, Hoi Ik post er nog maar eentje, want ik begin zelf een "hekel" te krijgen aan het poetsen van de tandjes van mijn dochter (10 maanden). Ik zag gisteren dat de bovenste rand van haar boventanden (vier stuks) gelig waren. Oeps! Ik poets elke dag na de laatste fles van 19.00 uur! Nu is het zo dat poetsen nog steeds niet makkelijk gaat na 4 maanden, sinds ze de eerste onderste twee tandjes kreeg en ze er een behoorlijk drama van maakt. Ik moet haar soms echt stevig vastgrijpen om goed te kunnen poetsen, met name de tanden boven is een probleem. Ik ben bang dat ik haar zeer doe. Ze vind het niet prettig als ik haar boventanden poets en het tandvlees bloed ook echt, hoe rustig en voorzichtig dat ik het ook doe (met al dat geworstel en gemaai met haar handjes) . En het tandvlees ontwijken met die kleine tandjes gaat haast niet. Ik gebruik het kleinste borsteltje wat er maar te koop is, maar nog is die kop zo groot dat ik het tandvlees niet kan ontwijken. Zou ik haar nou toch pijn doen? Is het tandvlees boven de tandjes zo gevoelig? Of is er iets anders aan de hand?
Hier hetzelfde probleem. 4 boventandjes zijn net door, de onderste 2 al een maand. Hier laatst ook bloedend tandvlees dus even niet gepoetst. Ik zou er niet een strijd van maken, zeker niet als het steeds gaat bloeden, en als ze niet wil dan doet het duidelijk pijn. dat merk ik hier ook dus dan doe ik het voorzichtig en even snel en laat het verder. Zou er niet te veel overin zitten. Gele tandjes betekend ook niet dat er wat mis is. de kleur van je tanden is volgens mijn erfelijk en verkleurd niet zo maar van eten, behalve van koffie en (tijdelijk) wijn en dat zal ze wel niet krijgen... Zijn de tandjes al ver door en blijft het bloeden dan kan je het altijd aan je tandarts vragen of een ander borsteltje proberen. Ach die tere poppekes! hi hi. Succes hoor, M
Het tanden poetsen bij Teun gaat ook niet altijd makkelijk...maar nu wel hem een boekje laten lezen kan ik zo zijn tanden poetsen en ook de bovenkant langs het tandvlees.....alleen niet te hard drukken op de borstel....wij hebben ook af en toe bloedend tandvlees hoor vooral toen er weer een tandje of kies door kwam......
Hier ook veel moeite met tandenpoetsen! Alleen ik doe het wel iedere dag want ik heb een keer een droom gehad waarin Devon rotte tandjes had Wat mischien ook wel helpt is samen poetsen. Jij een tandenborstel en je kleine 1. Dan ziet je kleine dat jij het ook doet en dus normaal is en er bij hoort wel daarna even zelf goed napoetsen.
Heey, Het beste is sowieso om achter je kindje te gaan zitten bijvoorbeeld op de badrand. Je neemt je kindje in je arm en met je andere hand kun je poetsen. Zo houd je ze stevig vast. Het bloeden kan komen doordat inderdaad de tandjes net zijn doorgekomen of het tandvlees iets ontstoken. Vooral doorgaan met poetsen en niet stoppen, want bloeden betekent dat het tandvlees onstoken is. Het is vaak een strubbeling met kleintjes om te poetsen, maar maak er een spelletje van. Ik ben tandartsassistente vandaar dat ik dit weet haha. succes allemaal leeuwinnetje
wij laten de kids altijd even zelf poetsen en dan doen wij het na ook bij de jongste doen we dit zo .....niet dat hij al zelf kan poetsen maar hij sabbelt een beetje op de borstel en dan doen wij het daarna even goed. Wat ze ook leuk vinden is als je tegelijk met hun de tanden poetst