1e kindje met keizersnee hoeveel kans bij de 2e ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kelly19, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Hallo !

Titel zegt het al een beetje
    mijn 1e kindje is geboren bij 32 week met een keizersnede omdat ik ernstige zwangerschapsvergiftiging had en een zeer hoge bloeddruk waarbij medicijnen niet holpen.

Nou is mijn vraag of iemand ook enig idee heeft hoeveel kans er bestaat dat dit bij de 2e gebeurd?
    Want het begint alweer te kriebelen bij ons :oops:

Alvast bedankt.

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad waardoor ik bij mijn eerste met 36 weken bevallen ben dmv een spoedkeizersnee. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb deze keer een voorbeeldige zwangerschap. Geen hoge bloeddruk en ik mag vaginaal bevallen. Moet alleen nu wel naar het ziekenhuis op medische indicatie gezien de vorige keer.

Wat betreft de kans op herhaling van zwangerschapsvergiftiging, de kans is klein dat je het weer krijgt. De kans is wel iets groter als bij vrouwen die geen zwangerschapsvergiftiging hebben gehad. De kans op weer een keizersnee is dus in principe ook weer klein, tenzij er een andere reden voor is, bijvoorbeeld een stuitligging ofzo.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Doordat ik pre-eclampsie en later hellp kreeg (of zwangerschapsvergiftiging zoals jij het noemt) is onze dochter met 30 weken en 6 dagen geboren. Ik heb nog altijd een hoge bloeddruk. Ik heb in het ziekenhuis allerlei tests gehad om te bepalen hoeveel risico ik had op herhaling. Uit deze tests is gekomen dat ik 25% kans heb op herhaling. Zoals je aan mijn banner ziet hebben wij het risico genomen. :D Ik sta onder strenge controle bij de gynaecoloog en slik een berg medicijnen. Ik zou je aanraden een afspraak te maken bij een gynaecoloog (evt. in een academisch ziekenhuis) om je kinderwens te bespreken en ik denk dat je deze tests dan ook krijgt.
    Succes!

4. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    oke heel erg bedankt!

Ik hoorde alweer allerlij nare verhalen .. en ben best bang voor ziekenhuizen .. naalden etc ...
    Ik heb volgens mij ook weer een hoge bloeddruk.. moet maandag naar de huisarts om te controleren...
    Ik ga inderdaad eens een afspraak maken bij de GYN.. Want het kriebelt echt :D

Heel erg bedankt...

5. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Heel veel geluk met de kleine !

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook hier iemand met dezelfde ervaring. Ik was de pisang met 30.1 week (de keizersnede).(ook ik had HELLP)

Ik ben 16mnd na de keizersnede via de normale weg bevallen! (en idd zwangerschap onder zware begeleiding en slikte de nodige medicijnen, ik had wel hoge bloeddruk al erg snel en heb wel eiwitten in mijn urine gehad)

Vlinderbloem, ben je ook lid van de pe/hellp hyves?

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee, ik heb er wel gekeken, maar ik heb nog niet besloten of ik er lid van wil worden. Dan is het voor iedereen die op mijn hyvespagina komt meteen duidelijk dat ik dat heb gehad en ik weet niet of ik dat wel wil. maar ik denk er nog over! ;)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dank je Kelly!

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat dat een slimme beslissing is. Succes! Kom je het nog even vertellen wanneer je bent geweest?

10. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    jaa dan kom ik zeker terug.. :D

11. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ik had ook zwangerschapsvergiftiging bij mijn eerste zoontje en die is op 32 weken met een spoedkeizersnede gehaald! Ik heb daarna 4 jaar gewacht en er was tijdens mijn hele zwangerschap nooit sprake van een keizersnede, ik mocht natuurlijk bevallen!
    Ik mocht wel geen epidurale verdoving van mijn gyn want dan voel je niet wanneer je inscheurt! Dat is wel wat minder natuurlijk, maar goed...

Bij mij was dit dus goed want op een gegeven ogenblik kon ik de pijn niet meer verdragen! Ik kreeg weeën die niet uithoudbaar waren en als ze wegtrokken kon ik de pijn nog heel goed voelen.
    Dan hebben ze wel besloten voor een tweede keizersnede en toen ik op de operatietafel lag zagen ze dus dat ik aan het inscheuren was.
    Ik wil je zeker niet bang maken hoor want dit komt niet veel voor, maar mijn gyn zei me dat dit kwam doordat ik bij mijn eerste 8 weken te vroeg was en deze keer was ik dus voldragen en daardoor was er al een grotere buik en dus ook een grotere druk op het litteken!

Deel Deze Pagina