Zitten,kruipen, achter de loopwagen lopen (met 1 hand), langs meubels/muren etc lopen, aan 1 hand lopen. Een aantal seconden los staan. Van bank naar tafel met 1 losse tussenstap. Veel schreewen en dadaaa roepen. Nog geen woordjes zeggen al kletst hij wel echt veel alsof hij ook echt wat zegt. Kopstoten geven en in ons gezicht slaan is ook favoriet. Gelukkig ook wel knuffelen. Snapt hier inderdaad ook als we het over de kat hebben. Zelf stukjes brood pakken. En natuurlijk nog veel meer En sinds vandaag klimt hij op het kinderbankje.....help!!
Onze dochter is ook van de fijne motoriek. Ze kan namelijk alleen nog maar rollen en tijgeren. En ze kan heel goed zelf zitten, maar dus niet gaan zitten. Verder kan ze zelf eten (en drinken met bv een rietje), klappen, zwaaien, high five en dat soort dingen. Ze is nu bezig met torentjes bouwen, 2 blokjes op elkaar gaat goed. Ze zegt papa, mama, poes, happen en bumba. En kleine opdrachtjes, zoals 'zwaai eens naar papa', 'waar is de klok'.. Ze is 11 maanden trouwens..
Leuk om te lezen wat alle kindjes al kunnen, wij hebben niet zo'n Snelle Jelle. Hij doet heel erg zijn best om te kruipen, maar dat lukt nog niet. Gevolg: zwaar gefrusteerd kindje Verder kletst hij de oren van mijn hoofd. Zegt papa, mama en bah. Maar vooral veel kreten. Hij kan heel goed zitten, maar niet zelf gaan zitten. Zelf eten gaan heel goed, kan veel zelf pakken en als het niet lukt zet hij zijn kinnetje op tafel en schuift het met de andere hand zijn mondje in Hij kan klappen in de handjes, klappen in de voetjes, high five, zwaaien, dansen (als we de opdracht geven).
Onze zoon kon toen zelf gaan zitten,kruipen,optrekken,aan de meubels lopen,aan de hand lopen en achter zn blokkenkar aan lopen. Onze dochter is 8,5maand en kan nu hetzelfde als onze zoon (+ trap opklimmen) alleen een beetje eerder
Mijn dochter van net negen maanden is niet zo snel maar kan al wel: - heel veel gericht brabbelen (geen idee wat ze zegt maar het is reuze gezellig ) - in handjes klappen en zwaaien - zelf eten met de handjes (dan heb ik het over brood/soepstengeltjes) - goed zitten maar komt zelf nog niet tot zit - achteruit tijgeren (enorm frustrerend voor haar) - van zit in kruipstand (maar komt niet vooruit ) - papa en mama zeggen (lang niet altijd gericht hoor)