wat doet jou man in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Alles wat ik hem vraag!

Vaak standaard na het eten de afwasmachine inruimen en keuken schoonmaken, regelmatig de kattenbak en vouwt ook de was op als dat nodig is. In het weekend zuigt hij wel eens en hij is altijd degene die eraan denkt dat de planten water nodig hebben. En hij doet zaterdags de weekboodschappen!

2. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief staat op papier voor 40 uur maar met reistijd is het totaal 60 uur

vaak in het weekend doet 1 boven en andere beneden
    container aan de weg doet die
    boven buiten ramen lappen
    helpen met was opvouwen
    badkamer doen

en rest als ik het vraag

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Vrij veel eigelijk, tuurlijk niet elke dag hij werkt fulltime.
    Maar loopt die langs een volle wasmachine gooit die het in de droger of vult de wasmachine.
    Vaatwasser net zo en gaat gerust Door het huis met de stofzuiger.
    Verder strijkt hij regelmatig :)

4. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Mijn vriend werkt 32 tot 40 uur daarnaast doet hij:

- 2/3 keer per week koken
    - de boodschappen
    - vuilnis buiten zetten
    - iedere dag de afwas afdrogen
    - hond uitlaten (dagen dat hij vrij heeft)
    - samen bed verschonen
    - af en toe dweilen
    - opruimen

We hebben al afgesproken als straks de baby er is, en hij heeft vroege dienst dan geeft hij de baby de voeding in de ochtend, heeft hij late dienst dan geeft hij de voeding in de nacht.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Mijn man werkt fulltime en ik partime dus ik doe het meeste, dat vind ik persoonlijk ook niet meer dan normaal omdat hij zo druk is en ik maar 22 uur per week.
    Wanneer ik hem iets vraag dan doet hij dit (klusjes bijvoorbeeld, dat doe ik echt niet) maar meestal doe ik het zelf omdat ik vind dat hij het niet hoeft te doen. Zolang hij zijn kleding in de wasmand gooit en zijn glas, bord e.d. in de keuken zet dan is het wat mij betreft goed.

Ik vind het putje van de wasbak vreselijk vies dus dat doet hij en hij zet de container buiten omdat hij dan toch buiten gaat roken.
    Een volle vuilniszak gooit hij weg maar er verschijnt er dan niet op miraculeuze wijze een nieuwe in... dat doe ik (meestal nadat ik per ongeluk iets in een lege prullenbak heb gegooid).

Dus ja... het meeste doe ik, toen ik meer werkte en tegelijkertijd een studie volgde deed hij meer maar dat kwam vooral omdat ik er dan ook niet altijd tijd voor had.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn man doet meestal het afval en regelmatig stofzuigen, op woensdag heeft hij papadag en doet hij boodschappen en kookt hij.
    Daarnaast geeft hij meestal s avonds zoonlief te eten (ik doe de bv uiteraard). En hij doet ook regelmatig de was.... Helaas... Waardoor ik vervolgens s avonds een wasmachine aantref die al een paar uur klaar is, bomvol zit en waar veel strijkwerk in zit.
    Het strijken doe ik uiteraard.... Maar hij bedoelt het goed.
    Oh en de ramen heeft ie van de week gelapt

7. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Gut, wij houden dat echt niet bij gewoon wat nodig is allebei..

8. adi

adi Niet meer actief

Je schreef dat hij een baan heeft, fulltime? Daar overleeft ie het toch ook, 40 uur per week?

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij ruimt zijn rommel op en dat was het :)

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mijn man doet veel erg veel in het huishouden. en dat is naast een 40 uren werkweek. ik mag momentmeel nog niet veel door een operatie en ook wegens mijn gezondheid heb ik niet altijd de energie om veel in het huishouden te doen ondanks dat ik wel alle dagen thuis zit. en de afgelopen 6 weken doet mijn man bijna alles. koken, boodschappen ,de was, afwassen, afdrogen, opruimen, stofzuigen, de kippen voeren, de hond uitlaten, de kattenbak, de vuilnis, dweilen, dochter uit bed halen , naar kinderdagverblijf brengen en ophalen, s' avonds dochter op bed leggen enz..
    ik ode de kleine dingen maar momenteel echt weinig. normaal doe ik iets meer koken en was en opruimen, stofzuigen, en de zorg voor dochter, maar ook dan i.v.m. mijn energie en ziekte helpt mijn man veel mee in het huishouden naast zijn werk.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja 50+ maar ook daar loopt het precies zoals het thuis loopt. Hij lost het dan ook op als dat gebeurd en heeft niemand er last van. Hij functioneert alleen "goed" onder druk en dat is er thuis niet. En nogmaals, hij kan het allemaal prima thuis alleen kost het veel moeite en gaan er veel dingen mis. Daar kan ik gewoon niet zo goed tegen, dat frustreert mij heel erg en dat kost mij veel meer energie. Wanneer ik hem iets vraag te doen moet ik het vaak nog een keer vragen en dan doet hij het wel dus als het echt moet dan doe ik dat wel.

Maargoed het gaat nu wel erg offtopic.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn man is thuis bij onze zoon en ik werk. Hij doet dus ook behoorlijk veel in huis op de dagen dat ik werk.
    Stofzuigen, dweilen, koken, container, gras maaien, wc bijhouden.
    Eens in de zoveel tijd maakt hij het hele huis van top tot teen schoon. Dus ramen wassen, badkamer en wc grondig schoonmaken e.d.

Ik doe de boodschappen, vaatwasser in/uit ruimen en de was. En op mijn vrije dagen stofzuigeren/dweilen en koken.

13. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    niet veel hahah

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    als ik vraag of hij een zware klus wil doen zoals de vloer boennen, ramen incl 1e verdieping zemen, tuin leegtrekken.
    ook de container, stofzuigen, dweilen, koken.. hij doet alles, als ik het maar vraag. uit zichzelf doet ie het namelijk niet.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leuk!

Wij hebben huishoudsters gehad maar dat was altijd in het buitenland!

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mijn man werkt 38 uur en ikzelf 24 uu.

Man:
    Koken
    Dochter wegbrengen/halen als ik moet werken
    Verzorging dochter 25%
    Garage opruimen
    Hond 60%

Ik:
    Boodschappen
    Was
    Stofzuigen
    Dweilen
    Badkamer
    Keuken
    Vaat
    Wc
    Verzorging dochter 75%
    Tuin bijhouden
    Opruimen/poetsen woonkamers/slaapkamers
    Hond 40%

17. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik probeer uit te leggen is dat het bij jullie dus duidelijk blijkt dat het beter werkt wanneer jij alles doet. Dan is daar niks mis mee. Het gaat mij om (om het maar even zo te zeggen) de luie varkens onder ons die menen dat we nog in de jaren 50 wonen waarbij ma de hele dag bezig is en pa een kopje koffie drinkt. Ik vind dat we allemaal gelijkwaardig zijn aan elkaar en dat we elkaar dus helpen waar we kunnen. En niet dat 1 als huissloof fungeert en de ander gewoon alles laat vallen waar hij staat.
    Dat zou voor mij dus in een relatie nooit gewerkt hebben.

18. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij werken allebei 4 dagen.

Hij heeft de vuilnis en de vaat als taken. Maar hij doet het nog steeds nooit uit zichzelf.

Hij is vooral een expert in troep maken.

Wij hebben eens in de week een schoonmaakster die het hele huis stofzuigt en de badkamer schoonmaakt.

Al het overige is dus voor mij.

19. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Haha leuk topic, mijn man voelt zich ook een 'held'.
    Man werkt 40u, ik 32-36u. Hij is 1 doordeweeksedag thuis en ik 2.

Beiden (dagelijks op de dagen dat we thuis zijn en in t weekend afwisselend)
    - huiskamer en slaapkamers stofzuigen / stoffen
    - was t/m het opvouwen
    - opruimen
    - vaatwasser
    - kattenbak
    - kinderen verzorgen / spelen / badderen etc.

Ik:
    - kinderen naar bed brengen en verhaaltje lezen als ik thuis ben (werk ook avonden/weekenden en dan doet ml het)
    - badkamer/toilet
    - ramen zemen
    - grotere boodschappen
    - eten koken
    - strijken, was opruimen in kasten
    - dingen als kledingkasten uitruimen, keuken grote beurt etc.

Man:
    - kleine boodschappen (op zijn papadag)
    - koken op papadag
    - tuin bijhouden / vegen / vuilnis e.d.
    - dingen naar de stort brengen en klusjes als verven, repareren e.d.
    En dus ook bovenstaande.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben thuis bij de kids, manlief werkt fulltime. 9 van de 10 keer werkt hij van 05.00 t/m 13.00.
    Hij helpt me met alles in huis en met de kinderen.

Deel Deze Pagina