Mijn man: Hij kookt bijna elke avond en verder is het enige wat hij uit zichzelf doet de was en soms een boodschap. Stofzuigen doet hij als ik het (een paar keer) vraag, en als ik werk en hij vrij is vraag ik of hij de wc's wil doen en beneden stofzuigen en dat doet hij meestal wel maar doe het liefst alles zelf want hij stofzuigt voor de helft en overal omheen
Mijn partner doet in het huishouden: - de kattenbakken - De vuilniszakken in de container (ik doe er hooguit 1tje 1x per maand) - De container aan de straat zetten (ophalen doe ik, omdat mijn aso-buurman containers pikt die er nog staan na 17:00 en ze voor zichzelf houdt - hij spoort niet) - 1x per maand stofzuigen mét commentaar - Af en toe wat dingetjes in de vaatwasser zetten (bij voorkeur in het weekend) - Hij draait af en toe een wasje - Hij stopt dat wasje in de droger in de schuur - Hij haalt dat wasje naar binnen en zet hem pontificaal bij mijn voeten neer in de wasmand en laat hem daar staan tot 2059 - Op de momenten dat ik gewoon helemaal geen zin heb in huishoudelijk werk, trekt hij de koelkast open en benoemt hij welke dingen er over de datum zijn en wat ik denk daar aan te gaan doen - Hij doet samen met mij wekelijks de boodschappen - Hij moet van mij de gootsteen afdrogen na gebruik - Hij verwisseld wc-rollen en vult ze zelfs soms aan terwijl ik het niet door heb - ik heb eens na een half jaar pas beseft dat de wc-rolhouder niet automatisch vanzelf wc-rollen groeit - Hij hangt na (heel) veel aandringen schilderijtjes op - Hij maait 3x per jaar het gras - Hij regelt het dat de papiercontainer vol komt (ik gooi altijd alles maar gewoon in de prullenbak, maar hij stampt dozen in elkaar en doet ze netjes in de papiercontainer) - Hij haalt regelmatig een doekje over de tafel - Hij helpt met ons kind vermaken/voeden/opvoeden/verzorgen (hij moet van mij ) - Hij geeft de katten eten - Hij kookt zo nu en dan wel eens ---- Nou ja, ik vind dat hij meer zou kunnen doen. Then again; als ik sommige mensen hier zo lees - kan het ook veel minder !
Alleen de openingspost gelezen; Ik werk 24 uur per week, mijn man heeft zijn eigen bedrijf en werkt 6 dagen en 3 avonden per week. Ik doe daarom het grootste gedeelte van het huishouden, hij doet wat kleine dingen, zoals stof zuigen , vaatwasser in-en uitruimen, was vouwen. Meestal pakt hij dit op in de weekenden als ik moet werken. Soms doet hij de badkamer voor me, omdat ik daar een vreselijke hekel aan heb .
Ik heb er geen zin in om naar de container buiten te lopen (het is een stuk van +- 10 meter, whahahaha). Dan moet ik heulemaal mijn schoenen aantrekken en naar buiten lopen, ik heb het snel koud en en en en... Verder is het vuilnis 'blegh' en heb ik wel andere dingen te doen die ik belangrijker vind.
Omdat onze vuilniszak op 't terras staat en meneer die zak niet buiten zet voor dat ding (bij wijze van spreken) 100 kilo weegt. Want "er zou toch maar nog es iets bij kunnen". Hoewel ze dus wel van de gemeente uit iedere week komen ophalen. Dat ding moet vanaf het terras heel de living door, heel de keuken door, heel de eetkamer door, naar de hal, langs de voordeur en zo de trapjes af naar buiten. Ik kan geen 100 kilo dragen door heel 't huis. (Moet wel zeggen dat onze vuilniszakken ook achterlijk veel geld kosten. 2.50 euro voor een restafvalzak, te kopen bij de gemeente.) De PMD daar komen ze iedere 14 dagen voor, maar ook daar weer ... meneer doet de zak zo overvol (en zet hem buiten na 6 à 8 weken) dat ik dat ding echt niet van 't terras door heel 't huis naar buiten krijg. Papier is 1 keer per maand en dat stapelt hij op ... in de kelder. Moest het nu op 't gelijkvloers staan zou ik dat kunnen dragen, maar als ik daarmee de trap op moet ... vergeet het.
Vooral PMD en papier help ik hem overigens wel herinneren . Want de kalender hangt in de eetkamer, maar dat ding lezen ... da's nogal zwaar en vermoeiend .
Wij doen alles samen en soms hij meer soms ik meer. We zeggen weleens tegen elkaar van "we maken morgen even alles schoon" en dan pakt de een de slaapkamers de ander de gang en huiskamer bijvoorbeeld. De afwas wel regelmatig wegwerken natuurlijk. En mijn vriend kookt meer dan dat ik doe haha maar dat is meer omdat hij dat ook gewoon wilt doen terwijl ik de baby de fles geef of met de oudste ons (bijna) dagelijks potje memory speel verder haal ik iedere dag wel even een bezem door de huiskamer. Boodschappen doen vinden we eigenlijk leuk om samen te doen met onze kinderen erbij. De kinderen doe ik het meest wat logisch is. Hij werkt en als hij naar zijn werk gaat deponeert hij t vuilnis nog even Als hij thuis is speelt hij ook vaak met de kinderen en geeft de fles doet ze naar bed..tanden poetsen met de oudste en hij doet ze ook vaak zat in bad. En leest nog een verhaaltje voor. Heb niets te klagen. Waar het op neer komt.. wij doen alles samen!
Ik werk full-time, man part-time. Eens per week komt de schoonmaker langs. Mijn man: - haalt 's ochtends Rohan uit bed. Verschonen, aankleden, etc - maakt ontbijt voor de kinderen - voert de katten - is 2 dagen in de week thuis om voor de kinderen te zorgen wanneer ik werk - doet de wekelijkse boodschappen - houdt de tuin bij - ruimt op - doet de administratie (rekeningen e.d.) En nog wel wat dingen
Haha ja wel typisch. Bij ons is het zo dat ik niet mag tillen, en we moeten 2 trappen af. (Al zet mijn man ook wel eens de kliko onder het balkon )
Als manlief werkt doe ik het huishouden . Hij werkt 40 ik 15 uur vind het normaal dat ik het doe. Hij kookt hij wilde dat omdat hij vind dat ie ook wat in het huishouden moet blijven doen. Als mij iets niet gelukt is doet hij het voor mij. Weekends zorgt hij voor brood , verder doen we niks weekend zijn we vrij . Als ie weer thuis komt te zitten draaien de rollen weer om .
Wij werken beide hij 40 ik 32 uur. Zijn vaste taak is, de vuilnis Mijn vaste taak eigenlijk de afwas, koken en boodschappen (maar die bestellen we vaak online, en hij komt met de gekste dingen thuis!) We hebben een hond hij laat die in de ochtend uit, ik in de avond. Dochtertje naar bed brengen in bad doen etc verschillend. Het huishouden dus alles afstoffen, stofzuigen, dweilen en de was doen we samen. En eerlijk gezegd mijn vriend is een perfectionist, irriteert zich sneller aan een stuk speelgoed op de grond ofzo.....dus hij is veel fanatieker met opruimen Maar ik ben geen huisvrouw, fulltime moeder....ik werk ook hard voor de centen dus thuis doen we het samen vind ik niet meer dan normaal
Mijn man doet helemaal niets zolang ik het hem niet vraag..hij werkt full time en ik niet dus vind het niet meer dan logisch dat ik dan het huishouden doe. Tuurlijk als ik het zou vragen doet hij het wel maar ik vraag het bijna nooit. Ik vind het ook geen probleem.
Hij zet het vuilnis buiten. Hij kookt regelmatig. In het weekend poetsen we vaak samen. Hij houdt een gedeelte van de tuin bij. Soms doet hij ineens de was, alleen staat het woord opvouwen niet in zijn woordenboek dus dan ligt alles op het bed op zolder. Met vlagen is hij ineens heel actief en maakt hij schoon op plekken die anders nooit aan de beurt komen. We werken overigens wel allebei.
Op af en toe de vuilnis na niks. Of ik moet er echt om vragen. En zelfs de vuilnis doe ik vaak nog zelf, ik hou er niet van als ik erop moet wachten. Volle zak is gelijk weg, punt. Me man heeft een handje van 'ik doe het straks'. Ik vind dat vrouwen zich soms best kunnen aanstellen wat het huishouden betreft. Bedoel verder niemand van hier, heb ook niet alle reacties gelezen. Maar een kennis van me kan echt helemaal negatief en teleurgesteld worden wanneer zij en haar man niet evenveel hebben gedaan (dus zij een keer extra afwas bijv). Terwijl haar man best veel in huis doet en regelmatig kookt. Waar maak je je druk om denk ik dan.