wat doet jou man in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb een hekel aan koken dus dat doet mijn man.
    Verder zet hij elke week het vuilnis buiten en zet hij de containers bij de weg (gescheiden afval). Hij is ook diegene die eigenlijk de tuin hoort te doen maar daar komt in de praktijk meestal weinig van terecht. Tuin ziet er nu ook niet uit, ben bang dat er pas in het voorjaar weer wat van gaat komen.
    Hij doet ook altijd de boodschappen. Hij is op zaterdag altijd vroeg en dan gaat ie vast maar.

Heeft overigens wel 2 jaar geduurd voordat ik hem zover 'getraind' had dat ie zijn kleding, handdoeken e.d. in de juiste wasmanden gooide. Nu bezig om hem te leren dat ie een leeg wc rolletje direct in de prullenbak mag gooien (dat ding staat voor je neus in de wc).

2. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier kookt hij meestal, wast meestal dingen af, doet de was in de wasmachine en eruit, zet de vuilnis buiten, ruimt de speelgoed van ons zoontje op.

Boodschappen doen we meestal samen, was ophangen doen we ook samen.

Geloof dat dat het zo'n beetje was.. In ieder geval wel even waar ik zo gauw op kan komen.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Wat ben ik toch blij met mijn schoonmoeder (die er helaas niet meer is). Serieus, zij heeft mijn vent echt fantastisch opgevoed wat dat betreft... Hoop zelf ook zo'n topzoon af te leveren ipv mannen die je moet leren een wcrolletje in de vuilnisbak te gooien ;)...

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    - Haalt een enkele keer de vaatwasser leeg
    - Stofzuigt als dochter veel geknoeid heeft met eten

Verder doe ik ALLES! En dat terwijl ik parttime werk, en man werkeloos is.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hij een held??? NOu dan is die van mij een nog grotere held :)
    Ik wekrk 32 uur en hij is thuis voor de kinderen. Hij draait het volledige huishouden!
    Ik doe het strijkwerk en geef de bloemetjes water.

Maar: zeker gezien je ziekzijn en je therapie... mag je vriend wel iets meer mee helpen in de huishouding hoor.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou verschrikkelijk.. mijn man heeft werkelijk nooit wat hoeven doen in het huishouden, no way dat ik dat wil voor mn zonen.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Alles, werkelijk waar alles.
    Op goede dagen doe ik de was in de wasmachine en programmeer ik 'm in.
    Ik kán het gewoon niet meer i.v.m. handicap.

9. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hm mijn vriend doet nog best veel.
    - kookt regelmatig
    - prullenbak legen
    - containers bij de weg
    - kattenbak veschonen
    - kleintje eten geven en vaak op bed doen.
    - hij strijkt zijn eigen kleren

En de rest van het huishouden komt op mij neer. Logisch ook. Ik werk 12 uur per week en hij 40.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volgens mij heeft mijn man zichzelf opgevoed, want ik zou het ook verschrikkelijk vinden als die van mij nooit wat zou doen.
    Ik leer mijn jongens ook dat ze hun rommel achter hun kont op moeten ruimen.
    Uit bed? Bed opmaken. Klaar met ontbijt? Opruimen. Pyjama uit, kleren aan? Pyjama opruimen.
    En ja, soms voel ik me net een politie agent maar 9 van de 10 keer ruimen ze het zelf op.
    Ik hoop dat mijn schoondochter mij later dankbaar is, haha.

Mijn man werkt 60 uur per week, ik 20. En ja, ik doe ook 3 x keer zoveel qua huishouden. Maar ik wil dat hij absoluut betrokken is bij de kids, ( bed brengen, douchen, voorlezen etc ) en ik ga de tafel niet afruimen en alles schoonmaken terwijl hij met zijn beentjes omhoog zit.... dahaaaaag! Meehelpen, dan kan ik ook met mijn beentjes omhoog.

11. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend hoeft niet in huis mee te helpen maar wil het zelf. Hij doet gewoon alles mee ramen lappen, afwassen, strijken, was opvouwen, boodschappen, koken, stofzuigen, dweilen, vuilnis, wc en badkamer schoonmaken.

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn man doet dan erg veel als ik de antwoorden zo lees

Hij:
    - kattenbak
    - vuilnisbakken
    - strijken (zijn wel zijn overhemden)
    - tuin

Ik:
    - stoffen
    - wassen
    - stofzuigen
    - koken
    - ramen
    - meeste verzorging kinderen

Samen c.q. om-en-om
    - vaatwasser
    - afwassen
    - afruimen
    - kinderen naar bed & ochtendritueel
    - boodschappen

Hij werkt fulltime & ik 24 uur

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

dat zou hier niet gebeuren, ik zou woest worden.
    Overigens doe ik nu dus het meeste, maar toen man en ik beiden fulltime werkten deden we het huishouden helemaal samen, nu niet meer, want ik ben een stuk minder gaan werken.

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn vriend doet weinig meer in huis. Toen ik net bij hem woonde hielp hij wel eens maar nu niet meer. Als ik vraag of hij wil stofzuigen of afwassen zegt hij: doe ik zo. Nee ik wil graag dat het nu gebeurd! :p Als we bezoek krijgen dan helpt hij wel mee maar verder.. Opzich is het ook niet nodig want ik werk s'avonds 2 uurtjes en hij werkt gewoon fulltime. Maar soms stoort het me wel dat ik alles alleen doe. We hebben het er wel een paar keer over gehad maar ja :) Oh hij kookt wel eens,zijn nasi is heerlijk :D

15. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt 50 a 60 uur in de week. Door de weeks hou ik het gehele huishouden bij. Maar hij kan in het weekend niet stilzitten dus vraagt hij altijd of ik nog een klusje voor hem wil "bewaren" meestal doet hij kleine boodschappen. Maar als hij daarna nog niet kan stilzitten dan gaat hij meestal een wasje draaien (wat meestal maar een halve trommel is :p ) maar hij bedoeld het goed en vind het ook super lief dat hij me graag wil helpen. Waar hij wel een hekel aan heeft is stofzuigen...alleen dat geluid al van een stofzuiger kan hij niet uitstaan. Dus dat is mijn dagelijkse taak als hij de deur uit is :) ooh en koken vind hij ook erg leuk om te doen.

16. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    Mijn man doet alles wat er nodig is. Wassen, Koken, Sofzuigen enz.enz.
    Sinds het einde van mijn voorlaatste zwangerschap heb ik misschien 2 wasjes aangezet, het is altijd al gedaan voor ik eraan toe kom. 's Avonds na het eten neem ik meestal de kinderen onder de hoede, wassen omkleden tandenpoetsen. Hij doet het slagveld wat de eettafel was en de keuken opruimen. Soms draaien we het om.

Maar ik moet ook stiekem bekennen dat op dagen dat ik werk en hij thuis is met de kinderen, het huishouden incl. een heerlijke maaltijd klaar is EN hij is iets leuks gaan doen met de kinderen. Daar kom ik dus echt niet altijd aan toe. Hij is gewoon beter dan ik :) (of de kinderen hangen meer aan mij..)

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn man heeft ADHD en hoewel hij zich daar niet altijd achter kan verschuilen heeft de tijd uitgewezen dat het huishouden een lasting punt voor hem is en zal blijven.

Hij brengt wel eens een van de kinderen naar bed als hij thuis ia en als ik hem gericht vraag iets te doen dan doet hij dat ook.

Ik werk zelf 20 uur per week en doe de rest in huis. Ik heb lang "gevochten" tegen deze verdeling maar nu het eenmaal zo is en ik alles zelf in de hand heb (lees, heb alle kleding ligt gestreken in de kasten en niet op een grote hoop op zolder, kan mijn spullen terug vinden, na het stofzuigen hoef ik het niet overnieuw te doen omdat hij overal omheen gegaan is enz enz) geeft het ook heel veel rust en scheelt het heel veel frustratie.

Die rust is me stukken meer waard dan de moeite die het mij kost het alleen te doen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man doet eigenlijk wat overblijft...hij heeft niet echt vaste taken, maar als ik niet aan de was ophangen toe kom dan doet hij dat. Of af en toe wat wegstrijken. Of een stofzuiger er doorheen.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt 80 uur per week voor zijn baas en doet thuis meer dan voldoende.

20. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Mijn man doet alles zolang ik het hem maar vraagt.

Hij werkt parttime en ik heb 2 bedrijven waar ik van smorgens vroeg tot 's avonds laat mee bezig ben. Aangezien dit 90% thuis is doe ik het meeste van het huishouden maar er zijn genoeg dagen waarin hij de halve dag bezig is met de was, poetsen en opruimen hoor. Hij doet heel veel.

Deel Deze Pagina