Toevoeging: wij hebben de kinderen uit mijn man's eerste huwelijk in co-ouderschap, dus zij wonen de helft van de week hier. Maar daar heb ik weinig omkijken naar, want ze zijn al 16 en bijna 13. Dus ze zijn al reuze zelfstandig. Mijn man is altijd zeer actief geweest in de verzorging van zijn kinderen toen ze klein waren en geeft aan dat ook te willen bij deze baby. Ik verwacht dus zeker niet dat ik daar alleen voor zal staan.
Boodschappen, de tuin, kleding verstellen, lampen vervangen en vast nog wel wat vergeten. O ja bank stofzuigen doet hij ook, geen idee waarom maar als ik dat wil doen vraagt hij altijd of hij dat mag doen.
Als iedereen hier zegt dat hun man 90% van het huishouden doet! gaat hij dan meer doen? Wij doen het 50/50. Nou ja, eigenlijk doet de schoonmaakster het meest maar de rest is verdeeld. Daarvoor ook.
Mijn vriend doet heel veel. Ik zit nu in de ziektewet, dus ik doe iets meer. Maar nog kookt hij 3a4 keer per week, doet altijd de vaatwasser in en uitruimen, de vuilnis neemt hij voor zijn rekening evenals de tuin(en) en schuur.Hij is degene die wekelijks het bed verschoont (ik.doe het daarentegen altijd van mijn kind en zijn kinderen), hij stofzuigt, doet de was etc etc Toilet en badkamer doe ik altijd. Mijn moeder strijkt altijd. Dus eigenlijk doet hij alles in huis, ook.nu ik thuis zit met bekkeninstabiliteit. (dus ik kan ook.weinig)
Man werkt 60/70 uur in de week dus doordeweeks blijft het bij vaatwasser inruimen, de vuilnis en hij smeert z'n eigen brood. Is ie wel op tijd helpt ie waar nodig en in het weekend ook, moet 'm wel vaak aanzetten tot maar doet alles zonder mopperen. Ik ben afgekeurd en geld voor een huishoudelijke hulp is er niet dus hij moet ook wel z'n steentje bijdragen...
Die van mij heeft geen vaste dingen die hij doet, Maar als ik hem vraag te stofzuigen afwassen of wat dan ook dan doet hij dat, en dat vindt ik dus prima geregeld zo Vaak doet hij die dingen ook uit zich zelf dus ik heb niks te klagen
Oh hij doet de katten, vuilnis, stofzuigen, de tuin. Ik doe de was en meestal boodschappen (lang leve de bezorgservice). Degene die gekookt heeft, hoeft niet af te ruimen. Dat doet de ander en die zet ook thee. En hij brengt de baby naar de opvang, ik haal.
Mijn man werkt 40+ uur. Hij werkt één dag thuis en is dan thuis met de baby en haalt om 14:45 de andere twee uit school. Wat hij allemaal doet: - boodschappen (zaterdagboodschappen + regelmatig tussendoor) - koken (circa 3 x per week) - strijken (van zichzelf en 1/2 kinderen. Soms hebben we geluk en doet oma het tijdens het oppassen ) - keuken schoonmaken - vaatwasser 3-4 x per week - vuilnis buitenzetten - badkamer en wc schoonmaken (dit doen we om de beurt) - Hij brengt de kinderen circa 3 x per week naar school/ kinderdagverblijf en haalt 1 x - hij verzorgt de baby op zijn thuiswerkdag en doet 20% van de verzorging op andere dagen. - hij stofzuigt wekelijks en dweilt - alle klussen (en ook grote klussen zoals nu de trap) - hij doet de tuin - geeft dagelijks de katten te eten - we brengen de kinderen samen naar bed Mijn man doet heel erg veel (ook omdat ik 32 uur werk, alles doe tav de kinderen en op dit moment weer veel last heb van ziekte) En nee, hij is niet beschikbaar
Hij doucht om 19:00 uur met de oudste en brengt hem naar bed. Ruimt de vaatwasser af en toe eens in en kookt af en toe eens, Verder niks. Ik ben fulltime thuis wel in ziektewet dus heb niet veel energie maar zorg dat het huis gewoon netjes is niet picobello. We zijn nu aan t klussen na net verhuisd te zijn dus hij heeft zijn handen wel vol
Mijn man werkt 60-90 uur per week, verschilt een beetje. Ik werk zelf ook rond de 60 uur. Dus door de weeks is er een huishoudsters die poetst, boodschappen doet, de was doet en kookt, we hebben een tuinman voor de tuin. In het weekeind: Ik stofzuig elke dag 2 keer ivm de dieren Hij kookt elke dag We zorgen samen voor de dieren Meer hoeft er eigenlijk niet te gebeuren dan.... Dus wat we zelf doen is eerlijk gesplitst.
Ik heb geluk zie ik wel Ik ben thuisblijfmoeder en man werkt 40 uur per week (in ploegendienst zelfs). Man stofzuigt, dweilt, stoft, doet de was, vaatwasser, de tuinen, kinderen naar bed/bad, de vuilnis buiten zetten, koken en de hele mikmak en vind het totaal niet erg Wij doet het bijv zo: Ik stof -> hij stofzuigt -> ik dweil, etc etc Het is dus niet zo dat de 1 op de bank zit te chillen en de ander al het werk doet.. Maar hij doet wel alle bovenstaande taken, maar ik ook.. We doen op een dag 50/50, maar of het nu stofzuigen of de was is, hij is van alle markten thuis en dat na zijn volledige fulltime baan ( lucky me )
Helaas te weinig,sterker nog...NIETS De meeste discussies gaan dus ook over het huishouden. Mijn man is letterlijk een groot verwend kind....altijd al door zijn ouders! Ik moet dagelijks vragen of hij zijn kleren in de was kan gooien die opgehoopt naast zijn bed liggen! Als hij in bad is geweest moet ik zeggen dat hij zijn handdoeken opruimt en zijn boxer die hij zo aan de kant kwakt!! Meestal kan ik zelf nog even "na dweilen" omdat hij met lompe poten gewoon uit bad springt en een hoop water mee "trapt". Als ik dus pech heb doet hij zijn schoenen aan en verzorgt zich verder waardoor ik dus zwarte voetafdrukken in de badkamer heb omdat hij de vloer niet gedroogd heeft!! Een broodje maken in de keuken: vloer vol kruimels. Vaatwasser inruimen moet ik 6x vragen,uiteindelijk doe ik het zelf. We wonen nu 3jaar in dit huis en ik denk dat hij Mss 2-3 stof heeft gezogen...maar vraag niet hoe Als ik vraag het dressoir op te ruimen omdat hij daar alles op kwakt is hij daar zo mee klaar....het meeste verdwijnt in de la van het dressoir!! Oh, en ik ben nu al 6wk aan het vragen de tuin achterom op te ruimen,het badje staat nog steeds en moet schoongemaakt worden en opgeruimd + het gras maaien.... Kortom,hij doet geen snicker in huis!!! En jaaaa..hij heeft een schop onder zijn hol nodig want de zorg van de kinderen doe ik ook!! (Baden,bed leggen,luiers enz enz)
Hij stofzuigt een keer in de week en de rest van de dagen doe ik het. Hij werkt wel fulltime en ik ben huismama van 2 kids.
Rommel maken en zeuren. Verder niet veel. Als ik wat vraag dan is het teveel moeite of het duurt zolang dat ik het beter zelf kan doen. Ook klussen doe ik allemaal zelf met hulp soms van schoonvader. O en die belt hij dan weer. Dus ja wat dat betreft het je het getroffen met je man
Ik ben ook thuis, maar hij helpt wel degelijk! Ook de kinderen zien en leren dat iedereen een steentje bij draagt. We hebben de taken niet echt verdeeld, maar hij doet vaak de was, stofzuigen, vaatwasser in- uitruimen. Soms: afwassen, koken, opruimen van speelgoed ed. En verder eigenlijk alles als ik het vraag.
OMG en nog hoogzwanger ook :x Ik had hem echt ervan langs gegeven!! Jeetje zeg.. Ik zou daar niet mee kunnen leven Heel veel succes morgen ( je onderschrift) laat hem vanavond nog maar lekker die tuin doen, heb je wel verdient!
In het huishouden weinig, maar ik ben fulltime thuis dus wat mij betreft hoeft dat ook niet. Hij is wel heel betrokken bij de opvoeding en de zorg van onze dochter. Verder ruimt hij gelukkig zijn eigen troep redelijk op. Hij is best netjes. Verder ruimt hij wel eens de vaatwasser uit, doet soms boodschappen (als ik het vraag), draait wel eens een wasje (ookal heb ik dat liever niet hahaha), ruimt de tafel af na het eten. Kleine dingen doet hij wel uit zichzelf. Maar goed hij werkt heel erg veel dus vind zijn spaarzame tijd voor zijn dochter. En natuurlijk een beetje voor mij als ik het nodig heb.
en hij is werkpapa van 2 kids (neem ik aan ) Een huishoudster is trouwens wel iets anders dan de meeste mensen hier bedoelen. Een hulp, een werkster maar een huishoudster... nee. hahahaha