Wat doet jou man/vriend in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Followyourdreams, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Stofzuigen, kattenbakken verschonen, de was uithangen, koken (helft van de dagen ongeveer) boodschappen doen, vaatwasser uitruimen en de tuin bijhouden.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Man werkt fulltime, ik 30 uur.

Hij maait het gras, ruimt soms vaatwasser uit, vouwt was regelmatig, poetst af en toe de wc en badkamer, stofzuigt af en toe, maakt de broodtrommels voor de kinderen. Best veel dus eigenlijk.

3. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Hier bijna alles samen
    En als ik hulp nodig heb kan ik altijd vragen

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Man werkt +/- 50u per week. Maakt meestal 11-12u op een dag incl. reistijd.
    En soms nog een zaterdag klusje erbij.

Ik werk maar 18u. En voornamelijk weekend en avonden.

Qua huishouden doe ik het meeste. Sowieso doordeweeks doe ik alles alleen. Enkele keer dat hij de tafel afruimt, maar dit hoeft niet.

In het weekend als ik werk doet hij 1x per dag stofzuigen. En de vaatwasser in/uitruimen.

Niet veel, maar hé hij werkt keihard iedere dag. En komt vaak moe thuis. Dan gun ik hem ook zijn rust.
    De kinderen doen wij iedere avond om en om naar bed.

Toen ik zwanger was en veel dingen niet kon ivm BI.
    Deed hij alles op het was vouwen na.
    Hij deed zelfs iedere dag koken voor ons.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Niet zo veel denk ik.
    De was.
    De vaatwasser inruimen elke avond en uitruimen ( in het weekend alleen)
    Kind naar bed brengen ( ook een hele taak :p)
    Auto's wassen.

Als ik ergens om vraag doet hij het wel, nu nog leren een keer ergens om vragen.

Hij werkt 38 uur ik 24 uur.

6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat hij altijd doet:
    Grasmaaien, de tuin, klusjes in het huis (niet wekelijks natuurlijk), af en toe stofzuigen, af en toe keuken afruimen.

Verder: mij irriteren :rolleyes:

We hebben hier gisteren toevallig nog een hele discussie over gehad omdat ik vind dat hij de laatste tijd geen poot uitsteekt. Dat ik nu thuiswerk betekent natuurlijk niet dat ik opeens zeeën van tijd heb.

NiVa0230 en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    ik werk 4 dagen en man 5.
    Wanneer hij vrij is doet hij stofzuigen, koken, wassen etc. en wanneer ik vrij ben doe ik het huishouden.
    Wanneer we samen vrij zijn doen we het samen en wanneer we beide moeten werken ook.
    Ik denk dat we ongeveer evenveel doen, ondanks dat hij iets meer werkt.

8. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Hier ook zo.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar ja, doordat jij denkt "laat maar" en het zelf doet, houd je het ook wel zelf in stand natuurlijk. Dit is echt een keuze die jullie samen maken.

MyMiracle, suus1983 en Sado vinden dit leuk.
  10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat hij niet doet; de was, koken, administratie dingetjes, kleding/schoenen voor de kinderen regelen, opruimen (ja, zijn eigen garage) en de boodschappen.

Verder doen we alles wel samen. Ik wat meer als hij, want ik ben tenslotte nog thuis. Ik ga wel 4x per week naar de overblijf op school. Het sanitair is wel echt zijn taak. Dat doe ik weer niet. Maar hij haalt/brengt bv de kids geregeld van school. Wat dat betreft is ploegendienst fijn. Hij ziet de kinderen veel. En momenteel zijn we nog steeds aan het verbouwen. Daarin doet hij ook veel zelf.

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.362
    113
    Amsterdam
    Hier werk ik 32-36 uur hij plus 40. Maar hij kookt eigenlijk elke avond ik maak dan alles schoon doe de vaatwasser. Samen brengen we de kinderen naar bed. Hij doet de was ik vouw en ruim het op. We maken momenteel wekelijks alles schoon omdat we de schoonmaakster nog niet hebben laten komen. Hij doet het vuilnis en we doen oud papier fiftyfifty. Hij geeft de katten eten ik doe de kattenbak. Ik doe de tuin wel zelf, dat is echt zgn mijn ding. Dus we doen eigenlijk allebei denk ik evenveel. Ik ben wel meer van het opruimen dat ziet hij minder.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    Wat hij uit zichzelf doet
    Vaatwas legen.
    Eens vlug vlug met de steelstofzuiger rond gaan (echt wel heel basis, want zelfs speelgoed blijft liggen).
    Vuilzakken
    Tuin.

Hij vind dat hij zelf veel doet :roflmao:.
    Want als ik iets zeg, kan hij echt aangedaan zijn. Terwijl hij als ik ziek ben wel beseft dat zijn bijdrage minimaal is.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik ben echt gezegend met een man die super meehelpt in het huishouden.
    Hij werkt 45 uur per week en ik ben thuis met dochter.

Hij zet de kliko's aan straat, kookt 3/4 keer per week, doet dochter 3/4 keer per week 's avonds douchen en omkleden.
    Verder doet hij alle "klusjes" als dingen repareren en ophangen en zo.

14. Feyre

Feyre Actief lid

21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Hier is het wel aardig verdeed. Mijn man doet de afwas en ik de was en de wc. De rest doen we samen, maar ik moet hem er wel echt aan herinneren want hij ziet het zelf gewoon niet. koken is ook ongeveer 50/50.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.507
    36.467
    113
    Tja ik zie dat toch anders. Vind het niet gezegend zijn, maar gewoon normaal.

tupp, Gewooniemand, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.303
    113
    #56 Sado, 3 jul 2020
    Laatst bewerkt: 3 jul 2020
    Precies, ik snap niet zo goed waarom het als bijzonder gezien wordt (krijg nl ook vaak te horen “oh wat een mazzel heb jij dat je man zo goed meehelpt!”), het is toch ook zijn huis? Zijn vaat, zijn was, zijn tuin, zijn klusjes, etc?

Ik heb dit ook vanuit huis zo meegekregen, iedereen helpt gewoon mee en vele handen maken licht werk.
    Zo verwacht ik ook van mijn kinderen dat ze helpen waar ze kunnen (geen zorgen, geen kinderarbeid hier ;), we hebben het op dit moment over helpen tafeldekken, vieze bordjes naar de vaatwasser brengen, helpen speelgoed opruimen, etc). We zijn met z’n allen onderdeel van dit huishouden dus zorgen er ook met z’n allen voor dat het netjes, fris en schoon is en er schone was ligt en eten op tafel komt.

Edit: wij werken wel allebei ong. evenveel uur. Dat vind ik dan wel een verschil maken. Hoewel ik niet vind dat jij níets zou hoeven doen wanneer je werkt maar je partner niet.

autumn86, NiVa0230, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    Hij zet vuilnis bij de weg
    Kookt soms in het weekend
    Doet boodschappen
    De tuin

Hij werkt meer dan 40 uur per week
    Ik werk 3 halve dagen dus logischerwijs doe ik veel meer

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    Ik vind het normaal dat als je
    24/7 thuis bent die dingen wel kan doen
    Waarom zou hij dat moeten doen als het voor jou minder moeite is

Mijn man speelt en knuffelt vaak nog met de kinderen als ik kook dat vind ik veel belangrijker en fijner dan wanneer hij ipv dat gaat koken

Gewooniemand vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    Exact mijn mening.

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij werken beide fulltime.
    En we doen beide wat nodig is. Hij doet de tuinen, ramen en meestal de container. Hij is van de badkamer. Ik doe de wc, ik kook, ik regel de planningen van iedereen.
    En de rest doen we samen wie maar tijd heeft. Maar dit jaar krijg ik voor mijn verjaardag in november 2 huishoudelijke hulpen, als ik dan weer een baan heb. Dus dan doen we allebei lekker weinig ;)

Deel Deze Pagina