Wat doet jou man/vriend in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Followyourdreams, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    de tuin
    de vaatwasmachine heel regelmatig
    een doekje over de tafel wanneer nodig
    de administratie
    hij kookt heel regelmatig

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

mag ik die van jou af en toe lenen :thumup:

consider vindt dit leuk.
  3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    We hebben een eigen bedrijf, hij werkt fulltime, ik parttime. Ik doe het meeste in huis. Werk in de weekenden nog bij een sauna, die dagen pakt hij het huishouden op. Heerlijk

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Was vouwen, de afwasmachine inruimen en de planten buiten water geven. Meer hoeft hij niet te doen aangezien we 2x per week 2,5 uur hulp hebben en ik volledig thuis ben valt er voor hem ook niet veel te doen.

Voor de hulp aan en toen ik nog werkte deden we beide evenveel in het huishouden. Hij kan ook alles wel qua huishouden, ben ik erg blij mee!

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Alles behalve koken

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Man werkt fultime, ik werk niet. Wel afgekeurd dus beperkt in zware klussen
    Eigenlijk doe ik alles. Maar als ik hulp vraag helpt man.
    Wat hij standaard doet is savonds afwassen ja het eten , regelmatig vegen en dweilen. En vuilniszakken in container gooien. Hij is niet te flauw voor klusjes .
    Elke keer bij zh opname of operatie waarbij ik dus niet thuis was of moest herstellen deed man zorg voor de kinderen en volledig huishouden, koken en boodschappen . Dus hij weet hoeveel het is .
    Zoontje met nodige beperkingen en medische aandoeningen die veel zorg vraagt en bijv op school dagen naast brengen en halen 10 en 12 uur op en neer voor medische zorg en nachten vaak ook eruit. Het is dus echt letterlijk allemaal er tussen proppen . Koken doet hij ook regelmatig

7. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn man doet 1x per week stofzuigen, de kliko’s buiten zetten, grasmaaien/tuin bijhouden, regelmatig vaatwasser inruimen, soms doekje over tafel/keuken. Verder knipt hij de nagels van onze dochter (vind ik vreselijk, haha), maakt hij ‘s morgens haar brood/drinken voor school, en is hij degene die kleding/knuffels naait als er gaatjes in zitten (heeft ie vroeger van z’n moeder geleerd). :D
    Hij zou vaker willen koken (kan hij ook heel goed, heeft voor mij een Italiaanse vriendin gehad en van haar ouders leren koken), maar i.v.m. z’n fulltime baan, reistijd, vaak stand-by en onze dochter die op tijd naar bed moet, lukt dat alleen af en toe in het weekend.
    Ik werk niet, i.v.m. zorg voor onze dochter met beperking en mijn eigen chronische ziekte, dus verder komt het huishouden vooral op mij terecht. Mijn man heeft autisme, dus voor de ‘taken’ (zoals kliko’s buiten zetten) die hij heeft zet hij vaak wel een alarmpje in z’n telefoon, anders vergeet hij het.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben sowieso iemand die 1x in de week komt poetsen. Soms 2x als ze grote dingen wil aanpakken.

mijn man doet de tuin, dat vindt hij leuk en heb ik een hekel aan.
    Hij doet de ramen aan de buitenkant. We hadden een glazenwasser, die vond hij te duur, dus dan moet ‘ie het ook maar zelf doen haha.
    De vaatwasser doet hij ook.

Ik doe de wc’s tussendoor en de meeste was

verder hebben we niet echt een verdeling.

9. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    De vaatwasmachine inruimen doet hij meestal (mag ik niet van hem), de vuilnisbakken, af en toe een stofzuiger door het huis en de strijk.

Ik werk minder en kook, doe de was en het merendeel van stofzuigen en dweilen. Ik stof wat vaker af, hij haalt na het eten een doekje over tafel en aanrecht.

Regelmatig gaan we samen het huis door en dan doen we allebei wat op dat moment nodig is.

Best heel aardig verdeeld hier :thumup:

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    hetzelfde als ik. We werken beiden fulltime en de een doet niet meer dan de ander. Wel doe ik bijv meestal de was en sopje rtc en mijn man meestal dweilen en het vuil. Maar we doen het evengoed andersom. Wel zo eerlijk.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    de dagelijkse dingen zoals toiletten doen we ook samen en bijv na het eten ruimt de een de vaatwasser in, de ander gaat even met een doek door de micro en over het aanrecht/tafel enz.

12. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

#132 MissBlue, 5 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2020
    Man werkt fulltime, dwz 5 dagen, soms 6, van 8 tot 18, ik 3 dagen van 8 tot 18.
    We hebben geen vaste verdeling. Ik maai het gras net zo goed, hij kookt net zo makkelijk. Ik doe altijd de boodschappen, maar kan hem ook vragen wat te halen, mits ik doorgeef wat ik nodig heb.
    Dus we doen het zoals het uitkomt, maar er zijn wel dingen die ik alleen doe en die hij alleen doet.

Ik doe altijd de was, het afstoffen, de bedden, de ramen, de wc, de douche, de planten, het dweilen, de administratie, het meeste rondom de kinderen, de aankleding in huis, bedenken wat de kinderen aan moeten (soms ook voor man, hij is kleurenblind), bedenken wat er qua eten gehaald moet worden, bedenken wat we eten en de voorbereiding ervan, dieren verzorgen.

Hij doet altijd de auto's, bouwprojecten, hagen/bomen snoeien, langs het water maaien, grote dingen ophangen/in elkaar zetten, kinderen wegbrengen naar gastouder, zagen, lassen en solderen, sleutelen, monteren, alles maken wat kapot is (van droger tot koelkast), installeren, ons land bewerken.

We wonen groot, dus er is altijd wel wat te doen. Dat is geweldig, maar we zitten nooit op de bank en tv kijken oid doen we bijna niet. Behalve in de winter, dan zijn er toch wat minder klussen te doen.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik werk drie dagen, hij 5. Hij werkt vanuit huis en heeft tussendoor veel tijd.
    Kinderen brengen doen we op mijn werkdagen allebei eentje, de oudste gaat zelf. Naar school brengen red ik niet dan kom ik te laat op mijn werk.
    Ik haal altijd op.
    Hij kookt op mijn werkdagen altijd, meestal is het klaar als ik thuis kom met de kinderen.
    Ik doe de bedden en de was. Strijken doe ik niet aan. We hadden een schoonmaakster maar die is nu gestopt.
    Poetsen met kinderen erbij vind ik echt drama. Dus nu vaak in het weekend, een van ons neemt de kinderen mee en de ander poetst het huis in sneltreinvaart.
    Corona heeft bij ons wel gezorgd dat het eerlijker is verdeeld en ook laten zien dat je met kinderen en alle dingen die eromheen moeten halen brengen etc echt niet zo veel gedaan krijgt op een dag.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Wat we samen doen en afwisselen is de tafel afruimen, vaatwasser in- en uitruimen, keuken opruimen en schoonmaken, koken, stofzuigen, dieren verzorgen, buiten vegen, vuilnisbak buiten zetten.
    Hij werkt meer in de tuin, ik ben bang voor spinnen. En ik doe de was, toilet, badkamer en ik dweil.
    Ik doe wat meer in het huishouden, omdat mijn man fulltime werkt.

15. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jullie hebben me wel aan het denken gezet want hij doet dan ongedacht meer dan ik eigenlijk zei ..
    Voel me nog schuldig ook nu haha.

Ik merk dat wij eigenlijk ook wel veel samen doen , net zoals uitkomt of wie het als eerste ziet.
    Oké ik had niet zo mogen klagen, soms heb ik van die dagen dat het lijkt alsof ik als alleen doe

Deel Deze Pagina