Wat doet jouw kind (gewoon leuk)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Bovenstaande gaat over mijn dochter van bijna 3

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Over de jongste kan ik niet zo heel veel vertellen, behalve dat ze heel ongeduldig is als ze eten ziet. Het moet dan vooral niet te langen duren allemaal :D

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    1. Als je je kind vraagt, wat hij / zij wil zien op televisie. Wat is dan zijn of haar antwoord? Bassie & Adriaan (helaas!)

2. Welke kleur vind je kind het allermooist (wat dacht je en wat geeft je kind als antwoord)? Blauw, zei hij laatst

3. Wat is de allerbeste eigenschap van je kind? Zijn spontaniteit in het uiten van zijn gevoel. Ik hoop dat hij dat kan houden als hij groter wordt.

4. En dan natuurlijk ook de minste leuke eigenschap? Zijn driftigheid, maar dat heeft hij niet van een vreemde en wordt hopelijk ook bij hem minder met de jaren :D

5. Waar is je kind bang voor? Ons kwijt te raken

6. Wat heb jij geleerd van je kind (direct of indirect)? Openlijk liefde tonen (in woord en daad)

7. Welke 5 mensen vindt je kind het allerliefste en in welke volgorde? (ook eens aan je kind vragen) Op 1 staat papa, dan kom ik, daarna J (leidster op het KDV vanaf dag 1), dan oma A en tenslotte T (zijn beste vriend)

8. Wat is zijn of haar lievelingseten? En waarom? Nasi, omdat dat 1 van de weinige dingen is die ik altijd maak (meestal kookt papa) en ik kan dat best aardig

9. Wat is jullie beste moment(je) op de dag of in de week? Samen lezen voor het slapengaan, compleet met dag doornemen, knuffelen en heeeeel veel 'ik vind je lief's :)

10. Gebaseerd op wat je nu ziet bij je kind.. wat denk jij dat zij / hij later zou worden? Kok! Hij is zo gek met zijn keukentje en wil het liefst ook altijd ons helpen in de grote keuken

11. Welke eigenaardigheden heeft jouw kind? Verstoppertje spelen. Hij moet en zal zich constant verstoppen. Ik heb hem nu gelukkig afgeleerd dat in winkels te doen, maar verder is dat iets wat de hele dag doorgaat :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zwaartekracht is heel natuurlijk toch? :)

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ze is 3,5

6. Saskia78

Leuk boekje voor de blootjes hier
    bol.com | Mag Ik Vandaag Mijn Blootje Aan?, Bavo Galama | Boeken

Hier ook een kleine naaktloper trouwens.
    Moet zeggen dat ik dat geen probleem vind.. Maar inmiddels moet ze wel even een pyama aan als we naar beneden gaan.
    Iets met een glazen voorgevel :)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahahahaha!

8. Saskia78

Ja lach maar! :)

Ik ben er ondertussen ook al achter dat mensen het raar vinden dat ze in d'r blootje slaapt het liefst.
    Nou daar kan ik me nou echt geen seconde druk om maken hoor :)

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hij is 25 maanden ;)

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    1. Als je je kind vraagt, wat hij / zij wil zien op televisie. Wat is dan zijn of haar antwoord?
    mouseeee (mickey mouse club haha) of toto (zandkasteel dus)

2. Welke kleur vind je kind het allermooist (wat dacht je en wat geeft je kind als antwoord)?

Rood

3. Wat is de allerbeste eigenschap van je kind?

Heerlijk lief en rustig kind en wil altijd helpen *wat niet altijd gaat...*

4. En dan natuurlijk ook de minste leuke eigenschap?

Driftbuien haha net als zn papa.

5. Waar is je kind bang voor?

Regen op zn hoofd haha 'mama auw!'

6. Wat heb jij geleerd van je kind (direct of indirect)?

te genieten van elk moment dat ik hem om me heen heb

7. Welke 5 mensen vindt je kind het allerliefste en in welke volgorde? (ook eens aan je kind vragen)

mama, papa, opa, oma (bij opa en oma maakt het niet uit wie haha en Oco *Maico onze hond*

8. Wat is zijn of haar lievelingseten? En waarom?

Alles! Meneer eet alles en het liefst fruit

9. Wat is jullie beste moment(je) op de dag of in de week?

Vrijdagochtend dan begint ons weekend en genieten we

10. Gebaseerd op wat je nu ziet bij je kind.. wat denk jij dat zij / hij later zou worden (gewoon een beeld delen... dat hij of zij het zelf mag weten.. dat geloof ik gelijk)?

Ik heb werkelijk waar geen idee nog.. ik weet alleen dattie alles snel oppakt en super lief is voor iedereen

11. Welke eigenaardigheden heeft jouw kind?

Alles moet altijd in een een bepaalde volgorde. bijv speelgoedautootjes moeten in een rij maar allemaal de zelfde kant op wijzen. Zo heeft hij wel meer van die eigenaardigheden haha oh en mama krijgt eerst een kus en knuffel en daarna papa

Hij is 2 jaar en 3 maanden

11. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    1. Engie benjy

2. Ik dacht blauw, maar zit momenteel in de gele fase.

3. Lief en zorgzaam

4. Wil soms te veel weten..bv als visite net binnen is..vragen of ze nog niet weg gaan en wanneer wel :)

5. De grote boze wolf. Sinds we de drie biggetjes hebben gelezen vraagt hij regelmatig of ons huisje wel van steen is en of we echt geen schoorsteen hebben.

6. Mijn zwakke punten werden me opeens weer duidelijk. Geduld, stopwoordjes etc

7. Mama,papa,zusje,opa en oma's (zette zichzelf ook in het lijstje haha)

8. Vlees, maakt niet uit wat. Dat gaat altijd als eerste op.

9. Het naar bed gaan. Dan lees ik voor, knuffelen we nog even en nemen de dag door. Vraag altijd wat die dag leuk was en of er ook minder leuke dingen waren.

10. Iets met techniek. Is gek op bouwen, blokjes schroefjes, auto's.

11. Giet die kleine pakjes drinken liever in een beker om het dan met rietje te drinken.:)

Kleine man is 3,4

Zulke lijstjes zijn altijd erg leuk, moet je eigenlijk printen en bewaren:)

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja en die zwaartekracht werkt zwaar op haar..haha..

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Onze dochter van ruim 2

ze is heel makkelijk met mensen en dieren en probeert iedereen poesje miauw te leren... En als dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat die mensen geen Nederlands spreken, dan kijkt ze ze echt met heel veel medelijden aan. Dat vindt ze echt zielig, als je dat liedje niet kan :D

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    1. Als je je kind vraagt, wat hij / zij wil zien op televisie. Wat is dan zijn of haar antwoord?
    Verschilt heel erg. Ze kijkt momenteel wel redelijk vaak my little pony en filmpjes van zichzelf op de tablet. Dvd's wisselt ze vaak erg af.
    2. Welke kleur vind je kind het allermooist (wat dacht je en wat geeft je kind als antwoord)?
    Roze 'matuurlijk' ik ben toch een meisje?!
    Enorme knuffelkont, spontaan, vrolijk..
    Momenteel: slecht luisteren..toch doen/doorgaan. Verder: veel aandacht vragen
    Uilen, huilende purk (?), heksen, wolven, honden. Momenteel alleen naar de wc..
    Consequent en duidelijk zijn. Wat meer geduld.
    7. Welke 5 mensen vindt je kind het allerliefste en in welke volgorde? (ook eens aan je kind vragen)
    Mama&papa (ze wil niet kiezen, maar vaak heeft ze wel voorkeur voor mij), oma's (wil weer niet kiezen). Daarna denk ik dr nichtje en neefje (andere neefje heeft ze niet zo veel mee).
    Ze heeft er wat moeite mee en kan meestal niet kiezen tussen mensen. Of ze reageert niet.

pannenkoeken en pasta. Maar ligt ook aan moment van de dag. Ze vindt heel veel lekker, afwisseling vindt ze ook fijn. Ze hoeft dus niet iedere dag pannenkoeken ;).
    's Ochtends in bed nog even knuffelen
    10. Gebaseerd op wat je nu ziet bij je kind.. wat denk jij dat zij / hij later zou worden (gewoon een beeld delen... dat hij of zij het zelf mag weten.. dat geloof ik gelijk)?
    Ik heb echt geen idee. Ik hoop dat ze een hele goede keuze zal maken en daar heel gelukkig van wordt/blijft.
    Ze vindt dokter/tandarts/dierenarts wel erg interessant en is vaak bezig met zieke baby's/poezen. Maar hebben veel kindjes op deze leeftijd, denk ik.

Ze vindt t leuk om mij te likken, in mn nek of gezicht ofzo. Dingen in dr mond stoppen, knauwen.

16. Storm

Storm Niet meer actief

oudste zoon, 3jr4mnd

Garfield 2

Oranje

Optimist

gifkikkertje, erg rigide

??

Nog steeds lerende: geduld is een zeer zeer zeer schone zaak. En nog een hele belangrijke: ik ontwikkel in mijn eigen tempo en mijn eigen volgorde.

Mama, papa, broertje, zusje, opa.

Spinazie, gekookte aardappelen en slavink.

De leuke momenten

Ehm, ik heb eigenlijk werkelijk geen idee. Misschien een soort Sheldon, alleen dan misschien wat minder intelligent ;)

11. Welke eigenaardigheden heeft jouw kind?[/QUOTE]
    Zet alles op een rij, recht, enz. Sorteert alles.

17. Storm

Storm Niet meer actief

#57 Storm, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2013
    Jongste zoon 20 maanden

Zandkasteel

Ik denk rood

Doorzetter

eigenwijs

Nou, net als bij de oudste, nog niets kunnen ontdekken.

Alles is liefde

Papa, mama, zusje, broer, oma

Weet ik niet, lust alles, eet alles en geeft nog geen voorkeur aan.

woensdagmorgen, dan is grote broer naar school en zusje slaapt dan nog.

Stuntman, turner, of komiek. Hij is werkelijk nergens bang voor en hoe meer publiek hoe leuker het is.

11. Welke eigenaardigheden heeft jouw kind?[/QUOTE]
    wil geen sokken aan. Doet altijd en overal zijn sokken uit.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

1. Kabouter plop.
    2. Rood of blauw denk ik.
    3. Dat hij probeert zich over zijn angsten heen te zetten en hij is behulpzaam. Als de katten geen eten hebben, gaat bij het spontaan bijvullen. Of hij doet de deur open als ze naar binnen willen.
    4. Zeer ongeduldig.
    5. Voor die apparaten bij een winkel waar 50 ct of iets in moet. Hij durft er nu tegenwoordig wel in te zitten, maar er mag geen centje in.
    6. Niets is vanzelfsprekend.
    7. Die vraag snapt m'n zoontje niet, maar ik denk mamma, pappa en opa en oma
    8. Kip madras met kroepoek en gebakken uitjes.
    9. Voor t naar bed gaan, boekje lezen, knuffelen en dan zegt hij sinds kort: ik hou van jou *smelt*
    10. Iets met computers, net als z'n vader.
    11. Als we boodschappen gaan doen, wil hij altijd even achter de kassa staan.

Leuk topic!

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan - 4,5 jaar

Buurman & Buurman of een ziekenhuisprogramma

Ik dacht roze en het is ook roze

Hij is erg zorgzaam, heeft altijd het beste voor met anderen.

Hij is een beetje lui.

Om dood te gaan. Hij is momenteel helemaal gefascineerd door de dood, hij heeft het er meerdere keren per dag over.

Hoeveel je van iemand kan houden. En hoe fijn het is om je gevoelens naar elkaar duidelijk te maken.

1. Mama 2. Isabelle 3. Papa 4. Tante Melanie 5. Tante Sandra

Spaghetti met spruitjes in roomsaus. Een zelfbedacht gerecht van hem. Hij is dol op spruitjes en op spaghetti, dus leek het hem bij elkaar ook wel lekker.

's Avonds samen in bed liggen en nog even kletsen en elkaar vertellen wat we die dag leuk vonden en dan valt 'ie altijd in mijn armen in slaap. En op vrijdagdagmiddag na schooltijd gaan we altijd met z'n 3tjes pannenkoeken bakken, dat is echt zo'n genietmomentje, lekker met zn 3en gezellig kliederen in de keuken!

Burgemeester ;). Zo werd hij op het kinderdagverblijf altijd genoemd, omdat hij altijd alles wil regelen en alle taken verdeeld etc. etc.

Hij wil altijd overal van één dingetje ruilen met mij. Bijv. als we een bakje chipjes hebben, allebei één chipje aan elkaar geven. En met het avondeten bijv. één erwtje ruilen. Hij vindt sowieso mijn eten altijd veel lekkerder dan dat van hem, ook al is het gewoon hetzelfde. __________________

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle - 2 jaar 5 maanden

Niks, ze geeft (nog) niks om televisie kijken.

Roze

Ze is erg zorgzaam.

Het is een kleine kattekop, ze gaat altijd net zo lang door totdat ze haar zin krijgt. Zeker bij d'r broer, eerst proberen met slijmen, als dat niet lukt wordt ze boos etc. etc. Totdat Milan denkt: "vooruit maar weer!"

Dat mama weggaat. Ze is echt de hele dag mijn schaduw. Als ik snel even naar boven loop om iets te pakken, komt ze ook meteen de trap op gerend.

Hoeveel je van iemand kan houden. En om geduldig(er) te zijn.

1. Milan 2. Mama 3. Tante Sandra 4. Papa 5. Grote opa

Maakt niet uit, als er maar iets van "saus" bij zit. Bijv. kip kerrie, hachee, goulash.

's Avonds in bed, eerst nog even kletsen en elkaar vertellen hoe lief we elkaar vinden en dan krijgt ze nog een avondvoeding en valt ze lekker in mijn armen in slaap. En ons pannenkoekenbakmoment op vrijdagmiddag, samen met Milan.

Zuster. Ze is altijd heel zorgzaam en wil altijd iedereen beter maken als ze ziek zijn of als ze pijn hebben. Dan helpt ze ook heel lief mee met eten/drinken maken of pakken, etc. etc.

Als ze 's ochtends wakker wordt, vliegt ze meteen naar de kamer van Milan om hem ook wakker te maken. Dan zegt ze altijd: "lieverdje, bakker worden!" en dan geeft ze hem een kusje! Als ze niet in de buurt van Milan is, is ze altijd veel minder gezellig. Ze kan echt niet zonder d'r grote broer.
    En als ik vraag wat ze (M. en I.) willen eten, maakt niet uit wanneer ('s ochtends, 's middags, 's avonds, op een verjaardag, waar dan ook), zegt ze altijd: "cracker met stroop!", nog voordat ik klaar ben met m'n zin.

Deel Deze Pagina